BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Limancılık Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 75 - 81, 01.03.2012

Öz

Kaynakça

  • AAPA (American Association of Port Authorities) (2011). Professional Port
  • Manager (PPM) Certification Program (http://www.aapa- ports.org/programs/content.cfm?ItemNumber=650&navItemNumber=518). Erişim: 06.2011
  • Antwerp Liman Otoritesi (2011). About APEC, http://www.portofantwerp.com/apec/html_en/en_overapec.html Erişim: 07.06.2011
  • Çetin, O. (2009). Denizcilik Sektöründe Mukayeseli Bir Model, Güvenlik
  • Stratejileri Dergisi-The Journal of Security Strategies-Yıl:5, Sayı:10, s.38. Cerit, G., Nas, S., Yılmazel, M, ve Alemdağ, Ö. (2005). Mesleksel Değerler ve Etik
  • Eğitimi: Denizcilik Uygulaması, http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php?KOD=3249 Erişim: 13.06. 2011
  • Ece, J.N. (2008). Tarihe Geçen Deniz Kazaları ve Önlemler, http://www.cozumvar.com.tr/tr/Yayinlarimiz/Denizcilik_Sektoru/Tarihe_Gecen_D eniz_Kazalari_ve_Onlemler.asp, Erişim: 13.06.2011
  • Haldenbilen, S., Ceylan, H., Murat, Y. Ş., Başkan, Ö. ve Ceylan, H. (2008).
  • Türkiye’de Ulaştırma Eğitimi için Yeni Bir Model, Pamukkale Üniversitesi İnşaat Fakültesi İnşaat Mühendisliği Ulaştırma ABD, Journal of Academic Design – Akademik Dizayn Dergisi-s.16. HPTI (Hamburg Port Training Institute) (2011). http://www.hpti.de/ Erişim: 06.2011
  • IAMU (Uluslararası Denizcilik Üniversiteleri Birliği) (http://www.iamuedu.org/IAMUMembersGeneralMap/IAMUMembersAsiaPaciffc aspx) Erişim: 14.06.2011
  • IBC GLOBAL ACADEMY (2010). Diploma in Port Management. http://www.informaglobalevents.com/division/global-academy Erişim:09.06.2011
  • ILO (Uluslar arası Çalışma Örgütü) (2010). ISCO-International Standard
  • Classification of Occupations http://www.ilo.org/public/english/bureau/stat/isco/index.htm Erişim: 08.06.2011
  • IPTC (International Port Training Conference-Uluslararası Liman Eğitim Konferansı) (2009). http://www.iptc-online.net/ Erişim: 08.06.2011
  • Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) (2011). Hakkımızda-Genel http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/hakkimizda/genel-olarak Erişim: 06.2011
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2011). www.meb.gov.tr Erişim: 05.06.2011
  • ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) (2010). 2010 ÖSYS LYS
  • Kılavuzu. http://www.osym.gov.tr/belge/1-12076/2010-osys-yerlestirme- yuksekogretim-programlari-ve-kont-.html Erişim: 14.06.2011
  • T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, (2006). 9. Kalkınma Planı (2007- ), Ankara, 41http://www.ulastirmasurasi.org/tr/data_bank.html Erişim: 06.2011
  • T.C. Ulaştırma Bakanlığı, (1998). 9. Ulaştırma Şurası Ulaştırma Şurası Denizyolu
  • Ulaştırması Komisyon Raporu, Ankara, s.25. http://www.ulastirmasurasi.org/tr/data_bank.html Erişim: 13.06.2011
  • T.C. Ulaştırma Bakanlığı, (2008). Stratejik Plan (2009-2013), Strateji Geliştirme Başkanlığı, s.41.
  • TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) (2009). Dış Ticaret İstatistikleri Yıllığı. Ankara, s.75.
  • TÜRKLİM (Türkiye Liman İşletmecileri Derneği) (2011). TÜRKLİM Kariyer-Port Projesi Bilgi Notu.
  • UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) (2010) Port
  • Training Programme. http://r0.unctad.org/trainfortrade/ Erişim: 06.06.2011
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66
  • Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, YÖK, Ankara. Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Komisyonu, (2009). Türkiye
  • Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi (TYUYÇ), YÖK, Ankara. YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2011). Bologna Süreci http://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=71 Erişim: 10.06.2011

TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 1, 75 - 81, 01.03.2012

Öz

Çalışmanın amacı, dünyadan örnekler vererek gerek akademik gerekse mesleki
eğitim açısından Türkiye’deki limancılık eğitimine ilişkin genel bir değerlendirme
sunmaktır. Çalışma kapsamında, limancılık eğitimine ilişkin Türkiye’deki yükseköğretim
ulusal yeterlilikleri, denizcilik eğitimi veren eğitim kurumlarının liman konusundaki
dersleri ve içerikleri, sektöre yönelik eğitim konusunda gerçekleştirilen faaliyetler
incelenmektedir. Dünya denizcilik üniversitelerinin limancılık eğitimine verdiği önem,
liman ve terminal yöneticiliğine ilişkin çeşitli uluslar arası kuruluşlar tarafından uygulanan
sertifika programları ve gelişmiş Avrupa limanlarının liman eğitim merkezleri
değerlendirilmiştir.
Çalışmada, Türkiye’de ve dünyada denizcilik eğitimi veren üniversitelerin limanlara
ilişkin dersleri incelenmiş ve bu derslerin kapsam ve içerik olarak geliştirilmesi gerektiği
sonucuna ulaşılmıştır. Türkiye’de denizcilik ve limancılık konularında verilen eğitim
incelendiğinde özellikle limanlara kalifiye eleman yetiştirme konusunda yetersiz kalındığı
görülmektedir.

