Geniş anlamıyla seyir güvenliği “ güvenli” , “az güvenli” ve “güvensiz” seyir gerçekleştirme
durumlarına göre ayrıştırılmaktadır. İnsan, araç ve çevre faktörlerinin bulunduğu seyir
olaylarının tümünde kaza riski vardır. Son yıllarda seyirin gerçekleştirildiği yerlerde kaza
riskini azaltıcı, seyir güvenliğini artırıcı önlemler geliştirilmektedir.
İstanbul Boğazı, seyir güvenliğini artırıcı önlemlerin alındığı, uluslararası sözleşmeye tabi
Türkiye’nin bir iç suyoludur. Yoğun trafik ve çevresel faktörler nedeniyle çeşitli deniz
kazalarının yaşandığı İstanbul Boğazında kaza riskinin fazla olduğu bölgelerin belirlenmesi ve
bu yönde bölgesel tedbirlerin alınması kazaları azaltıcı bir yoldur. Riskli bölgelerin
belirlenmesini sağlayan yönetmlerden biri de kaza kara noktaları belirleme yöntemidir.
Çalışmada Trafik Mühendisliği temellerine dayanılarak İstanbul Boğazı’nda meydana gelen
kazalara ait veriler güncellenerek, güvenlik sorunu olan bölgelerin belirlenmesine yönelik
olarak kaza kara noktası metodu ile riskli bölgeler belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 1 Issue: 1 |