Review
BibTex RIS Cite
Year 2024, Volume: 3 Issue: 1, 37 - 50, 18.03.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.10778081

Abstract

References

  • Akpınar, G. and Akpınar, K. (2017). “İkna Edici İletişimde Kaynak”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Dergisi. 103-108.
  • Arkowitz, H. and Lilienfeld Scott O. (2010, January 1). “Why Science Tells Us Not to Rely on Eyewitness Accounts”. Scientific American Mind. 20(7).
  • Aslan, M. M. (2018). “Halka İlişkilerde “İkna” Kavramı”. Social Sciences Studies Journal (SSS Journal). 4(22), 4042-4069.
  • Akyüz, C. (2019, November 8). 12 Kızgın Adam Filminin Sosyal Psikolojik İncelenmesi. Erişim Tarihi: Aralık 2023. https://www.psikolojiagi.com/12-kizgin-adam-filminin-sosyal-psikolojik-incelenmesi/ [Access Date: 10.11.2023].
  • Bahçecioğlu, E. H. (2021, Ocak 22). “Retoriğin Temel Unsurları Olan Ethos, Pathos, Logos Perspektifinden İkna Sanatının Kullanılışı: Müge Anlı Örneği”. Aksaray İletişim Dergisi, 3(1), 21-25.
  • Balcı, Ş. And Bekiroğlu, O. (2012). “İçerikten Anlama Giden Bir Tünel Olarak İçerik Çözümlemesi: 2011 Genel Seçimlerinde AK Parti TV Reklamları Üzerine Bir Araştırma”. s.268-323. içinde İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri: Görsel Metin Çözümleme. (Ed.) Özlem Güllüoğlu. Ankara: Ütopya.
  • Gedik, İ. (1998). “Dünyanın Oluşumundan İnsanlığın Gelişimine: Değişimler ve Dönüşümler”. Jeoloji Mühendisliği. Sayı 52. 75-139.
  • Köksoy, E. (2020). “Kişilerarası Etkili İletişim ve İkna”. s.53-93. içinde İletişim Çalışmaları. (Ed. E. Köksoy). İstanbul: Motto. Krogerus, M. and Tschäppeler, R. (2018). İletişim Kitabı. (Trans.) Fatma Özmeral. İstanbul: The Kitap.
  • Kurudayıoğlu, M. and Yılmaz, E. (2014 Ocak 31). “How are We Persuaded? Persuasive Text and Structure/Nasıl İkna Ediliyoruz? İkna Edici Metin ve Yapısı”. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 10(4), 75-102.
  • Öcal, D. (2021). “Zaman Yönetimi”. s.66-79. İletişimin Temel Prensipleri. (Ed.) Kenan Taştan. Konya: Eğitim.
  • Öcal, D. (2019). “Teknolojik Yeniliklerin Yönetimi ve Tüketen Bireyin Dönüşümü”. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi. Number 2. 97-115.
  • Pir, N. (2021, January22). Sosyal Psikolojinin Hukuk Sistemi Üzerindeki Etkisi: “12 Öfkeli Adam” Film Tahlili. Erişim Tarihi: Aralık 2023. https://www.akademikkaynak.com/sosyal-psikolojinin-hukuk-sistemi-uzerindeki-etkisi-12-ofkeli-adam-film-tahlili.html [Access Date: 10.11.2023].
  • Sandıkçıoğlu, B. (2012). “İkna Edici İletişimde Kaynak”. s.67-75. içinde İkna Edici İletişim (Ed.) M. Oyman. Eskişehir: Anadolu University Open Education Faculty.
  • Seki, Ö. (2017). “İkna Edici İletişim Açısından Korku Çekiciliği Kullanımı: Sağlık Bakanlığı Tarafından Yayınlanan Kamu Spotları Örneği”. (Unpublished master's thesis). Selçuk University, Institute of Social Sciences, Department of Public Relations and Promotion, Konya.
  • Suvağcı, A. (2022, November 2). 12 Öfkeli Adam İkna Kuramları Dersinden 12 Kez Sınava Girmiş Olmak Ne Demektir. https://www.edebifikir.com/sinema/12-ofkeli-adam-filmi-yahut-ikna-kuramlari-dersinden-12-kez-sinava-girmis-olmak-ne-demektir.html [Access Date: 07.12.2023].
  • Tavşancıl, E. and Aslan, E. E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri: Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller İçin. İstanbul: Epsilon.
  • Tellioğlu, H. (2021). 12 Kızgın Adam Filmindeki Bakış Açıları ve Eğitim Anlayışına, Sınıf İçi İletişim İklimine Katkıları. https://www.academia.edu/64620187 [Access Date: 14.12.2023].
  • Williams, R. (2005). Anahtar Sözcükler. (Trans.) Savaş Kılıç. İstanbul: İletişim.
  • Yiğitbaşı, K. G. (2012). “İkna Edici İletişim Sürecinde Siyasal Mesaj Tasarımı”. (Unpublished master's thesis). Marmara University, Institute of Social Sciences, Department of Journalism, Department of General Journalism, İstanbul.
  • Yıldızdöken, Ç. (2017). “Şüpheden Kartezyen Düşünceye Giden Yol”. Mavi Atlas Dergisi. 5(1), 44-56.
  • Yüksel, A. H. (2012). “İkna Kavramı”. s.3-9. içinde İkna Edici İletişim (Ed.) M. Oyman. Eskişehir: Anadolu University Open Education Faculty.

