AAPA (American Association of Port Authorities) (2011). Professional Port
Manager (PPM) Certification Program (http://www.aapa- ports.org/programs/content.cfm?ItemNumber=650&navItemNumber=518). Erişim: 06.2011
Antwerp Liman Otoritesi (2011). About APEC, http://www.portofantwerp.com/apec/html_en/en_overapec.html Erişim: 07.06.2011
Çetin, O. (2009). Denizcilik Sektöründe Mukayeseli Bir Model, Güvenlik
Stratejileri Dergisi-The Journal of Security Strategies-Yıl:5, Sayı:10, s.38. Cerit, G., Nas, S., Yılmazel, M, ve Alemdağ, Ö. (2005). Mesleksel Değerler ve Etik
Ece, J.N. (2008). Tarihe Geçen Deniz Kazaları ve Önlemler, http://www.cozumvar.com.tr/tr/Yayinlarimiz/Denizcilik_Sektoru/Tarihe_Gecen_D eniz_Kazalari_ve_Onlemler.asp, Erişim: 13.06.2011
Haldenbilen, S., Ceylan, H., Murat, Y. Ş., Başkan, Ö. ve Ceylan, H. (2008).
Türkiye’de Ulaştırma Eğitimi için Yeni Bir Model, Pamukkale Üniversitesi İnşaat Fakültesi İnşaat Mühendisliği Ulaştırma ABD, Journal of Academic Design – Akademik Dizayn Dergisi-s.16. HPTI (Hamburg Port Training Institute) (2011). http://www.hpti.de/ Erişim: 06.2011
T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, (2006). 9. Kalkınma Planı (2007- ), Ankara, 41http://www.ulastirmasurasi.org/tr/data_bank.html Erişim: 06.2011
T.C. Ulaştırma Bakanlığı, (1998). 9. Ulaştırma Şurası Ulaştırma Şurası Denizyolu
Ulaştırması Komisyon Raporu, Ankara, s.25. http://www.ulastirmasurasi.org/tr/data_bank.html Erişim: 13.06.2011
T.C. Ulaştırma Bakanlığı, (2008). Stratejik Plan (2009-2013), Strateji Geliştirme Başkanlığı, s.41.
TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) (2009). Dış Ticaret İstatistikleri Yıllığı. Ankara, s.75.
TÜRKLİM (Türkiye Liman İşletmecileri Derneği) (2011). TÜRKLİM Kariyer-Port Projesi Bilgi Notu.
UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) (2010) Port
Training Programme. http://r0.unctad.org/trainfortrade/ Erişim: 06.06.2011
YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66
Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, YÖK, Ankara. Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Komisyonu, (2009). Türkiye
Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi (TYUYÇ), YÖK, Ankara. YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2011). Bologna Süreci http://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=71 Erişim: 10.06.2011
TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Year 2012,
Volume: 4 Issue: 1, 75 - 81, 01.03.2012
Çalışmanın amacı, dünyadan örnekler vererek gerek akademik gerekse mesleki
eğitim açısından Türkiye’deki limancılık eğitimine ilişkin genel bir değerlendirme
sunmaktır. Çalışma kapsamında, limancılık eğitimine ilişkin Türkiye’deki yükseköğretim
ulusal yeterlilikleri, denizcilik eğitimi veren eğitim kurumlarının liman konusundaki
dersleri ve içerikleri, sektöre yönelik eğitim konusunda gerçekleştirilen faaliyetler
incelenmektedir. Dünya denizcilik üniversitelerinin limancılık eğitimine verdiği önem,
liman ve terminal yöneticiliğine ilişkin çeşitli uluslar arası kuruluşlar tarafından uygulanan
sertifika programları ve gelişmiş Avrupa limanlarının liman eğitim merkezleri
değerlendirilmiştir.
Çalışmada, Türkiye’de ve dünyada denizcilik eğitimi veren üniversitelerin limanlara
ilişkin dersleri incelenmiş ve bu derslerin kapsam ve içerik olarak geliştirilmesi gerektiği
sonucuna ulaşılmıştır. Türkiye’de denizcilik ve limancılık konularında verilen eğitim
incelendiğinde özellikle limanlara kalifiye eleman yetiştirme konusunda yetersiz kalındığı
görülmektedir.
