When tourists encounter potential problems during their activities, they are aware of their rights and responsibilities, and it is easier for them to seek justice and defend their rights, especially if their demands are legal. Considering that consumers do not have enough information about their post-purchase rights, they should get support from counseling centers, for example, information office. Tourists are also consumers when traveling. The product of the tourism industry is either holiday or travel. The unique characteristics of touristic products necessitate the protection of tourists. The aim of this study is to investigate the current regulations of tourists, to evaluate the processes in applications, to compare with the practices used in the European Union and to make some recommendations. In addition, in this article, the application levels of the terms mentioned in the regulation are examined and the problems encountered in these applications are investigated
Turistlerin faaliyetleri sırasında olası sorunlarla karşılaştıklarında, kendi hak ve sorumluluklarının farkında olup, özellikle talepleri yasal bir temele dayanıyorsa adalet aramaları ve haklarını savunmaları daha kolaydır. Tüketicilerin, satın alma sonrası hakları ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıklarını göz önüne aldığımızda, örneğin information office gibi danışma merkezlerinden destek almaları şarttır. Turistler seyahat ederken aynı zamanda tüketicidirler. Turizm sektörünün ürünü ya tatil ya da seyahattir. Turistik ürünlerin benzersiz özellikleri, turistlerin korunmasını zorunlu kılmaktadır.Bu çalışmanın amacı, turistlerin tüketici haklarını korumaya yönelik, mevcut düzenlemeleri araştırmak, uygulamalardaki süreçlerini değerlendirmek, Tüketicilerin Korunması Kanunu çerçevesinde Avrupa Birliği'nde kullanılan uygulamalar ile karşılaştırmak ve bazı önerilerde bulunmaktır. Ayrıca, bu makalede yönetmelikte belirtilen terimlerin uygulama seviyeleri incelenmekte ve bu uygulamalarda sıkça karşılaşılan sorunlar araştırılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 3 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.