BibTex RIS Cite

Zeka, Öğrenme ve Düşünme

Year 1999, Volume: 2 Issue: 5, 365 - 375, 01.06.1999

Abstract

Sokrates'ten bu yana huzurlu bir toplum için insanların eğitilmeleri ve liyakatlarına göre sınıflandırılmaları gerektiğine dair bir düşünce çeşitli versiyonları ile günümüze kadar gelmiştir. Daha sonraları en üst kategoride yer alan sınıfın üstünlüğünü ispat için çeşitli adlarla bilimsel çalışmalar denenmiştir. Modern çağın genellemeci alışkanlığı zekayı ve öğrenme yollarını da tek tipe indirgemektedir. ancak on dönemlerde inan zekaı ile ilgili çalışmalarla çoklu zeka anlayışı ortaya çıkmış, bu anlayışla birlikte öğrenme yolları da çeşitlenmiştir. Makalede çoklu zeka ve öğrenme yolları arasındaki ilişki incelenmektedir.  

Intelligence, Learning and Thinking

Year 1999, Volume: 2 Issue: 5, 365 - 375, 01.06.1999

Abstract
















Since Socrates, a thought that people should be
classified according to their traits and merits for a peaceful society has come
up with various versions day by day. Later, scientific studies have been tried
with various names to prove the supremacy of the class, which was found in the
top category.
In the modern age, generalist habits
reduce intelligence and ways of learning to one type.
However, in the following periods, understanding of
multiple intelligences emerged with studies on human intelligence, and with
this understanding, learning ways were also diversified. The relationship between multiple intelligences and
ways of learning are investigated.
    

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emel Topçu This is me

Publication Date June 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 2 Issue: 5

Cite

ISNAD Topçu, Emel. “Zeka, Öğrenme Ve Düşünme”. Dini Araştırmalar 2/5 (June 1999), 365-375.