The tourism industry, as one of the world’s leading industries and one of the fastest-growing economic sectors, is a strong driving force in social, cultural and economic fields, capable of shaping and transforming numerous organizations. This industry has attracted public attention as a modern service industry and a means of establishing connections between nations and people worldwide. Attention to this industry is especially significant in countries that are rich in historical, and cultural resources and natural attractions. The advancement and enhancement of a nation’s tourism sector can be significantly influenced by the implementation of efficient marketing strategies and metrics. The role of marketing in the development of the tourism industry is very important and influential. Marketing in this field involves the use of various methods and strategies to attract and stimulate those interested in travel and tourism.
Therefore, the need for research on tourism marketing is more than ever. In this regard, this research was conducted to examine the role of free trade zones in the development of tourism and regional economic activities. The importance of tourism development, analysis of the marketing environment, characteristics, stages, application, benefits and role of marketing in the development of the tourism industry and regional economy were examined as dimensions of the subject. Given the necessity and importance of the research, the research method used in this qualitative study is descriptive. Due to the lack of marketing, the role of this industry in developing countries has become less prominent than in the past. The development of the tourism industry as one of the strategies for diversifying the country’s income sources should be given more attention by the country’s planners and politicians. Today, marketing efforts are much more important than production and sales. Therefore, if a country has sufficient facilities and tourism potential but does not consider marketing techniques and introduce this attraction in its plans, that country will undoubtedly not be successful in the growth and development of its tourism industry and economic activities. Therefore, to achieve progress in tourism, it is very necessary to pay attention to the appearance of recovery. It should be noted that tourism development and marketing are closely related in this process and can affect different aspects of each other.
Tourism Industry Marketing Regional Economy Tourism Potential Tourism Development
Dünyanın önde gelen endüstrilerinden biri ve en hızlı büyüyen ekonomik sektörlerden biri olan turizm endüstrisi, çok sayıda organizasyonu şekillendirip dönüştürebilen, sosyal, kültürel ve ekonomik alanlarda güçlü bir itici güçtür. Bu endüstri, modern bir hizmet endüstrisi ve dünya çapında uluslar ve insanlar arasında bağlantılar kurmanın bir yolu olarak kamuoyunun dikkatini çekmiştir. Bu endüstriye olan ilgi, özellikle tarihi ve kültürel kaynaklar ve doğal güzellikler açısından zengin ülkelerde önemlidir. Bir ülkenin turizm sektörünün ilerlemesi ve gelişmesi, etkili pazarlama stratejileri ve ölçümlerinin uygulanmasıyla önemli ölçüde etkilenebilir. Turizm endüstrisinin gelişiminde pazarlamanın rolü çok önemli ve etkilidir. Bu alandaki pazarlama, seyahat ve turizmle ilgilenenleri çekmek ve teşvik etmek için çeşitli yöntem ve stratejilerin kullanılmasını içerir. Bu nedenle, turizm pazarlaması üzerine araştırma ihtiyacı her zamankinden daha fazladır. Bu bağlamda, bu araştırma, serbest ticaret bölgelerinin turizmin ve bölgesel ekonomik faaliyetlerin gelişimindeki rolünü incelemek için yürütülmüştür. Turizm gelişiminin önemi, pazarlama ortamının analizi, özellikleri, aşamaları, uygulaması, faydaları ve pazarlamanın turizm endüstrisinin ve bölgesel ekonominin gelişimindeki rolü konunun boyutları olarak incelenmiştir. Araştırmanın gerekliliği ve önemi göz önüne alındığında, bu nitel çalışmada kullanılan araştırma yöntemi tanımlayıcıdır. Pazarlamanın eksikliği nedeniyle, bu endüstrinin gelişmekte olan ülkelerdeki rolü geçmişe göre daha az belirgin hale gelmiştir. Ülkenin gelir kaynaklarını çeşitlendirme stratejilerinden biri olarak turizm endüstrisinin geliştirilmesi, ülke planlamacıları ve politikacıları tarafından daha fazla dikkat çekmelidir. Günümüzde pazarlama çabaları, üretim ve satışlardan çok daha önemlidir. Bu nedenle, bir ülke yeterli olanaklara ve turizm potansiyeline sahipse, ancak pazarlama tekniklerini dikkate almaz ve bu cazibeyi planlarına dahil etmezse, o ülke şüphesiz turizm endüstrisinin ve ekonomik faaliyetlerinin büyümesinde ve gelişmesinde başarılı olmayacaktır. Bu nedenle, turizmde ilerleme sağlamak için toparlanma görünümüne dikkat etmek çok gereklidir. Turizm geliştirme ve pazarlamanın bu süreçte yakından ilişkili olduğu ve birbirlerinin farklı yönlerini etkileyebileceği unutulmamalıdır.
Turizm Endüstrisi Pazarlama Bölgesel Ekonomi Turizm Potansiyeli Turizm Gelişimi
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 14 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.