Purpose: The aim of the research is to determine the perceptions and expectations of the participants regarding service quality and customer satisfaction in a sports and recreation business and to reveal the difference between some demographic characteristics.
Method: In this study, which was carried out at Fit Corner Etiler sports and recreation center located in Etiler district of Beşiktaş district of Istanbul, data were collected on a scaled basis using the scanning method. The research was planned based on the relational screening model. It consists of a total of 186 participants, 108 women and 78 men, who are permanent in the business. The Scale of Service Quality in Recreational Sport was used to determine their perceptions of service quality.
Results and Conclusion: As a result, it was seen that the differences between the education and marital status of the participants and the service quality sub-dimensions (Service quality, Program quality, Interaction quality, Output quality, Physical environment quality) were not significant. A statistically significant difference was found between the variables of gender, weight, height and exercise age, service quality, program quality and interaction quality.
Service quality Sports and recreation center Demographic characteristics
Amaç: Araştırmanın amacı, bir spor ve rekreasyon işletmesinde hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetine ilişkin katılımcıların algı ve beklentilerini belirlemek ve bazı demografik özellikler arasındaki farkı ortaya çıkarmaktır.
Yöntem: İstanbul ili Beşiktaş ilçesi Etiler bölgesinde bulunan Fit Corner Etiler spor ve rekreasyon merkezinde gerçekleştirilen bu çalışmada, veriler tarama yöntemi kullanılarak ölçekli olarak toplanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli temel alınarak planlanmıştır. İşletmede devamlılık gösteren 108 kadın ve 78 erkek olmak üzere toplam 186 katılımcıdan oluşmaktadır. Hizmet kalitesine yönelik algılarını belirleyebilmek amacıyla Rekreasyonel Spor Hizmetleri Kalite Ölçeği (Köşker Demir ve Çimen, 2012). (The Scale of Service Quality in Recreational Sport: SSQRS) kullanılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Yapılan değerlendirmelerde katılımcıların eğitim ve medeni durum ile hizmet kalitesi alt boyutları (Hizmet kalitesi, Program kalitesi, Etkileşim kalitesi, Çıktı kalitesi, Fiziksel çevre kalitesi) arasındaki farkların anlamlı olmadığı görülmüştür. Cinsiyet, kilo, boy ve egzersiz yaşlarında, hizmet kalitesi, program kalitesi ve etkileşim kalitesi değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur.
Hizmet Kalitesi Spor ve Rekreasyon Merkezi Demografik Özellikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Sayın Araştırmacılar,
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.
Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