Amaç: Bu çalışmanın amacı; COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan öğretim gören öğrencilerin kas iskelet sistemi problemleri, fiziksel aktivite düzeyleri ve vücut farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya üniversitede fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümünde eğitim gören 219 kişi dahil edildi. Katılımcıların demografik özellikleri kaydedildi ve kas iskelet sistemi problemleri ‘’Cornell Kas iskelet Rahatsızlık Anketi (CKİSRA)’’, fiziksel aktivite düzeyleri ‘’Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi-Kısa Formu (UFAA-KF)’’ ve vücut farkındalık düzeyleri ‘’Vücut Farkındalık Anketi (VFA)’’ ile değerlendirildi.
Bulgular: Katılımcıların kas iskelet sistemi problemi olarak en sık sırt (%67), boyun (%64) ve bel (%62) bölgelerinde sorun yaşadıkları ve %47,4’ünün fiziksel olarak inaktif oldukları tespit edildi. CKİSRA ile UFAA-KF verilerinde negatif yönde çok zayıf ilişki (r=-0,01, p=0,78), UFAA-KF ile VFA verilerinde pozitif yönde zayıf ilişki (r=0,34, p=0,61), CKİSRA ile VFA verilerinde pozitif yönde güçlü ilişki olduğu (r=0,96, p=0,15) saptandı.
Sonuç: Öğrencilerin en çok sırasıyla sırt, boyun ve bel bölgelerinde kas iskelet sistemi problemleri yaşadıkları ve fiziksel olarak inaktif oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Fiziksel aktivite düzeyi ile kas iskelet sistemi problemleri ve vücut farkındalık düzeyi arasındaki ilişkiye bağlı olarak, fiziksel aktivite düzeylerini artıracak çözümler bulmanın kas iskelet sistemi problemleri ve vücut farkındalık düzeyi üzerinde olumlu etkiler sağlayacağı ve sorunların önüne geçileceği düşünülmektedir.
Bu çalışmada herhangi bir fon veya destekten yararlanılmamıştır.
Çalışmamıza katkı sağlayan fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerine teşekkür ederiz.
Aim: The aim of the study; The aim of this study is to examine the relationship between musculoskeletal system problems, physical activity levels and body awareness levels of distance education students during the COVID-19 pandemic.
Materials and Methods: 219 people studying in the physiotherapy and rehabilitation department at the university were included in the study. The demographic characteristics of the participants were recorded and their musculoskeletal problems in the "Cornell Musculoskeletal Discomfort Questionnaire (CMDQ)", their physical activity levels in the "International Physical Activity Questionnaire-Short Form (IPAQ-SF)" and their body awareness level in the "Body Awareness Questionnaire"(BAQ)'' were evaluated.
Results: It was determined that the participants most frequently had problems in the back (67%), neck (64%) and low back (62%) regions as musculoskeletal problems, and 47.4% were physically inactive. Very weak negative correlation between CKISRA and UFAA-CF data (r=-0.01, p=0.78), positive weak correlation between UFAA-SF and VFA data (r=0.34, p=0.61), There was a strong positive correlation between CKISRA and VFA data (r=0.96, p=0.15).
Conclusion: It was concluded that the students mostly experienced musculoskeletal problems in the back, neck and low back regions, respectively, and were physically inactive. Depending on the relationship between physical activity level and musculoskeletal system problems and body awareness level, it is thought that finding solutions to increase physical activity levels will have positive effects on musculoskeletal system problems and body awareness level and problems will be prevented.
COVID-19 Distance education Musculoskeletal system problems Physical activity level Body Awareness Level
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Activity and Health, Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |