BibTex RIS Cite

Seyir Güvenliği Açısından İstanbul Boğazı’nda Riskli Bölgelerin Belirlenmesi; Kaza Kara Noktalarının Güncellenmesi

Year 2009, Volume: 1 Issue: 1, 17 - 26, 01.03.2009

Abstract

SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ

Year 2009, Volume: 1 Issue: 1, 17 - 26, 01.03.2009

Abstract

Geniş anlamıyla seyir güvenliği “ güvenli” , “az güvenli” ve “güvensiz” seyir gerçekleştirme
durumlarına göre ayrıştırılmaktadır. İnsan, araç ve çevre faktörlerinin bulunduğu seyir
olaylarının tümünde kaza riski vardır. Son yıllarda seyirin gerçekleştirildiği yerlerde kaza
riskini azaltıcı, seyir güvenliğini artırıcı önlemler geliştirilmektedir.
İstanbul Boğazı, seyir güvenliğini artırıcı önlemlerin alındığı, uluslararası sözleşmeye tabi
Türkiye’nin bir iç suyoludur. Yoğun trafik ve çevresel faktörler nedeniyle çeşitli deniz
kazalarının yaşandığı İstanbul Boğazında kaza riskinin fazla olduğu bölgelerin belirlenmesi ve
bu yönde bölgesel tedbirlerin alınması kazaları azaltıcı bir yoldur. Riskli bölgelerin
belirlenmesini sağlayan yönetmlerden biri de kaza kara noktaları belirleme yöntemidir.
Çalışmada Trafik Mühendisliği temellerine dayanılarak İstanbul Boğazı’nda meydana gelen
kazalara ait veriler güncellenerek, güvenlik sorunu olan bölgelerin belirlenmesine yönelik
olarak kaza kara noktası metodu ile riskli bölgeler belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Birsen Koldemir This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Koldemir, B. (2009). SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 1(1), 17-26.
AMA Koldemir B. SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. March 2009;1(1):17-26.
Chicago Koldemir, Birsen. “SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 1, no. 1 (March 2009): 17-26.
EndNote Koldemir B (March 1, 2009) SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 1 1 17–26.
IEEE B. Koldemir, “SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 17–26, 2009.
ISNAD Koldemir, Birsen. “SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 1/1 (March 2009), 17-26.
JAMA Koldemir B. SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2009;1:17–26.
MLA Koldemir, Birsen. “SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 1, 2009, pp. 17-26.
Vancouver Koldemir B. SEYİR GÜVENLİĞİ AÇISINDAN İSTANBUL BOĞAZI’NDA RİSKLİ BÖLGELERİN BELİRLENMESİ; KAZA KARA NOKTALARININ GÜNCELLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2009;1(1):17-26.

Articles published in this journal can not be used without referring to the journal. The authors are scientifically for their manuscripts.

Maritime Faculty Journal does not have article processing charges (APCs) or submission charges.

Dokuz Eylul University Publishing House Web Page
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/


18320  18321 27187

18441  23882 23881  13875  


                                      27606  1388013876 27184 27186