Deniz yoluyla gerçekleşen taşımacılık geçmişte olduğu gibi günümüzde de önemli
bir yere sahip olup; yapılan işin ağırlığı deniz iş hukuku ile ilgili farklı düzenlemeleri
zorunlu kılmıştır. Bu çalışmada gemi adamlarının hizmet sözleşmelerinin sona ermesi;
Türk mevzuatı, Uluslararası Çalışma Örgütü Sözleşmeleri, öğretideki farklı düşünceler,
içtihatlar, yapılan görüşmeler sonucu elde edilen veriler ışığında değerlendirilmiştir.
Çalışma üç ana bölüm altında incelenmiştir. İlk bölümde deniz hizmet sözleşmesi
üzerinde durularak; sözleşmenin tarafları incelenmiştir. İkinci bölümde hizmet
sözleşmesinin sona erme nedenleri hem donatan hem de gemi adamı açısından ele
alınmıştır. Son bölümde ise hizmet sözleşmesinin sona ermesinin hukuki sonuçlarına
değinilmiştir.
Sorunların temelini; mevzuatın yetersizliği ile denizcilik kural ve teamüllerinin tam
olarak bilinmemesi oluşturmaktadır. Günümüz ihtiyaçlarına cevap veren mevzuat
yapılanması, konuya hakim hukukçular ve akademisyenler, haklarını ve yükümlülüklerini
iyi bilen donatan ve gemi adamları söz konusu sorunların çözümünde önemli bir yere sahip
olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 2 Issue: 2 |