BibTex RIS Cite

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ

Year 1999, Volume: 14 Issue: 2 - Volume: 14 Issue: 2, 0 - 0, 25.07.2016

Abstract

Faktör analizi birbirinden farklı ve birbirleriyle ilişkili olmayan fakat bir bilinmeyeni ortaya çıkarıp açıklamaya yardım edecek özellikleri bir araya toplayarak belli bir faktör olarak inceleme konusu olan bir yöntemdir. Faktör analizi p değişkenli olayda birbiriyle ilişkili olan değişkenleri toplayarak değişken sayısını azaltmayı amaçlar. Bu amaç temel bileşenler yönteminde de gerçekleşmesi istenen değişken setinin boyutunun azaltılması olan genel bir amaçtır. Fakat bu iki teknik arasındaki en belirgin fark temel bileşenler analizinin toplam varyansı ayrıştırmasıdır. Faktör analizinin bir diğer amacı ise değişkenler arasındaki ilişkilerden yararlanıp yeni yapıların ortaya çıkarılmasıdır. Böylece değişkenler sınıflanarak ortak bir faktör yapısı oluşturulacaktır.Bu çalışmada Dokuz Eylül Üniversitesi’nde bulunan tüm fakültelerde 86 soruluk bir anket yapılarak öğrencilerden üniversiteden beklentileri araştırılmak istenmiştir. 1176 kişi üzerinde yapılan bu anket çalışmasında, ankete katılan öğrencinin kişisel özellikleri ile onların yüksek öğretimden beklentileri ve okudukları bölümleri, fakülteleri ayrıca ders içerikleri ve öğretim üyeleri ile ilgili düşünceleri incelenmiştir. Böylece birbirleriyle ilgili olan çok sayıda ilişkili değişken ortaya çıkmıştır. Buradan hareketle faktör analizi yöntemiyle bu değişkenler az sayıda bağımsız faktöre indirgenerek sonuçlar yorumlanmıştır. Bu yorumlamaya giden süreç içerisinde korelasyon matrisinin faktörleştirilmesi temeline dayanılarak alt yöntemler incelenmiştir.

Year 1999, Volume: 14 Issue: 2 - Volume: 14 Issue: 2, 0 - 0, 25.07.2016

Abstract

Factor analysis is a statistical approach that can be used to analyze interrelationships a large number of variables and to explain these variables in terms of their common underlying dimensions. Factor analysis is a generic term that we use to describe a number of methods designed to analyze interrelationships within a set of variables or objects the construction of a few hypothetical variables, called factors, that are supposed to contain the essential information in a larger set of observed variables or objects. The goal of factor analysis is to achieve parsimony by using the smallest number of explanatory concepts to explain the maximum amount of common variance in a correlation matrix. In this paper, the expectations of the students are determined through the use of 86 questions inquiry which applied at all faculty of 9 September University with this inquiry, which covers 1176 person, besides the personal characteristics of the students, the expectations of them from university and their thought about their faculties departments lecturers and academic personals are investigated.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA38UT22DU
Journal Section Articles
Authors

M.vedat Pazarlıoğlu This is me

Hamdi Emeç This is me

Sibel Erdoğan This is me

Publication Date July 25, 2016
Published in Issue Year 1999 Volume: 14 Issue: 2 - Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Pazarlıoğlu, M., Emeç, H., & Erdoğan, S. (2016). DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2).
AMA Pazarlıoğlu M, Emeç H, Erdoğan S. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. July 2016;14(2).
Chicago Pazarlıoğlu, M.vedat, Hamdi Emeç, and Sibel Erdoğan. “DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, no. 2 (July 2016).
EndNote Pazarlıoğlu M, Emeç H, Erdoğan S (July 1, 2016) DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 2
IEEE M. Pazarlıoğlu, H. Emeç, and S. Erdoğan, “DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 2, 2016.
ISNAD Pazarlıoğlu, M.vedat et al. “DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/2 (July 2016).
JAMA Pazarlıoğlu M, Emeç H, Erdoğan S. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;14.
MLA Pazarlıoğlu, M.vedat et al. “DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 2, 2016.
Vancouver Pazarlıoğlu M, Emeç H, Erdoğan S. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK ÖĞRETİM BEKLENTİ DEĞİŞKENLERİNİN FAKTÖR ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;14(2).