Research Article
BibTex RIS Cite

FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİMİN ÜLKEMİZ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ SINIFLARDA UYGULAMA SIKLIĞI VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİLERİ

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

Bu araştırmada son yıllarda eğitim yönetiminde lider yöneticiliğin öneminin artması ile birlikte etkili bir öğretimsel lider olmaları beklenilen okul yöneticilerinin öğretimsel davranışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi yöntemi kullanarak yapılmıştır. Doküman analizi basılı ve elektronik kitap, dergi, makale ve tez taraması sonucu elde edilen bulguların derlenmesi ve sentezi sonucu yapılmıştır. Araştırma sonucunda hızla gelişen ve değişen günümüz şartlarında etkili bir liderin öğretimsel liderliğinin okul başarısında doğru orantılı olduğu ve liderin kendini sürekli yenilemesi ve çevresini de bu yönde etkilemesi gerekmekte olup, bu nedenle okul yöneticilerinin her öğrencinin başta bilişsel, sosyal, psikolojik, estetik olmak üzere her yönden gelişmesi için etkin bir öğrenme çevresi oluşturması gerektiği şeklinde değerlendirilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda etkili bir lider öğretimsel liderin iyi bir yetiştirme sürecinin gerekliliği de değerlendirilmiştir.

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 2 Issue: 2, 151 - 178, 30.11.2022

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

İsmail Buhur This is me

İhsan İsen This is me

Bünyamin Oruç This is me

Mahmut Akol This is me

Yücel Aksoy This is me

Publication Date November 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Buhur, İ., İsen, İ., Oruç, B., Akol, M., et al. (2022). FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİMİN ÜLKEMİZ EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ YERİ SINIFLARDA UYGULAMA SIKLIĞI VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİLERİ. Dicle Akademi Dergisi, 2(2), 151-178.

26676                                                                                                          26799                                                                                                   26798

Dicle Academy Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.