Fosil yakıtların tüketiminden kaynaklanan gaz emisyonlarının çevreye zararlı etkileri artarak devam etmektedir. Bu etkileri azaltabilmek adına denizcilik alanında yeni regülasyonlar uygulanmakta ve bu regülasyonlara uyum sağlamak giderek zorlaşmaktadır. Konvansiyonel sevk sistemlerindeki teknolojik gelişmelerin, özellikle çevresel faktörler göz önünde bulundurulduğunda, belirli bir doygunluğa ulaşması ve yetersiz kalması, araştırmacıları elektrikli sevk sistemleri alanında çalışmaya yöneltmiştir. Elektrikli sevk sistemlerinin tarihsel sürecini ve gelişimini inceleyen birçok çalışma vardır. Bu literatür çalışmasında elektrikli tahrik sistemlerinde önemli bir yere sahip olan Dizel-Elektrik sevk sisteminin tarihçesi açıklanmakta ve bu sistemin özellikle son 20 yılda değişimi ve gelişimi ve diğer elektrikli sevk sistemleriyle karşılaştırılması incelenmiştir. Pek çok gemi tipi için önemli bir sevk sistemi alternatifi olmayı başaran Dizel-Elektrik sevk sisteminin teknolojik gelişmelerle birlikte farklı avantajlara sahip olabileceği gösterilmiştir.
Elektrikli Sevk Sistemleri Dizel-Elektrik sevk sistemi Emisyonlar Yakıt Tüketimi Maliyet Etkinliği
The harmful effects of gas emissions, resulting from the consumption of fossil fuels, on the environment continue to increase. In order to reduce these effects, new regulations are implemented in the field of maritime and it is getting harder to comply with these regulations. The fact that the technological developments in conventional propulsion systems come to a head and become insufficient especially when environmental factors are taken into consideration, has led researchers to work in the field of electrical propulsion systems. There are many studies examining the historical process and development of electrical propulsion systems. In this literature study, the history of the Diesel-Electric propulsion system, which has an important place in electrical propulsion systems, is explained and the change and development of this system, especially in the last 20 years, and its comparison with other electrical propulsion systems are discussed. It has been shown that Diesel-Electric propulsion system, which has succeeded to be an important propulsion system alternative for many ship types, can have different advantages with technological developments
Electrical Propulsion Systems Diesel-Electric Propulsion System Emissions Fuel Consumption Cost Efficiency
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Dergimizde yayınlanmış makaleler kaynak gösterilmeden kullanılamaz
Dergideki yazıların bilimsel sorumluluğu yazarlarına aittir.
Denizcilik Fakültesi Dergisinin içeriği tüm kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deudfd/contacts