Çalışmanın amacı kurumsal performans ve çalışan memnuniyeti arasındaki
ilişkilerin incelenmesidir. Bu nedenle çalışmada İzmir’de toplu taşıma kuruluşunun
çalışan memnuniyeti ölçümü gerçekleştirildi. Çalışanlar kamu ulaşım sektörününün
kurumsal performansını en iyi tanımlayabilen önemli elemanlarıdır. Bireysel seviyelerdeki
ölçümler örgütsel performansta oldukça güçlüdür. Dolayısıyla, kurumsal performans
üstüne yapılan çalışmalarda, bağlantılı olduğu için bireysel performans ölçülmektedir.
Devam eden çalışan araştırmaları veya düzenli aralıklarla tekrarlanan
araştırmalar, memnuniyet yönlerinin izlenmesi ve değişikliklerin etkisini belirlemek
/karşılaştırmak için hizmet sağlayıcılara yardım eder. Kurumun önemli yapı taşlarından
olan çalışan memnuniyeti ve çalışanların performans algılaması kriterlerinden, kurumsal
performansı etkileyen önemli özellikler tespit edilebilir.
Motivasyon yapılan işle özdeşleşme, kişisel gelişim, kişisel önemsenme, çalışanlar
arasındaki ilişki, kurumiçi çevresel etkinin çalışanların kurumsal performansına etki eden
en önemli faktörler olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, çalışanların yaşı ile performans
algılama arasında anlamlı bir ilişki bulunmamakta ancak, eğitim seviyesi arttıkça kişisel
performans algılamasının da arttığı gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 3 Issue: 1 |