Review
BibTex RIS Cite

Relations of Culture and Public Relations: The Case of Erzurum

Year 2023, Volume: 2 Issue: 1, 57 - 65, 31.03.2023

Abstract

Culture, which is defined as 'the way of doing business' simply, refers to the practices that cover people's way of life, beliefs, traditions and customs in general, and that change from society to society, from geography to geography. Culture is sustainable and transmitted from generation to generation thanks to communication. In this context, the forms of communication become both a part of the culture and the carrier/transmitter of the culture. Public relations activities may differ strategically according to cultural characteristics due to the international and global scale business areas of the companies. Public relations considers different cultures as an important function of companies' effective communication with their internal and external stakeholders. Public relations activities are shaped within the framework of the values, beliefs and norms of the stakeholders, can be reduced to local dimensions. This study reveals the relationship between public relations and culture and examines the culture of Erzurum in the example of local culture.

References

  • Acıpayamlı, O. (1961). Türkiye’de doğumla ilgili adet ve inanmaların etnolojik etüdü. Erzurum: Atatürk University Pub.
  • Aktay, Y. (2005). Küresel kentleşme Konya örneği. Konya Metropolitan Municipality. Social Research Center Directorate. Konya: Damla Ofset.
  • Anholt, S. (2003). Global markaların yerel çuvallamaları. (Trans.) Canan Gonca. İstanbul: MediaCat Pub.
  • Barutçugil, İ. (2011). Kültürler arası yönetim. İstanbul: Kariyer Pub.
  • Bayrı, M. Halit. (1938). Balıkesir’de çocuk ve doğum hakkında inanmalar. Halk Bilgisi Haberleri. March 1938, p.97-105.
  • Bozkaya, M., & Aydın, İ. (2010). Kültürlerarası iletişim kaygısı: Anadolu Üniversitesi Erasmus öğrencileri değişim programı örneği. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 39, 29-42.
  • Cutlip, M. S. (1994). Effective public relations. NJ: Prentice Hall Pub.
  • Çelik, C. (2005). Uluslararası reklamcılıkta kültürün etkileri. İstanbul: İstanbul University Faculty of Communication Pub.
  • Davutoğlu, A. (2002). Küresel bunalım, 11 Eylül konuşmaları. İstanbul: Küre Pub.
  • Develioğlu, F. (1970). Osmanlıca-Türkçe ansiklopedik lugat. Ankara: Doğu Pub.
  • Dhanesh, G. S. & Sriramesh Krishnamurthy, M. (2017). Culture and crisis communication: Nestle India's Maggi Noodles Case. Journal of International Management, 24(3), 204-214.
  • Doğan, B. (2007). Örgüt kültürü. İstanbul: Beta Pub.
  • Erdem, S. (2021). Küresel dünyada stratejik halkla ilişkileri kültürlerarasılık bağlamında değerlendirmek: Coca-Cola firmasının resmi web sayfası üzerinden görüntü odaklı ilişki yönetimi. p.421-452. in Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Kavram, Kuram ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Pub.
  • Erdoğan, İ. (2008). Teori ve pratikte halkla ilişkiler. Ankara: Erk Pub. 65
  • Falade, B. A. (2018). Cultural differences and confidence in institutions: comparing Africa and the USA. South African Journal of Science, 5(6), 1-8.
  • Gegez, E., Arslan M., Cengiz E. & Uydacı, M. (2003). Uluslararası pazarlama çevresi. İstanbul: Der Pub.
  • Griffin, E. (2007). A first look at communication theory. New York: Mc Graw-Hill Pub.
  • Hall, Stuart (2007). Yerel ve küresel: küreselleşme ve etniklik. in Kültür, Küreselleşme ve Dünya-Sistemi. (Ed.) Anthony D. King. (Trans.) Ümit H. Yolsal and Gülcan Seçkin): Ankara: Bilim ve Sanat Pub.
  • Harlow, R. F. (1976). Building a public relations definition. Public Relations Rewiew, p.34- 42.
  • Held, D., Mcgrew, A., Goldblatt, D. & Perraton, J. (2009). Küresel dönüşümler, siyaset, ekonomi ve kültür. in Küreselleşme Temel Metinler. (Trans.) İsmail Aktar. Ankara: Orion Pub.
  • İçli, G. (2001). Küreselleşme ve kültür. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 163-172.
  • Kaplan, Y. (2011). “Vakti kuşanmak mı, vakit tarafından kuşatılmak mı?” http://yenisafak.com.tr [Access Date: 10.04.2011].
  • Kartarı, A. (2016). Kültür, farklılık ve iletişim-kültürlerarası iletişimin kavramsal dayanakları. İstanbul: İletişim Pub.
  • Kayserili, A. (2011). Erzurum şehrinin kültürel coğrafyası: maddi kültür öğelerine göre [Unpublished Doctoral Thesis] Ataturk University. Institute of Social Sciences, Department of Geography. Erzurum.
  • Nurmakhamatuly, A. (2007). Kültürün girişimciliğe etkisi: Kazakistan ve Türkiye üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesine yönelik kültürlerarası araştırma. Balıkesir University Journal of Social Sciences Institute. 10(18), 62-86.
  • Mutlu, E. (2004). İletişim sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Pub.
  • Nişancı, Z. (2012). Toplumsal kültür-örgüt kültürü ilişkisi ve yönetim üzerine yansımaları. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi. 1(1). p.1279-1293.
  • Oktay, Z. (1995). Uluslararası iletişim sosyo-kültürel etkileri. Uluslararası iletişim. (Ed.) Gürsel Öngören. İstanbul: Der Pub.
  • Öcal, D. (2022). Kültürlerarasılık: kavramsal ve kuramsal bir yaklaşım.. in Kültürlerarası iletişim p.13-36 (Eds.) İlker Özdemir and S. Yetkin Işık. Ankara: Siyasal Pub.
  • Özdemir, İ. (2011). Kültürlerarası iletişimin önemi. Folklor/Edebiyat. 17(66), 29-38.
  • Ritzer, G. (2011). Küresel dünya. (Trans.) Melih Pakdemir. İstanbul: Ayrıntı Pub.
  • Sezen, L. (2007). Erzurum folkloru. Erzurum: Atatürk University Pub.
  • Sriramesh, K. & White, J. (2005). Toplum kültürü ve halkla ilişkiler. in Halkla ilişkiler ve iletişim yönetiminde mükemmellik. p.623-640 (Ed.) J. E. Grunig. (Trans.) Elif Özsayar. İstanbul: Rota Pub.
  • TDK (2023). “Kültür”. https://sozluk.gov.tr/ [Access Date: 10.02.2023].
  • Tezcan, M. (1987). Erzurum kültürü ve kişiliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 20(1). p.275-287. Varol, A. (2012). Kültürlerarası diyalogda halkla ilişkilerin rolü. Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 1-23