Kaynakça

  • AAPA (American Association of Port Authorities) (2011). Professional Port
  • Manager (PPM) Certification Program (http://www.aapa- ports.org/programs/content.cfm?ItemNumber=650&navItemNumber=518). Erişim: 06.2011
  • Antwerp Liman Otoritesi (2011). About APEC, http://www.portofantwerp.com/apec/html_en/en_overapec.html Erişim: 07.06.2011
  • Çetin, O. (2009). Denizcilik Sektöründe Mukayeseli Bir Model, Güvenlik
  • Stratejileri Dergisi-The Journal of Security Strategies-Yıl:5, Sayı:10, s.38. Cerit, G., Nas, S., Yılmazel, M, ve Alemdağ, Ö. (2005). Mesleksel Değerler ve Etik
  • Eğitimi: Denizcilik Uygulaması, http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php?KOD=3249 Erişim: 13.06. 2011
  • Ece, J.N. (2008). Tarihe Geçen Deniz Kazaları ve Önlemler, http://www.cozumvar.com.tr/tr/Yayinlarimiz/Denizcilik_Sektoru/Tarihe_Gecen_D eniz_Kazalari_ve_Onlemler.asp, Erişim: 13.06.2011
  • Haldenbilen, S., Ceylan, H., Murat, Y. Ş., Başkan, Ö. ve Ceylan, H. (2008).
  • Türkiye’de Ulaştırma Eğitimi için Yeni Bir Model, Pamukkale Üniversitesi İnşaat Fakültesi İnşaat Mühendisliği Ulaştırma ABD, Journal of Academic Design – Akademik Dizayn Dergisi-s.16. HPTI (Hamburg Port Training Institute) (2011). http://www.hpti.de/ Erişim: 06.2011
  • IAMU (Uluslararası Denizcilik Üniversiteleri Birliği) (http://www.iamuedu.org/IAMUMembersGeneralMap/IAMUMembersAsiaPaciffc aspx) Erişim: 14.06.2011
  • IBC GLOBAL ACADEMY (2010). Diploma in Port Management. http://www.informaglobalevents.com/division/global-academy Erişim:09.06.2011
  • ILO (Uluslar arası Çalışma Örgütü) (2010). ISCO-International Standard
  • Classification of Occupations http://www.ilo.org/public/english/bureau/stat/isco/index.htm Erişim: 08.06.2011
  • IPTC (International Port Training Conference-Uluslararası Liman Eğitim Konferansı) (2009). http://www.iptc-online.net/ Erişim: 08.06.2011
  • Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) (2011). Hakkımızda-Genel http://www.myk.gov.tr/index.php/tr/hakkimizda/genel-olarak Erişim: 06.2011
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2011). www.meb.gov.tr Erişim: 05.06.2011
  • ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) (2010). 2010 ÖSYS LYS
  • Kılavuzu. http://www.osym.gov.tr/belge/1-12076/2010-osys-yerlestirme- yuksekogretim-programlari-ve-kont-.html Erişim: 14.06.2011
  • T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, (2006). 9. Kalkınma Planı (2007- ), Ankara, 41http://www.ulastirmasurasi.org/tr/data_bank.html Erişim: 06.2011
  • T.C. Ulaştırma Bakanlığı, (1998). 9. Ulaştırma Şurası Ulaştırma Şurası Denizyolu
  • Ulaştırması Komisyon Raporu, Ankara, s.25. http://www.ulastirmasurasi.org/tr/data_bank.html Erişim: 13.06.2011
  • T.C. Ulaştırma Bakanlığı, (2008). Stratejik Plan (2009-2013), Strateji Geliştirme Başkanlığı, s.41.
  • TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) (2009). Dış Ticaret İstatistikleri Yıllığı. Ankara, s.75.
  • TÜRKLİM (Türkiye Liman İşletmecileri Derneği) (2011). TÜRKLİM Kariyer-Port Projesi Bilgi Notu.
  • UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) (2010) Port
  • Training Programme. http://r0.unctad.org/trainfortrade/ Erişim: 06.06.2011
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66
  • Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, YÖK, Ankara. Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Komisyonu, (2009). Türkiye
  • Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi (TYUYÇ), YÖK, Ankara. YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2011). Bologna Süreci http://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=71 Erişim: 10.06.2011
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çimen Karataş Çetin Bu kişi benim

Gamze Arabelen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetin, Ç. K., & Arabelen, G. (2012). TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 4(1), 75-81.
AMA Çetin ÇK, Arabelen G. TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. Mart 2012;4(1):75-81.
Chicago Çetin, Çimen Karataş, ve Gamze Arabelen. “TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 4, sy. 1 (Mart 2012): 75-81.
EndNote Çetin ÇK, Arabelen G (01 Mart 2012) TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 4 1 75–81.
IEEE Ç. K. Çetin ve G. Arabelen, “TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 75–81, 2012.
ISNAD Çetin, Çimen Karataş - Arabelen, Gamze. “TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 4/1 (Mart 2012), 75-81.
JAMA Çetin ÇK, Arabelen G. TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2012;4:75–81.
MLA Çetin, Çimen Karataş ve Gamze Arabelen. “TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, 2012, ss. 75-81.
Vancouver Çetin ÇK, Arabelen G. TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2012;4(1):75-81.

Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz

Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.

Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts


download    download   download

                                               18441     23882   23881      13875                                                                     27606  13880 13876  27184   download