“12 Angry Men” Movie Analysis through Persuasion Communication

Year 2024, Volume: 3 Issue: 1, 37 - 50, 18.03.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.10778081

Abstract

Communication forms the basis of interaction between people. Human beings are beings that live together and tend to carry out their life practices together with others. In this context, the individual who tends to adapt to social patterns also engages in purposeful activities. Persuasion is about the effect of the communication process on the other party. Cinema has been among the effective means of communication throughout human history. It was tried to give a message to the masses through movies. The movie "12 Angry Men", which was chosen to make an analysis on human psychology and persuasion processes, was shot by Sidney Lumet in 1957 and brought to the masses. The film is a film in which 12 jurors question whether the defendant is guilty or not; It is constructed on the basis of psychology, philosophy and persuasion-oriented theories. In this context, the film was analyzed and an attempt was made to analyze how the persuasion processes were carried out through the subject, actors and strategies used in the film.

Supporting Institution

Atatürk Üniversitesi

Thanks

Prof. Dr. Derya ÖCAL

References

  • Akpınar, G. and Akpınar, K. (2017). “İkna Edici İletişimde Kaynak”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Dergisi. 103-108.
  • Arkowitz, H. and Lilienfeld Scott O. (2010, January 1). “Why Science Tells Us Not to Rely on Eyewitness Accounts”. Scientific American Mind. 20(7).
  • Aslan, M. M. (2018). “Halka İlişkilerde “İkna” Kavramı”. Social Sciences Studies Journal (SSS Journal). 4(22), 4042-4069.
  • Akyüz, C. (2019, November 8). 12 Kızgın Adam Filminin Sosyal Psikolojik İncelenmesi. Erişim Tarihi: Aralık 2023. https://www.psikolojiagi.com/12-kizgin-adam-filminin-sosyal-psikolojik-incelenmesi/ [Access Date: 10.11.2023].
  • Bahçecioğlu, E. H. (2021, Ocak 22). “Retoriğin Temel Unsurları Olan Ethos, Pathos, Logos Perspektifinden İkna Sanatının Kullanılışı: Müge Anlı Örneği”. Aksaray İletişim Dergisi, 3(1), 21-25.
  • Balcı, Ş. And Bekiroğlu, O. (2012). “İçerikten Anlama Giden Bir Tünel Olarak İçerik Çözümlemesi: 2011 Genel Seçimlerinde AK Parti TV Reklamları Üzerine Bir Araştırma”. s.268-323. içinde İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri: Görsel Metin Çözümleme. (Ed.) Özlem Güllüoğlu. Ankara: Ütopya.
  • Gedik, İ. (1998). “Dünyanın Oluşumundan İnsanlığın Gelişimine: Değişimler ve Dönüşümler”. Jeoloji Mühendisliği. Sayı 52. 75-139.
  • Köksoy, E. (2020). “Kişilerarası Etkili İletişim ve İkna”. s.53-93. içinde İletişim Çalışmaları. (Ed. E. Köksoy). İstanbul: Motto. Krogerus, M. and Tschäppeler, R. (2018). İletişim Kitabı. (Trans.) Fatma Özmeral. İstanbul: The Kitap.
  • Kurudayıoğlu, M. and Yılmaz, E. (2014 Ocak 31). “How are We Persuaded? Persuasive Text and Structure/Nasıl İkna Ediliyoruz? İkna Edici Metin ve Yapısı”. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 10(4), 75-102.
  • Öcal, D. (2021). “Zaman Yönetimi”. s.66-79. İletişimin Temel Prensipleri. (Ed.) Kenan Taştan. Konya: Eğitim.
  • Öcal, D. (2019). “Teknolojik Yeniliklerin Yönetimi ve Tüketen Bireyin Dönüşümü”. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi. Number 2. 97-115.
  • Pir, N. (2021, January22). Sosyal Psikolojinin Hukuk Sistemi Üzerindeki Etkisi: “12 Öfkeli Adam” Film Tahlili. Erişim Tarihi: Aralık 2023. https://www.akademikkaynak.com/sosyal-psikolojinin-hukuk-sistemi-uzerindeki-etkisi-12-ofkeli-adam-film-tahlili.html [Access Date: 10.11.2023].
  • Sandıkçıoğlu, B. (2012). “İkna Edici İletişimde Kaynak”. s.67-75. içinde İkna Edici İletişim (Ed.) M. Oyman. Eskişehir: Anadolu University Open Education Faculty.
  • Seki, Ö. (2017). “İkna Edici İletişim Açısından Korku Çekiciliği Kullanımı: Sağlık Bakanlığı Tarafından Yayınlanan Kamu Spotları Örneği”. (Unpublished master's thesis). Selçuk University, Institute of Social Sciences, Department of Public Relations and Promotion, Konya.
  • Suvağcı, A. (2022, November 2). 12 Öfkeli Adam İkna Kuramları Dersinden 12 Kez Sınava Girmiş Olmak Ne Demektir. https://www.edebifikir.com/sinema/12-ofkeli-adam-filmi-yahut-ikna-kuramlari-dersinden-12-kez-sinava-girmis-olmak-ne-demektir.html [Access Date: 07.12.2023].
  • Tavşancıl, E. and Aslan, E. E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri: Sözel, Yazılı ve Diğer Materyaller İçin. İstanbul: Epsilon.
  • Tellioğlu, H. (2021). 12 Kızgın Adam Filmindeki Bakış Açıları ve Eğitim Anlayışına, Sınıf İçi İletişim İklimine Katkıları. https://www.academia.edu/64620187 [Access Date: 14.12.2023].
  • Williams, R. (2005). Anahtar Sözcükler. (Trans.) Savaş Kılıç. İstanbul: İletişim.
  • Yiğitbaşı, K. G. (2012). “İkna Edici İletişim Sürecinde Siyasal Mesaj Tasarımı”. (Unpublished master's thesis). Marmara University, Institute of Social Sciences, Department of Journalism, Department of General Journalism, İstanbul.
  • Yıldızdöken, Ç. (2017). “Şüpheden Kartezyen Düşünceye Giden Yol”. Mavi Atlas Dergisi. 5(1), 44-56.
  • Yüksel, A. H. (2012). “İkna Kavramı”. s.3-9. içinde İkna Edici İletişim (Ed.) M. Oyman. Eskişehir: Anadolu University Open Education Faculty.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Systematic Philosophy (Other), Social and Personality Psychology (Other)
Journal Section Reviews
Authors

Berkay Umut Çakır 0009-0009-5754-6112

Publication Date March 18, 2024
Submission Date February 24, 2024
Acceptance Date February 27, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Çakır, B. U. (2024). “12 Angry Men” Movie Analysis through Persuasion Communication. Contemporary Issues of Communication, 3(1), 37-50. https://doi.org/10.5281/zenodo.10778081

Contemporary Issues of Communication is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0). 

30468