Bu çalışmada, franchising ile ilgili temel kavramlar, franchisor-franchisee ilişkisi ve değer kavramı ile işletmeleri franchising uygulamalarına iten nedenler üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, franchise değeri ve bu değerin tespit edilmesine yönelik bir uygulama çerçevesinde, franchising kavramının pazarlama ve finans boyutları birlikte ele alınmaya çalışılmaktadır. Söz konusu uygulama, işletilmesi franchising uygulamaları ile büyük benzerlikler gösteren taksilere yönelik bir değerleme çalışması şeklinde olup, değerlemede indirgenmiş nakit akımı yöntemi kullanılmaktadır.
Franchise Franchisor-Franchisee İlişkisi Franchise Değeri Değerleme İndirgenmiş Nakit Akımı Yöntemi
This study is involved with the basic concepts of franchising, franchisor-franchisee relationship and value, and the underlying reasons of franchising. Besides, franchise value and its determination via discounted cash flow valuation technique are tried to be undertaken in both marketing and finance perspectives. The mentioned application is a valuation attempt about the determination of value of taxi enterprises whose business styles are so similar with franchising operations.
Franchise Franchisor-Franchisee Relationship Franchise Value Valuation Discounted Cash Flow Valuation
Other ID | JA38HC54BA |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 21 Issue: 2 - Volume: 21 Issue: 2 |