Yurt içi denizyolu kuru yük taşımacılığı birçok faktörden etkilenen dinamik bir pazardır. Denizyolu taşımacılığı pazarında talebe ve talep tahminine yönelik çalışmalar incelendiğinde ise makroekonomik faktörlerin ağırlıkta olduğu görülmektedir. Bu nedenle, bu araştırma ile endüstriyel pazarlama çerçevesinden yurt içi denizyolu kuru yük taşımacılığı pazar talebine yönelik belirleyici faktörlerinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Bu faktörlerin tespit edilmesi amacıyla 17 yurt içi denizyolu kuru yük taşımacılığı uzmanı ile yüz yüze yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları şu temalar altında incelenmiştir: “güncel konular”, “gelecek beklentileri”, “gelecekteki zorluklar”, “rekabetçi güç”, “zayıf yönler”, “limanların etkileri”, “gemi sahiplerinin etkileri”, “taşıtanların etkileri”, “gemi sahibi seçimi”. Bu bulgular sektöre özgü değişkenlerin ve dinamiklerin ortaya çıkartılmasında özgün bir katkı sağlamıştır.
Yurt içi denizyolu taşımacılığı Kuru yük taşımacılığı Denizyolu taşımacılığı talebi Endüstriyel pazarlama
Domestic dry cargo shipping is a dynamic market influenced by many variables. When shipping demand and shipping demand forecast studies are reviewed, it is seen that macroeconomic factors are prominent. Therefore, this research aims to explain the determinant variables of domestic dry cargo shipping demand forecast in terms of industrial marketing. In order to determine these factors, face-to-face semi-structured interviews have been conducted with a total of 17 domestic maritime dry cargo shipping experts. The findings of the study have been examined under the following themes: “current issues”, “future projections”, “future challenges”, “competitive power”, “weaknesses”, “port’s effects”, “shipowners’ effects”, “shippers’ effects”, “shipowners’ choice”. These findings have enabled a unique contribution toward finding out industry specific variables and dynamics.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 12 Issue: 1 |