AAPA (American Association of Port Authorities) (2011). Professional Port
Manager (PPM) Certification Program (http://www.aapa- ports.org/programs/content.cfm?ItemNumber=650&navItemNumber=518). Erişim: 06.2011
Antwerp Liman Otoritesi (2011). About APEC, http://www.portofantwerp.com/apec/html_en/en_overapec.html Erişim: 07.06.2011
Çetin, O. (2009). Denizcilik Sektöründe Mukayeseli Bir Model, Güvenlik
Stratejileri Dergisi-The Journal of Security Strategies-Yıl:5, Sayı:10, s.38. Cerit, G., Nas, S., Yılmazel, M, ve Alemdağ, Ö. (2005). Mesleksel Değerler ve Etik
Ece, J.N. (2008). Tarihe Geçen Deniz Kazaları ve Önlemler, http://www.cozumvar.com.tr/tr/Yayinlarimiz/Denizcilik_Sektoru/Tarihe_Gecen_D eniz_Kazalari_ve_Onlemler.asp, Erişim: 13.06.2011
Haldenbilen, S., Ceylan, H., Murat, Y. Ş., Başkan, Ö. ve Ceylan, H. (2008).
Türkiye’de Ulaştırma Eğitimi için Yeni Bir Model, Pamukkale Üniversitesi İnşaat Fakültesi İnşaat Mühendisliği Ulaştırma ABD, Journal of Academic Design – Akademik Dizayn Dergisi-s.16. HPTI (Hamburg Port Training Institute) (2011). http://www.hpti.de/ Erişim: 06.2011
T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, (2006). 9. Kalkınma Planı (2007- ), Ankara, 41http://www.ulastirmasurasi.org/tr/data_bank.html Erişim: 06.2011
T.C. Ulaştırma Bakanlığı, (1998). 9. Ulaştırma Şurası Ulaştırma Şurası Denizyolu
Ulaştırması Komisyon Raporu, Ankara, s.25. http://www.ulastirmasurasi.org/tr/data_bank.html Erişim: 13.06.2011
T.C. Ulaştırma Bakanlığı, (2008). Stratejik Plan (2009-2013), Strateji Geliştirme Başkanlığı, s.41.
TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) (2009). Dış Ticaret İstatistikleri Yıllığı. Ankara, s.75.
TÜRKLİM (Türkiye Liman İşletmecileri Derneği) (2011). TÜRKLİM Kariyer-Port Projesi Bilgi Notu.
UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) (2010) Port
Training Programme. http://r0.unctad.org/trainfortrade/ Erişim: 06.06.2011
YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66
Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, YÖK, Ankara. Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Komisyonu, (2009). Türkiye
Yükseköğretim Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi (TYUYÇ), YÖK, Ankara. YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2011). Bologna Süreci http://bologna.yok.gov.tr/?page=yazi&i=71 Erişim: 10.06.2011
Çetin, Ç. K., & Arabelen, G. (2012). TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 4(1), 75-81.
AMA
Çetin ÇK, Arabelen G. TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. March 2012;4(1):75-81.
Chicago
Çetin, Çimen Karataş, and Gamze Arabelen. “TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 4, no. 1 (March 2012): 75-81.
EndNote
Çetin ÇK, Arabelen G (March 1, 2012) TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 4 1 75–81.
IEEE
Ç. K. Çetin and G. Arabelen, “TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 1, pp. 75–81, 2012.
ISNAD
Çetin, Çimen Karataş - Arabelen, Gamze. “TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 4/1 (March 2012), 75-81.
JAMA
Çetin ÇK, Arabelen G. TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2012;4:75–81.
MLA
Çetin, Çimen Karataş and Gamze Arabelen. “TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 1, 2012, pp. 75-81.
Vancouver
Çetin ÇK, Arabelen G. TÜRKİYE’DE LİMANCILIK EĞİTİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2012;4(1):75-81.