Research Article
BibTex RIS Cite

The Importance of User Motivations and Platforms in the Use of Social Media: Important Points in Creating Strategies for Institutions, businesses and brands.

Year 2021, , 205 - 223, 30.06.2021
https://doi.org/10.51945/cuiibfd.891884

Abstract

Dijital platformlar ve sosyal medya teknolojik gelişmelerin de etkisiyle her geçen gün tüketicilerin hayatında daha fazla rol oynamaktadır. Tüketicilerin sosyal medya kullanımının artması ile beraber kurumlar, markalar ve işletmeler de tüketici ve kullanıcılara ulaşmak için sosyal medyayı daha aktif bir şekilde kullanmaya başlamışlardır. Bu çalışma tüketicilerin sosyal medya kullanımı ile ilgili motivasyonlarını ve sosyal medya platformların özelliklerini incelenmekte ve kullanıcı motivasyonları ile platformların sınıflandırılmasının pazarlama stratejilerine olan etkisini tartışmaktadır.

References

  • Buzeta, C., De Pelsmacker, Patrick., Dens, N. (2020). “Motivations to Use Different Social Media Types and Their Impact on Consumers' Online Brand-Related Activities
  • (COBRAs)”, Journal of Interactive Marketing 52 (2020) 79–98

Sosyal Medya Kullanımında Kullanıcı Motivasyonlarının ve Platformların Önemi: Kurumlar, İşletmeler ve Markalar için Strateji Kurgulamada Önemli Noktalar

Year 2021, , 205 - 223, 30.06.2021
https://doi.org/10.51945/cuiibfd.891884

Abstract

Dijital platformlar ve sosyal medya teknolojik gelişmelerin de etkisiyle her geçen gün tüketicilerin hayatında daha fazla rol oynamaktadır. Tüketicilerin sosyal medya kullanımının artması ile beraber kurumlar, markalar ve işletmeler de tüketici ve kullanıcılara ulaşmak için sosyal medyayı daha aktif bir şekilde kullanmaya başlamışlardır. Bu çalışmada tüketicilerin sosyal medya kullanımı ile ilgili motivasyonlarını ve sosyal medya platformların özelliklerini incelenmekte ve kullanıcı motivasyonları ile platformların sınıflandırılmasının pazarlama stratejilerine olan etkisi tartışılmaktadır.

References

  • Buzeta, C., De Pelsmacker, Patrick., Dens, N. (2020). “Motivations to Use Different Social Media Types and Their Impact on Consumers' Online Brand-Related Activities
  • (COBRAs)”, Journal of Interactive Marketing 52 (2020) 79–98
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Meral Ahu Karageyim 0000-0002-5685-7279

Publication Date June 30, 2021
Submission Date March 6, 2021
Acceptance Date June 29, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Karageyim, M. A. (2021). Sosyal Medya Kullanımında Kullanıcı Motivasyonlarının ve Platformların Önemi: Kurumlar, İşletmeler ve Markalar için Strateji Kurgulamada Önemli Noktalar. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 205-223. https://doi.org/10.51945/cuiibfd.891884