KÜLTÜR VE HALKLA İLİŞKİLER İLİŞKİSİ: ERZURUM İLİ ÖRNEĞİNDE

Year 2023, Volume: 2 Issue: 1, 57 - 65, 31.03.2023

Abstract

Özlüce ‘iş yapış biçimi’ olarak tanımlanan kültür, genel anlamda insanların yaşayış şeklini, inançlarını, gelenek ve göreneklerini kapsayan, toplumdan topluma, coğrafyadan coğrafyaya değişen pratikleri ifade eder. Kültür, iletişim sayesinde sürdürülebilir olmakta ve kuşaktan kuşağa aktarılmaktadır. Bu bağlamda iletişim kurma biçimleri hem kültürün bir parçası haline gelmekte hem de kültürün taşıyıcısı/aktarıcısı olmaktadır. Halkla ilişkiler faaliyetleri, firmaların uluslararası ve küresel ölçekli iş alanları nedeniyle kültürel özelliklere göre stratejik olarak farklılık gösterebilmektedir. Halkla ilişkiler, firmaların iç ve dış paydaşlarıyla etkin iletişim kurmalarının önemli bir fonksiyonu olarak farklı kültürleri göz önünde bulundurmaktadır. Halkla ilişkiler faaliyetleri, paydaşların değer, inanç ve normları çerçevesinde şekillenmekte, yerel boyutlara indirgenebilmektedir. Bu çalışma, halkla ilişkiler ve kültür ilişkini ortaya koymakta ve yerel kültür örneğinde Erzurum kültürünü incelemektedir.

References

  • Acıpayamlı, O. (1961). Türkiye’de doğumla ilgili adet ve inanmaların etnolojik etüdü. Erzurum: Atatürk University Pub.
  • Aktay, Y. (2005). Küresel kentleşme Konya örneği. Konya Metropolitan Municipality. Social Research Center Directorate. Konya: Damla Ofset.
  • Anholt, S. (2003). Global markaların yerel çuvallamaları. (Trans.) Canan Gonca. İstanbul: MediaCat Pub.
  • Barutçugil, İ. (2011). Kültürler arası yönetim. İstanbul: Kariyer Pub.
  • Bayrı, M. Halit. (1938). Balıkesir’de çocuk ve doğum hakkında inanmalar. Halk Bilgisi Haberleri. March 1938, p.97-105.
  • Bozkaya, M., & Aydın, İ. (2010). Kültürlerarası iletişim kaygısı: Anadolu Üniversitesi Erasmus öğrencileri değişim programı örneği. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 39, 29-42.
  • Cutlip, M. S. (1994). Effective public relations. NJ: Prentice Hall Pub.
  • Çelik, C. (2005). Uluslararası reklamcılıkta kültürün etkileri. İstanbul: İstanbul University Faculty of Communication Pub.
  • Davutoğlu, A. (2002). Küresel bunalım, 11 Eylül konuşmaları. İstanbul: Küre Pub.
  • Develioğlu, F. (1970). Osmanlıca-Türkçe ansiklopedik lugat. Ankara: Doğu Pub.
  • Dhanesh, G. S. & Sriramesh Krishnamurthy, M. (2017). Culture and crisis communication: Nestle India's Maggi Noodles Case. Journal of International Management, 24(3), 204-214.
  • Doğan, B. (2007). Örgüt kültürü. İstanbul: Beta Pub.
  • Erdem, S. (2021). Küresel dünyada stratejik halkla ilişkileri kültürlerarasılık bağlamında değerlendirmek: Coca-Cola firmasının resmi web sayfası üzerinden görüntü odaklı ilişki yönetimi. p.421-452. in Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Kavram, Kuram ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Pub.
  • Erdoğan, İ. (2008). Teori ve pratikte halkla ilişkiler. Ankara: Erk Pub. 65
  • Falade, B. A. (2018). Cultural differences and confidence in institutions: comparing Africa and the USA. South African Journal of Science, 5(6), 1-8.
  • Gegez, E., Arslan M., Cengiz E. & Uydacı, M. (2003). Uluslararası pazarlama çevresi. İstanbul: Der Pub.
  • Griffin, E. (2007). A first look at communication theory. New York: Mc Graw-Hill Pub.
  • Hall, Stuart (2007). Yerel ve küresel: küreselleşme ve etniklik. in Kültür, Küreselleşme ve Dünya-Sistemi. (Ed.) Anthony D. King. (Trans.) Ümit H. Yolsal and Gülcan Seçkin): Ankara: Bilim ve Sanat Pub.
  • Harlow, R. F. (1976). Building a public relations definition. Public Relations Rewiew, p.34- 42.
  • Held, D., Mcgrew, A., Goldblatt, D. & Perraton, J. (2009). Küresel dönüşümler, siyaset, ekonomi ve kültür. in Küreselleşme Temel Metinler. (Trans.) İsmail Aktar. Ankara: Orion Pub.
  • İçli, G. (2001). Küreselleşme ve kültür. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 163-172.
  • Kaplan, Y. (2011). “Vakti kuşanmak mı, vakit tarafından kuşatılmak mı?” http://yenisafak.com.tr [Access Date: 10.04.2011].
  • Kartarı, A. (2016). Kültür, farklılık ve iletişim-kültürlerarası iletişimin kavramsal dayanakları. İstanbul: İletişim Pub.
  • Kayserili, A. (2011). Erzurum şehrinin kültürel coğrafyası: maddi kültür öğelerine göre [Unpublished Doctoral Thesis] Ataturk University. Institute of Social Sciences, Department of Geography. Erzurum.
  • Nurmakhamatuly, A. (2007). Kültürün girişimciliğe etkisi: Kazakistan ve Türkiye üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesine yönelik kültürlerarası araştırma. Balıkesir University Journal of Social Sciences Institute. 10(18), 62-86.
  • Mutlu, E. (2004). İletişim sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Pub.
  • Nişancı, Z. (2012). Toplumsal kültür-örgüt kültürü ilişkisi ve yönetim üzerine yansımaları. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi. 1(1). p.1279-1293.
  • Oktay, Z. (1995). Uluslararası iletişim sosyo-kültürel etkileri. Uluslararası iletişim. (Ed.) Gürsel Öngören. İstanbul: Der Pub.
  • Öcal, D. (2022). Kültürlerarasılık: kavramsal ve kuramsal bir yaklaşım.. in Kültürlerarası iletişim p.13-36 (Eds.) İlker Özdemir and S. Yetkin Işık. Ankara: Siyasal Pub.
  • Özdemir, İ. (2011). Kültürlerarası iletişimin önemi. Folklor/Edebiyat. 17(66), 29-38.
  • Ritzer, G. (2011). Küresel dünya. (Trans.) Melih Pakdemir. İstanbul: Ayrıntı Pub.
  • Sezen, L. (2007). Erzurum folkloru. Erzurum: Atatürk University Pub.
  • Sriramesh, K. & White, J. (2005). Toplum kültürü ve halkla ilişkiler. in Halkla ilişkiler ve iletişim yönetiminde mükemmellik. p.623-640 (Ed.) J. E. Grunig. (Trans.) Elif Özsayar. İstanbul: Rota Pub.
  • TDK (2023). “Kültür”. https://sozluk.gov.tr/ [Access Date: 10.02.2023].
  • Tezcan, M. (1987). Erzurum kültürü ve kişiliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 20(1). p.275-287. Varol, A. (2012). Kültürlerarası diyalogda halkla ilişkilerin rolü. Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 1-23
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Public Relations
Journal Section Reviews
Authors

Muhammet Hikmet Okutan 0000-0002-1063-6999

Publication Date March 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Okutan, M. H. (2023). Relations of Culture and Public Relations: The Case of Erzurum. Contemporary Issues of Communication, 2(1), 57-65.

Contemporary Issues of Communication is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0). 

30468