Denizcilerin eğitimi, deniz güvenliğini artırmak, operasyonel verimliliği sağlamak ve çevreyi koruyarak uluslararası standartlara uyumlu ve bilinçli olarak denizcilik faaliyetlerini sürdürmek için hayati öneme sahiptir. Günümüzde, denizcilik eğitiminde geleneksel araçların kullanılması belirli bir düzeyde kabul görmüş ve hala kullanılmaktadır. Bununla birlikte, yeni teknolojilerin ortaya çıkışı ve rekabetçi toplum koşulları gibi önemli bileşenler, eğitime doğrudan ve olumlu bir şekilde katkıda bulunabilir. Bilgisayarlar, simülatörler, akıllı tahtalar ve projektörler, bu kategoriye giren eğitsel teknolojilere örnektir. Bunlara, daha yeni olan sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojileri de dahildir. Denizcilik eğitim ve öğretiminde simülatörlerin kullanımı, denizcilerin yeterliliklerini geliştirmeleri için olmazsa olmaz bir bileşendir. Sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve karma gerçeklik (MR) gibi ortaya çıkan yenilikçi teknolojiler, denizcilik simülatörleri için rekabetçi ortam oluşturmaktadır. Teknolojideki hızlı gelişmeler bu mobil sistemlerin, geleneksel yapılandırmalara kıyasla nispeten daha ucuz, daha sürükleyici, kompakt ve erişilebilir yeni nesil simülasyon tabanlı eğitim ve öğretim imkanı sağlamaktadır. Bu makalenin amacı, özellikle denizcilik eğitiminde, VR, AR ve MR uygulamalarının potansiyel faydaları, dezavantajları ve sınırlamalarını tartışmaktır.
The education of seafarers is essential for ensuring maritime safety, operational efficiency, and environmentally sustainable practices while meeting international standards. Traditional educational tools, such as simulators, computers, smart boards, and projectors, have long been integral to maritime training and are widely used. However, the advent of advanced technologies, including virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR), has introduced transformative possibilities for training and education. These innovative technologies offer immersive, cost-effective, compact, and easily accessible solutions that surpass traditional methods in terms of adaptability and realism. By creating highly engaging and interactive environments, VR, AR, and MR enable seafarers to enhance their competencies through realistic simulations replicating complex maritime scenarios. The rapid evolution of these technologies has fostered a competitive landscape for simulation-based learning, setting a new standard for maritime education. This paper delves into the potential advantages, disadvantages, and challenges of implementing VR, AR, and MR technologies in maritime education and training, emphasizing their growing significance in fostering skilled and adaptable maritime professionals.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Maritime Transportation Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | February 7, 2025 |
Acceptance Date | April 14, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 17 Issue: 1 |