Günümüzde
hızlı nüfus artışı, teknolojinin gelişmesi ve doğaya karşı birçok uygulama
doğal kaynakların giderek tükenmesine ve ekolojik sistemin değişmesine neden
olmaktadır. Bu durum karşısında tüketiciler sağlıklarını ve çevreyi korumak
için giderek doğayla uyumlu ekolojik ürünlere yönelmektedirler. Özellikle gelir
ve eğitim durumu arttıkça tüketicilerin yeşil ürünlere karşı pozitif tutum sergilediği
görülmektedir. Bu tüketici tutumları ise diğer işletmeler gibi hazır giyim
işletmelerini de yeşil pazarlamaya yönlendirmektedir. Çalışmanın amacı da,
hazır giyim sektöründe yeşil pazarlamanın önemini ortaya koyabilmektir. Çalışmada
öncelikle yeşil pazarlama kavramı hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra hazır
giyim sektöründe yeşil pazarlama uygulamaları incelenerek, sektördeki işletmelere
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 16, 2018 |
Submission Date | April 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 27 Issue: 2 |