This research is a descriptive study aimed to find out the opinions of the primary teachers on the application processes of 2005 primary mathematics program which was begun to be used in 2004 2005 as a pilot application in mathematics courses The study was conducted with 23 primary teachers who teach 1st 2nd and 3rd graders in 3 pilot application schools in Hatay Determining the participant group was based on volunteerism In the study a semi structured interview form developed by the researcher was used as the data collection tool The interview form consisted of the questions including 7 parts which were personnel information in service training program the philosophy of the program acquisitions context learning teaching period and evaluation Descriptive analysis technique was used for the analysis of the data The research findings has shown that the new mathematics teaching program has been considered to be positive by the participant teachers; but some problems have been seen in the implementation stage Key Words: Mathematics curriculum Curriculum development Elementary school mathematics education department
Bu araştırma 2004–2005 öğretim yılında pilot olarak uygulanmaya başlanan 2005
ilköğretim matematik programının uygulama aşamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin
matematik dersine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır.
Araştırma, Hatay ilinde yer alan pilot uygulama okullarının üçünde görev yapan 23 sınıf
öğretmenleriyle yürütülmüştür. Çalışma grubunun belirlenmesinde gönüllülük esas
alınmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu; kişisel bilgiler, hizmetiçi
eğitim kursu, programın felsefesi, kazanımları, içeriği, öğrenme-öğretme süreci ve
değerlendirme olmak üzere 7 bölümü içeren sorulardan oluşmuştur. Verilerin
çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır.
Araştırma bulguları, yeni matematik öğretim programının çalışmaya katılan öğretmenler
tarafından olumlu bulunduğunu ancak uygulamada bazı sorunlar yaşandığını
göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2008 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 17 Issue: 1 |