The aim of this study is to reveal female entrapment and the proper place and roles of women in nineteenth-century British society. It will explore how women are limited not only in their private lives, but also in their public lives since their domain is only accepted as the domestic or household spheres, where they can look after their husband, children, and home. This study will show that not only household spheres but also marriage can cause female entrapment since it degrades some women into the position of slave and condemns them to a life of repetition and routine. It focuses on the fact that most women had few or no opportunities outside the home since they were given very limited rights to divorce, to own property, to get education, and to vote as a member of the same society with men. It also emphasizes the fact that they are always expected to be bound to their husband in terms of their personal rights since woman is thought to have a deficient capacity for managing things.
Bu çalışmanın amacı ondokuzuncu yüzyılda, İngiliz toplumunda kadın tutsaklığı, kadınların toplumdaki yer ve rollerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma, kadının sadece özel yaşamında değil, görevlerinin çocuk, eş ve ev bakmak olarak görülmesinden dolayı sosyal yaşamında da sınırlı olduğunu göstermektedir. Sadece ev hayatının değil, bazı kadınları köle pozisyonuna düşüren ve onları tekrarlarla dolu rutin bir hayata sürükleyen evliliğin de kadın tutsaklığına sebep olduğunu göstermektedir. Erkekle aynı toplumun bireyi olan kadının boşanma, mal-mülk, eğitim ve oy verme hakkının olmadığı vurgulanırken, aynı zamanda kadına evinin dışında sosyal yaşamda da olma hakkının verilmediği vurgulanmıştır. Kadının bir şeyleri başarmak için yeterli kapasiteye sahip olmadığı düşünüldüğünden, kişisel haklar yönünden genellikle erkeğe bağlı olmasının beklendiği savunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | DASED |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Submission Date | April 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |