Marka, bir işletmenin mal ve hizmetlerini başka bir işletmenin mal ve hizmetlerinden
ayırmaya yarayan her türlü işarettir. Markanın sahip olduğu ekonomik değer nedeniyle, hukuki
işlemlere konu olabileceği kabul edilmiştir. Bu kapsamda markanın devri, haczi, rehni mümkün
olabilmektedir.
Çalışmamızda markanın devri konusu işlenmiştir. Bu kapsamda ilk olarak markaya
ilişkin genel bilgilere değinilmiştir. Ardından markanın devri ile ilgili devrin konusu ve
devredilebilecek markalar, devrin hukuki niteliği ve özellikleri, devrin usulü, devrin tescili ve
etkileri ve son olarak da devrin hüküm ve sonuçları konuları incelenmiştir. Çalışmamızda
bugün yürürlükte olan Sınai Mülkiyet Kanunu hükümleri esas alınmış ve bu doğrultuda birçok
kaynaktan ve Yargıtay Kararlarından yararlanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |
Dicle Academy Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.