Mesleki Ve Teknik Ön Lisans Proğramlarinda Kalite Arayişi: Sinavsiz Geçiş
Year 2013,
Volume: 22 Issue: 2, 269 - 286, 29.12.2013
Yrd.doç.dr. Battal Odabaşı
Abstract
According to the law legislated in 2002 numbered 4702 ‘ it is mentioned that the people who gradusted from high schools or will graduate –if they wish they will be able to pass to an associate degree program coherent with their branches and near their neighbourhood and this pass can be in open faculty This procedures are to be carried out by OSYM This is called pass without exam METEB Thanks to this law it is aimed thatb the students graduated from vocational high schools will be able to pass to an associate degree program without an exam this was also aimed for selecting qualified studentsat their branches for universities Today in spite of a lot of regulations on university passing system the same passing without exam system is still being implemented This situation causes unqualified students passing to universities’ associate degree programs This study aimes at detecting the negativenesses about accepting circumstances on vocational associate degree programs and producing solution offers Keywords: professions technical associate degree passing without exam
References
- Aydın,R. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Dünya Bankası (2005). Eğitim Sektörü Araştırması. Türkiye.
- Ertepınar,A. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Eşme,İ. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Kavi,H. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Kenar Necdet (2010) Mesleki ve Teknik Eğitim Sisteminin Genel Değerlendirmesi, http://www.messegitim.com.tr/ti/577/0/MESLEKI-VE-TEKNIK-EGITIMSISTEMININ-GENEL-DEGERLENDIRMESI
- MEB( 2011). 2010-2011 MEB İstatistikleri (Örgün Eğitim), MEB Resmi İstatistik Programı Yay., Ankara
- MEB( 2010). 2009-2010 MEB İstatistikleri (Örgün Eğitim), MEB Resmi İstatistik Programı Yay., Ankara
- MEB( 2005). 2005-2006 MEB İstatistikleri (Örgün Eğitim), MEB Resmi İstatistik Programı Yay., Ankara
- Mıkhael,S. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- ÖSYM(2011). ÖSYS- Yüksek öğretim Programları ve kontenjanları Kılavuzu, Böl. Tablo 3A, Meteksan A.ġ., Ankara
- ÖSYM (2011), 2010-2011 yılı Yükseköğretim İstatistikleri, ÖSYM Yayınları, Meteksan A.ġ., Ankara
- ÖSYM (2006), 2005-2006 yılı Yükseköğretim İstatistikleri, ÖSYM Yayınları, Meteksan A.ġ., Ankara
- Özdemir,E.(2010).Üniveristeye Girişte Katsayı Uygulamasına İlişkin YÖk ve Danıştay Kararları Hakkında İnceleme ve Değerlendirme, TOBB AB Müzakere ve Uyum Müdürlüğü Yay., Ankara
- Özkul, A.E. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Reid,V. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ. Ankara
- Reinhard,R. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- TÜSİAD(2003). “Mesleki ve Teknik Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Projesi Çalışma Toplantısı Raporu”, TÜSİAD Yay.,İstanbul
- İstatistik Verileri İçin Yararlanılan Diğer WEB Kaynaklar European Training Foundation (2004). Achieving Lisbon Goals. The Contribution of Vocational Education and Training in Turkey. (Avrupa Eğitim Vakfı (2004) Lizbon Hedeflerine Ulaşılması. Mesleki Eğitim ve Öğretimin Türkiye‟deki Katkısı.)
- Avrupa İstatistikleri, Eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu http://www.unicef.org.tr/tr/content/detail/56/children-in-the-formal-education-systemhtml www.messegitim.com.tr/.../Mesleki-ve-Teknik-Egitim-Sisteminin-Ge...
Mesleki Ve Teknik Ön Lisans Proğramlarinda Kalite Arayişi: Sinavsiz Geçiş
Year 2013,
Volume: 22 Issue: 2, 269 - 286, 29.12.2013
Yrd.doç.dr. Battal Odabaşı
Abstract
2002 yılında çıkarılan 4702 sayılı kanun kapsamı uyarınca “Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olacakların olanların istedikleri taktirde bitirdikleri programın devamı niteliğinde veya buna en yakın programların uygulandığı öncelikle kendi mesleki ve teknik eğitim bölgesi içinde yer alan veya bölgesi dışındaki meslek yüksekokulları ile Açıköğretim ön lisans programlarına sınavsız olarak yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından” yürütüleceği belirtilmiştir Mesleki ve teknik liselerden meslek yüksekokullarına sınavsız geçiş METEB projesi olarak adlandırılmıştır Bu kanun sayesinde meslek lisesi mezunlarının herhangi bir sınava tabi olmaksızın öncelikleri belli olan kriterlere göre; alanları ile ilgili meslek yüksekokullarına yerleştirilmeleri ve böylece bu basamaktaki kurumlara nitelikli öğrenci akışını sağlamak amaçlanmaktaydı Günümüzde üniversiteye geçiş sisteminde birçok yeni düzenleme yapılmasına rağmen sınavsız geçiş sistemi 2002 yılından itibaren olduğu gibi uygulanmaya devam ettiği anlaşılmaktadır Bu durum nitelikli olmayan öğrencilerin ön lisans programlarına yerleşmelerine sebep olduğu görülmektedir Bu çalışma mesleki ve teknik ön lisans programlarının öğrenci kabul koşulları ile ilgili olumsuzlukları tespit etmeyi ve çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlayan nitel bir çalışmadır Anahtar Kelimeler: Meslek teknik ön lisans sınavsız geçiş Pursuit of Quality in Vocational and Technical Associate Degree Programs: Pass ‘Without Exam ‘
References
- Aydın,R. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Dünya Bankası (2005). Eğitim Sektörü Araştırması. Türkiye.
- Ertepınar,A. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Eşme,İ. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Kavi,H. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Kenar Necdet (2010) Mesleki ve Teknik Eğitim Sisteminin Genel Değerlendirmesi, http://www.messegitim.com.tr/ti/577/0/MESLEKI-VE-TEKNIK-EGITIMSISTEMININ-GENEL-DEGERLENDIRMESI
- MEB( 2011). 2010-2011 MEB İstatistikleri (Örgün Eğitim), MEB Resmi İstatistik Programı Yay., Ankara
- MEB( 2010). 2009-2010 MEB İstatistikleri (Örgün Eğitim), MEB Resmi İstatistik Programı Yay., Ankara
- MEB( 2005). 2005-2006 MEB İstatistikleri (Örgün Eğitim), MEB Resmi İstatistik Programı Yay., Ankara
- Mıkhael,S. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- ÖSYM(2011). ÖSYS- Yüksek öğretim Programları ve kontenjanları Kılavuzu, Böl. Tablo 3A, Meteksan A.ġ., Ankara
- ÖSYM (2011), 2010-2011 yılı Yükseköğretim İstatistikleri, ÖSYM Yayınları, Meteksan A.ġ., Ankara
- ÖSYM (2006), 2005-2006 yılı Yükseköğretim İstatistikleri, ÖSYM Yayınları, Meteksan A.ġ., Ankara
- Özdemir,E.(2010).Üniveristeye Girişte Katsayı Uygulamasına İlişkin YÖk ve Danıştay Kararları Hakkında İnceleme ve Değerlendirme, TOBB AB Müzakere ve Uyum Müdürlüğü Yay., Ankara
- Özkul, A.E. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- Reid,V. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ. Ankara
- Reinhard,R. (2007). Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansın (15-16 Ocak 2007), Meteksan A.ġ., Ankara
- TÜSİAD(2003). “Mesleki ve Teknik Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Projesi Çalışma Toplantısı Raporu”, TÜSİAD Yay.,İstanbul
- İstatistik Verileri İçin Yararlanılan Diğer WEB Kaynaklar European Training Foundation (2004). Achieving Lisbon Goals. The Contribution of Vocational Education and Training in Turkey. (Avrupa Eğitim Vakfı (2004) Lizbon Hedeflerine Ulaşılması. Mesleki Eğitim ve Öğretimin Türkiye‟deki Katkısı.)
- Avrupa İstatistikleri, Eurostat: http://epp.eurostat.ec.europa.eu http://www.unicef.org.tr/tr/content/detail/56/children-in-the-formal-education-systemhtml www.messegitim.com.tr/.../Mesleki-ve-Teknik-Egitim-Sisteminin-Ge...