Metaller, bazı durumlarda her bir metal türünün üstün özelliklerini bir araya getirebilmek bazı durumlarda yapısal zorunluluklar nedeni ile farklı yöntemler kullanılarak birleştirilirler. Bu yöntemler arasında yer alan Mekanik Kilitleme Yöntemi (MLM) alternatif ve çevreci, yeni bir yöntemdir. Yöntemde malzemelerden biri kalıp parçası diğeri yeniden şekillendirilen parça olarak isimlendirilir. Birleştirilecek her iki malzeme bağlantı öncesi istenilen fiziksel forma göre şekillendirilir. Hazırlık aşamasında kalıp parçası içine konik veya T kanal açılabilir. Kanalın temel amacı; uygulanacak dış kuvvetler karşısında yeniden şekillendirilen parçanın hasara uğramadan bağlantının bütünlüğünün korunmasıdır. Bu çalışma kapsamında, mekanik kilitleme yöntemi kullanılarak, farklı malzeme türlerinin birleştirilmesinde T kanal tasarımında oluşan gerilme dağılımları numerik olarak incelenmiştir. ANSYS bilgisayar destekli analiz programında altı farklı model oluşturularak incelemeler tamamlanmıştır. En yüksek gerilme değeri S1 nolu tasarımda en düşük gerilme değerinin S5 nolu tasarımda meydana geldiği tespit edilmiştir.
Metals are joined using different methods, in some cases due to structural necessities, in order to combine the superior properties of each metal type. Mechanical Locking Method (MLM), which is among these methods, is an alternative and environmentally friendly method. In the method, one of the materials is named as a mold part and the other as a reshaped part and they are shaped according to the desired physical form before connection. Conical or T channel can be opened into the mold part. The main purpose of the channel; it is the preservation of the integrity of the connection without damaging the reshaped part against the external forces to be applied. Within the scope of this study, stress distributions in T channel design were investigated in joining different material types by using mechanical locking method. Six different models were created in the ANSYS computer-aided analysis program and the investigations were completed. It was determined that the highest stress value occurred in the design no. S1 and the lowest stress value occurred in the design no. S5.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 27, 2023 |
Publication Date | December 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 2 |