Review Article
BibTex RIS Cite

Diyanet Cim Dergisi’nin 4-6 Yaş Öğretim Programındaki Değerler Açısından İncelenmesi

Year 2021, Issue: 1, 293 - 318, 31.12.2021

Abstract

Eğitim, kişinin sahip olması gereken milli, manevi ve kültürel değerler başta olmak üzere yetenek, beceri, tutum, estetik, duyarlılık gibi davranışlar kazandırılmasını içeren bir süreçtir. Bireyin öğrenmesinde formal ve informal eğitim etkili olmaktadır. İnformal eğitim unsurlarından birisi de medyadır. Yazılı ve görsel medya bireylerin öğrenmesinde etkili bir informal eğitim faktörüdür. Her eğitim kademesinde etkili olan medya, gelişim özelliklerine uygun olduğu takdirde okul öncesi dönemde bulunan bireylerin kazanımlarına önemli katkılar sunacağı söylenebilir.

References

  • Aşcı, İzafet. İlköğretim Beşinci Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının İçerik ve Görsel Tasarım İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014.
  • Bağcı, Hakkı. Dokuzuncu Sınıf Bilgi ve İletişim Teknolojileri Ders Kitabının Görsel Tasarım İlklerine Göre Değerlendirilmesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2007.
  • Büyüköztürk, Şener- Kılıç Çakmak, Ebru- Aygün, Özcan- Karadeniz, Şirin. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi. 2016.
  • Derman, Serdar- Acele Murat, “İbrahim Örs’ün Çocuklara Yönelik Eserlerinin Eğitsel İletiler Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15/25, 2020.
  • Diyanet Cim Dergisi, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1-7 Sayılar, (2021). Erişim Tarihi: 20 Ağustos 2021. https://dergi.diyanet.gov.tr/indexcim.php
  • Gez, Aslıhan- Ekiz, Can, “TRT Çocuk Dergisinde 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının İncelenmesi” Ekev Akademi Dergisi, 25/85, (2021).
  • Diyanet İşleri Başkanlığı, Kur’an Kursları Öğretim Programı (4-6 Yaş Grubu), (2018). Erişim Tarihi: 25 Ağustos 2021.
  • https://egitimhizmetleri.diyanet.gov.tr/Documents/Kur'an%20Kurslar%C4%B1%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1%20(4-6%20Ya%C5%9F%20Grubu)%202018.pdf
  • İn Topuz, Begüm. 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik İnteraktif e-Kitap İçerikli Mobil Uygulamaların Görsel Tasarım Sorunları ve Bir Masal Kitabı Uygulaması, Samsun: On Dokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Doktora Tezi, 2021.
  • Okumuş, Tuğba. Türkçem Dergisi’nde Yer Alan Metinlerin Eğitsel Değerler Açısından İncelenmesi, Erzincan: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.
  • Yeter, Faruk. Çocuk Dergilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerler Açısından İncelenmesi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Şimşek, Hasan ve Yıldırım Ali, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2013.
  • Yüksel, Büşra, Çocuk Edebiyatının Temel İlkeleri Açısından Behiç Ak’ın Kitaplarında Görsel Tasarım, Değerler ve Metin İlişkileri, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
Year 2021, Issue: 1, 293 - 318, 31.12.2021

Abstract

References

  • Aşcı, İzafet. İlköğretim Beşinci Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının İçerik ve Görsel Tasarım İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014.
  • Bağcı, Hakkı. Dokuzuncu Sınıf Bilgi ve İletişim Teknolojileri Ders Kitabının Görsel Tasarım İlklerine Göre Değerlendirilmesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2007.
  • Büyüköztürk, Şener- Kılıç Çakmak, Ebru- Aygün, Özcan- Karadeniz, Şirin. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi. 2016.
  • Derman, Serdar- Acele Murat, “İbrahim Örs’ün Çocuklara Yönelik Eserlerinin Eğitsel İletiler Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15/25, 2020.
  • Diyanet Cim Dergisi, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1-7 Sayılar, (2021). Erişim Tarihi: 20 Ağustos 2021. https://dergi.diyanet.gov.tr/indexcim.php
  • Gez, Aslıhan- Ekiz, Can, “TRT Çocuk Dergisinde 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının İncelenmesi” Ekev Akademi Dergisi, 25/85, (2021).
  • Diyanet İşleri Başkanlığı, Kur’an Kursları Öğretim Programı (4-6 Yaş Grubu), (2018). Erişim Tarihi: 25 Ağustos 2021.
  • https://egitimhizmetleri.diyanet.gov.tr/Documents/Kur'an%20Kurslar%C4%B1%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1%20(4-6%20Ya%C5%9F%20Grubu)%202018.pdf
  • İn Topuz, Begüm. 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik İnteraktif e-Kitap İçerikli Mobil Uygulamaların Görsel Tasarım Sorunları ve Bir Masal Kitabı Uygulaması, Samsun: On Dokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Doktora Tezi, 2021.
  • Okumuş, Tuğba. Türkçem Dergisi’nde Yer Alan Metinlerin Eğitsel Değerler Açısından İncelenmesi, Erzincan: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.
  • Yeter, Faruk. Çocuk Dergilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Değerler Açısından İncelenmesi, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Şimşek, Hasan ve Yıldırım Ali, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2013.
  • Yüksel, Büşra, Çocuk Edebiyatının Temel İlkeleri Açısından Behiç Ak’ın Kitaplarında Görsel Tasarım, Değerler ve Metin İlişkileri, Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Zeynep Yüksel This is me 0000-0001-7880-156X

Publication Date December 31, 2021
Submission Date October 12, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 1

Cite

ISNAD Yüksel, Zeynep. “Diyanet Cim Dergisi’nin 4-6 Yaş Öğretim Programındaki Değerler Açısından İncelenmesi”. Darulhadis İslami Araştırmalar Dergisi 1 (December 2021), 293-318.

Darulhadis Journal of Islamic Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).