Araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğreten
öğretmenlerin alan öğretimiyle ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmada
nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup veriler yarı yapılandırılmış
görüşme aracı ile öğretmenlerle (n=54) yapılan görüşmeler neticesinde
toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir.
Araştırmadan elde edilen sonuçlarda; genel olarak sorunlara, beklentilere ve
gerekliliklere ilişkin veriler tespit edilmiştir.
Bunun yanı sıra yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenin
yabancı dil bilmesinin gerekliliği ancak gerekçelerin iletişim veya kullanım
amacı dışında öğretmenin farklı boyutta faydalanması yönünde sonuçlar
ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenin
kendisini Türkçe öğretmeni ve yabancı dil öğretmeninden farklı algılama
nedenleri incelenmiştir. Sonuç olarak, yabancı dil olarak Türkçe öğreten
öğretmenin nerelerde zorlandığı, kendisini mesleki anlamda hangi alanda
gördüğü ve hangi konularda bilgi sahibi olması gerektiğini düşündüğü
ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2012 |
Submission Date | March 9, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |