Research Article
BibTex RIS Cite

A DOCUMENTARY REVIEW OF REGIONAL TRANSPORTATION AND LOGISTICS PROBLEM: CASE OF MERSİN

Year 2015, Volume: 7 Issue: 2, 258 - 287, 24.12.2015
https://doi.org/10.18613/deudfd.24333

Abstract

It is important to determine the impacts of applied
national and local policies of foreign trade, logistics, and transportation
from the viewpoint of practicing successive policies much more to the point.
Having this perspective, impacts of the policies in the historical process, and
problem fields with their consequences are analysed via ‘Document Study’ data
collection technique for the case of Mersin in this study. The overall findings
reveal that e
xpectations for simplification of regulations and bureaucratic
implementations, improvement of organization and coordination, and continuous
stabi
lity take the front lines with
high frequency rates. The findings of the study are supposed to serve
as a model for the regions implementing the policies to accomplish similar
objectives.

References

  • Akdoğan, R. (1993). Mersin Limanı’nda bedraka vergisi kaldırılmalıdır. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 11, 38-39.
  • Atat, J. (2008). Lojistik üs 30 bin kişiye iş kapısı olacak. Deniz Ticareti Dergisi, 154, 20-22
  • Bailey, K.D. (1982). Methods of Social Research (2. Baskı). New York: The Free Press.
  • Baş, T. & Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Durak, S. (2006). 1929 dünya ekonomik buhranı’nın Mersin Limanı üzerine etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Duverger, M. (1973). Sosyal Bilimlere Giriş: Metodoloji Açısından (Çev: Ünsal Oskay), Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Güneş, G.A., (2010). Mersin Levanten yapıları üzerine bir inceleme, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Kaynak, M. (2004). Ulaştırmada yeni eğilimler ve bölgesel lojistik güç olma potansiyeli. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 112,16-19
  • Koçak, E. (2007). Lojistik üs olma yolunda lojistik inovasyon politikaları ve Mersin RIS Projesi, 8. İyileştirme Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı, Düzenleyen Donanma Komutanlığı. Kocaeli. 6-8 Ekim 2007.
  • Kükner, A. (1994). Ülkemiz ve bölgemizin denizcilikteki konumu konulu oturum. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 20, 10.
  • Kükner, A. & Demirel, V. (2000). Mersin liman incelemesi raporu. İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, İstanbul, 92-93.
  • Lokmanoğlu, C. (1993). Mersin limanı kaybedilebilir. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8, 3.
  • Mazak, M., & Doğan, A. (2014). Osmanlı Arşiv Vesikaları ve Fotoğraflarla Mersin Limanı Tarihi. İstanbul: Yeditepe Yayınevi.
  • Mersin Deniz Ticaret Odası (1993 – 2013). Mersin Deniz Ticareti Dergisi , Mersin.
  • Özkenel, H.N. (1994), Denizcilikte Mersin. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 30, 4-7.
  • Rummel, J.F. (1968). Eğitimde Araştırmaya Giriş (Çev:R.Taşçıoğlu). Ankara: Ajans Türk Yayınları.
  • Tez, İ. (1993). Limanların işlevleri ve ekonomik etki ve katklılarını saptama çalışması. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8,5-6.
  • Turaboğlu, T., Ekiz, D.Z., & Karaoğlu, M. (2008). Kentsel lojistik merkez olma yolundaki Mersin’de lojistik ar-ge altyapısının oluşturulması, Mersin Sempozyumu Bildiriler Kitabı (ss. 1245-1276). Düzenleyen Mersin Üniversitesi. Mersin. 19-22 Kasım 2008.
  • Wilking, D. (2000). Mersin Limanı’nında var olan avantajların, zaafların, gelecekte beklenen fırsat ve tehlikelerin kısa değerlendirilmesi raporu. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası ve Mersin Deniz Ticaret Odası, Mersin, 29-33.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoksulbakan, A.R. (1993). Söz limandan dışarı, Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8, 9-11.

BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”

Year 2015, Volume: 7 Issue: 2, 258 - 287, 24.12.2015
https://doi.org/10.18613/deudfd.24333

Abstract

Ulusal ve yerel seviyede uygulanan dış ticaret,
lojistik ve ulaştırma politikalarının etkilerini belirlemek, takip eden politika uygulamalarının daha isabetli
gerçekleştirilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu bakış açısı ile araştırmada;
Mersin kenti örneklemi üzerinden, uygulanan söz konusu politikaların tarihsel
bir süreçte etkileri, sonuçları ile sorun alanları ‘Belge İncelemesi’ veri
toplama tekniği ile toplanan verilerin analizi ile belirlenmiştir.

Mevzuat düzenlemeleri ile bürokrasi
uygulamalarının basitleştirilmesi, eşgüdüm ve örgütlenmenin geliştirilmesi ile
istikrarın devamı beklentisi çok yüksek bir frekansla ön sırada yer almaktadır.
Elde edilen bulguların benzer hedeflere ulaşma yönünde politikalar uygulayan
bölgeler için de örnek oluşturabileceği varsayılmıştır.




References

  • Akdoğan, R. (1993). Mersin Limanı’nda bedraka vergisi kaldırılmalıdır. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 11, 38-39.
  • Atat, J. (2008). Lojistik üs 30 bin kişiye iş kapısı olacak. Deniz Ticareti Dergisi, 154, 20-22
  • Bailey, K.D. (1982). Methods of Social Research (2. Baskı). New York: The Free Press.
  • Baş, T. & Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Durak, S. (2006). 1929 dünya ekonomik buhranı’nın Mersin Limanı üzerine etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Duverger, M. (1973). Sosyal Bilimlere Giriş: Metodoloji Açısından (Çev: Ünsal Oskay), Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Güneş, G.A., (2010). Mersin Levanten yapıları üzerine bir inceleme, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Kaynak, M. (2004). Ulaştırmada yeni eğilimler ve bölgesel lojistik güç olma potansiyeli. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 112,16-19
  • Koçak, E. (2007). Lojistik üs olma yolunda lojistik inovasyon politikaları ve Mersin RIS Projesi, 8. İyileştirme Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı, Düzenleyen Donanma Komutanlığı. Kocaeli. 6-8 Ekim 2007.
  • Kükner, A. (1994). Ülkemiz ve bölgemizin denizcilikteki konumu konulu oturum. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 20, 10.
  • Kükner, A. & Demirel, V. (2000). Mersin liman incelemesi raporu. İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, İstanbul, 92-93.
  • Lokmanoğlu, C. (1993). Mersin limanı kaybedilebilir. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8, 3.
  • Mazak, M., & Doğan, A. (2014). Osmanlı Arşiv Vesikaları ve Fotoğraflarla Mersin Limanı Tarihi. İstanbul: Yeditepe Yayınevi.
  • Mersin Deniz Ticaret Odası (1993 – 2013). Mersin Deniz Ticareti Dergisi , Mersin.
  • Özkenel, H.N. (1994), Denizcilikte Mersin. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 30, 4-7.
  • Rummel, J.F. (1968). Eğitimde Araştırmaya Giriş (Çev:R.Taşçıoğlu). Ankara: Ajans Türk Yayınları.
  • Tez, İ. (1993). Limanların işlevleri ve ekonomik etki ve katklılarını saptama çalışması. Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8,5-6.
  • Turaboğlu, T., Ekiz, D.Z., & Karaoğlu, M. (2008). Kentsel lojistik merkez olma yolundaki Mersin’de lojistik ar-ge altyapısının oluşturulması, Mersin Sempozyumu Bildiriler Kitabı (ss. 1245-1276). Düzenleyen Mersin Üniversitesi. Mersin. 19-22 Kasım 2008.
  • Wilking, D. (2000). Mersin Limanı’nında var olan avantajların, zaafların, gelecekte beklenen fırsat ve tehlikelerin kısa değerlendirilmesi raporu. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası ve Mersin Deniz Ticaret Odası, Mersin, 29-33.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yoksulbakan, A.R. (1993). Söz limandan dışarı, Mersin Deniz Ticareti Dergisi, 8, 9-11.
There are 21 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Esat Koçak

Hakkı Kişi This is me

Publication Date December 24, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Koçak, E., & Kişi, H. (2015). BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 7(2), 258-287. https://doi.org/10.18613/deudfd.24333
AMA Koçak E, Kişi H.BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ.” Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. December 2015;7(2):258-287. doi:10.18613/deudfd.24333
Chicago Koçak, Esat, and Hakkı Kişi. “BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: ‘MERSİN ÖRNEĞİ’”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 7, no. 2 (December 2015): 258-87. https://doi.org/10.18613/deudfd.24333.
EndNote Koçak E, Kişi H (December 1, 2015) BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 7 2 258–287.
IEEE E. Koçak and H. Kişi, “BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: ‘MERSİN ÖRNEĞİ’”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 258–287, 2015, doi: 10.18613/deudfd.24333.
ISNAD Koçak, Esat - Kişi, Hakkı. “BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: ‘MERSİN ÖRNEĞİ’”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 7/2 (December 2015), 258-287. https://doi.org/10.18613/deudfd.24333.
JAMA Koçak E, Kişi H. BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2015;7:258–287.
MLA Koçak, Esat and Hakkı Kişi. “BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: ‘MERSİN ÖRNEĞİ’”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, 2015, pp. 258-87, doi:10.18613/deudfd.24333.
Vancouver Koçak E, Kişi H. BÖLGESEL ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK PROBLEMİNE BELGESEL BAKIŞ: “MERSİN ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2015;7(2):258-87.

Articles published in this journal can not be used without referring to the journal. The authors are scientifically for their manuscripts.

Maritime Faculty Journal does not have article processing charges (APCs) or submission charges.

Dokuz Eylul University Publishing House Web Page
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/


18320  18321 27187

18441  23882 23881  13875  


                                                                   27606  1388013876 27184 27186