Lisans öğretiminde ilk ve ikinci dönem olarak planlanan ve her biri 14 er haftalık olmak üzere tasarlanan bir yıllık ders düzenini dikkate almış olan bu kitap çalışması, 28 ünite (ders) şeklinde düzenlenmiştir. Bu düzenleme dersi verecek veya alacak olan öğreticiye de öğrenciye de süreci kolaylaştırmıştır. Kitabın öğrenene sunduğu diğer bir kolaylık ise her dersin yeni bir konu, alıştırma, metin ve sorulardan oluşturulmuş olmasıdır. Böylece bir önceki metinlerin unutulması bir zorluk olarak belirmeyecek ve her ders ile de yeni bilgilere ulaşılmış olacaktır. Ders/ ünite girişlerinde basit bir anlatımla verilmiş olan gramer alıştırmalarını, metinler ve diyaloglar takip etmektedir. Ayrıca eserde yer bulan tüm metinler, öğrencilerin başlangıç aşamasından gelişimleri göz önünde tutularak ulaşabilecekleri seviyeler göz önünde bulundurularak seçilmiştir. Bunun yanında eserin sunmuş olduğu yararlı bir bölüm olarak da çalışmanın sonuna kitapta geçen diyalog, alıştırma ve metinlerde yer alan tüm kelimelerden oluşan bir sözlükçe ilave edilmiş olmasıdır. Kitabın öğretici, öğrenci ve Kırgız Türkçesini öğrenmek isteyen herkese faydalı olacağı düşünceleri ile alana katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
Yok
Yok
Yok
This book study, which took into account the one-year course order, which was planned as the first and second semesters in undergraduate education and designed as 14 weeks each, was organized in the form of 28 units (courses). This arrangement facilitated the process for both the teacher and the student who will give or take the course. Another convenience that the book offers to the learner is that each lesson is composed of a new topic, exercise, text and questions. Thus, forgetting the previous texts will not appear as a difficulty and new information will be obtained with each lesson. Grammar exercises, which are given in a simple way in the course/unit introductions, are followed by texts and dialogues. In addition, all the texts in the work have been selected considering the levels that students can reach by considering their development from the beginning stage. In addition to this, a useful part of the work is that a dictionary consisting of all the words in the dialogues, exercises and texts in the book has been added to the end of the study. It is evaluated that the book will contribute to the field with the thoughts that it will be useful for teachers, students and everyone who wants to learn Kyrgyz Turkish.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | November 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 2 |