Research Article
BibTex RIS Cite

Comparative Analysis of Statistics Department Students’ Success on Accounting Course Tests According to 2014 Public Personnel Selection Exam (PPSE) Results for Undergraduate Degree

Year 2016, Volume: 31 Issue: 1, 289 - 310, 13.06.2016
https://doi.org/10.24988/deuiibf.2016311434

Abstract

In 2014 a decision had been taken by the Council of Higher Education (CoHE) accepting the students of statistics department as the graduates of faculty of economics and administrative sciences when applying to public institutions and organizations. The main objective of this study is to compare the graduates of statistics department and the graduates of faculty of economics and administrative sciences according to their achievements on 2014 PPSE undergraduate field courses. For this purpose statistical analysis had been performed by organizing the data on SPSS 20 program. According to the analysis results, it has been found that students of statistics department are more successful than the students of economics and administrative sciences programs especially on business course tests, and have less success on accounting courses. By the results obtained, it have been tried to make suggestions about the contributions that can be made to higher education programs in order to increase the success of students on accounting course test.

References

  • (KPSS) Yönteminin Değerlendirilmesi”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, ISSN: 1303-5134, 132-140.
  • Kaplan, Z. (2010), “Akademik Mezuniyet Ortalama Puanı ile KPSS Başarı Puanı Arasındaki İlişki”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2), 2010, 451-470.
  • Karataş, S., Güleş, H.(2012), “Öğretmen Atamalarında Esas Alınan Merkezi Sınavın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, AKU Kuramsal Eğitimbilim Dergisi – Journal of Theoretical Educational Science, 6(1), 102-119.
  • Sezgin, F., Duran E. (2011), “Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, yıl 15, sayı 3, 1-9.
  • Yılmaz, K. (2010), “ Sosyal Bilimler Eğitimindeki Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Öğretim Elemanlarının Görüşleri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Güz 2010, 8(4), 839-867.
  • http://www.osym.gov.tr/dosya/1-69095/h/kpss-tablo-1-konularin-dagilimi.pdf (15.02.2015)
  • ÖSYM (2014), 2014 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu, http:// www.osym.gov.tr/ belge/1-20524/2014-osysogrenci-secme-yerlestirme-sistemi-kilavuzu.html,(10.02. 2015).
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/genel/Bolum1YuksekogretimProgramlari15012015.pdf (10.02.2015a).
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/genel/Bolum2DHBTYuksekogretimProgramlari15012015.pdf (10.02.2015b).
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/genel/Bolum3HamPuanDagilimlari15012015.pdf (10.02.2015c).
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/ 2015/genel/B%C3%B6l%C3%BCm4- AdaylarinPuanDeger Araliklarina Gore Dagilimi15012015.pdf (10.02.2015d).

2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi

Year 2016, Volume: 31 Issue: 1, 289 - 310, 13.06.2016
https://doi.org/10.24988/deuiibf.2016311434

Abstract

Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından 2014 yılında alınan bir kararla, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri dışındaki fakültelerin istatistik bölümü mezunları da, aynı kamu kurum ve kuruluşlarına başvurabileceklerdir. Bu çalışmanın temel amacı; istatistik bölümü mezunu öğrencileri ile iktisadi ve idari bilimler mezunu öğrencileri 2014 KPSS Lisans alan dersi başarılarına göre karşılaştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, veriler SPSS 20 programında düzenlenerek istatistiki analizler yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre istatistik bölümü öğrencileri iktisadi ve idari bilimler programlarındaki öğrencilerinden, özellikle işletme dersi testlerini cevaplamada daha başarılıdır. Muhasebe dersi testlerinde başarılarının ise daha düşük olduğu görülmüştür. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin muhasebe dersi testinde başarılarının artırılması yönünde, öğretim programlarına yapılabilecek katkılar çerçevesinde önerilerde bulunulmaya çalışılmıştır.

References

  • (KPSS) Yönteminin Değerlendirilmesi”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, ISSN: 1303-5134, 132-140.
  • Kaplan, Z. (2010), “Akademik Mezuniyet Ortalama Puanı ile KPSS Başarı Puanı Arasındaki İlişki”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2), 2010, 451-470.
  • Karataş, S., Güleş, H.(2012), “Öğretmen Atamalarında Esas Alınan Merkezi Sınavın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, AKU Kuramsal Eğitimbilim Dergisi – Journal of Theoretical Educational Science, 6(1), 102-119.
  • Sezgin, F., Duran E. (2011), “Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Akademik ve Sosyal Yaşantılarına Yansımaları”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, yıl 15, sayı 3, 1-9.
  • Yılmaz, K. (2010), “ Sosyal Bilimler Eğitimindeki Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Öğretim Elemanlarının Görüşleri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Güz 2010, 8(4), 839-867.
  • http://www.osym.gov.tr/dosya/1-69095/h/kpss-tablo-1-konularin-dagilimi.pdf (15.02.2015)
  • ÖSYM (2014), 2014 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu, http:// www.osym.gov.tr/ belge/1-20524/2014-osysogrenci-secme-yerlestirme-sistemi-kilavuzu.html,(10.02. 2015).
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/genel/Bolum1YuksekogretimProgramlari15012015.pdf (10.02.2015a).
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/genel/Bolum2DHBTYuksekogretimProgramlari15012015.pdf (10.02.2015b).
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/genel/Bolum3HamPuanDagilimlari15012015.pdf (10.02.2015c).
  • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/ 2015/genel/B%C3%B6l%C3%BCm4- AdaylarinPuanDeger Araliklarina Gore Dagilimi15012015.pdf (10.02.2015d).
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emine Yasemin Yeğinboy

Ali Özdemir

Publication Date June 13, 2016
Acceptance Date April 12, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 31 Issue: 1

Cite

APA Yeğinboy, E. Y., & Özdemir, A. (2016). 2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(1), 289-310. https://doi.org/10.24988/deuiibf.2016311434
AMA Yeğinboy EY, Özdemir A. 2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. June 2016;31(1):289-310. doi:10.24988/deuiibf.2016311434
Chicago Yeğinboy, Emine Yasemin, and Ali Özdemir. “2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 31, no. 1 (June 2016): 289-310. https://doi.org/10.24988/deuiibf.2016311434.
EndNote Yeğinboy EY, Özdemir A (June 1, 2016) 2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 31 1 289–310.
IEEE E. Y. Yeğinboy and A. Özdemir, “2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 31, no. 1, pp. 289–310, 2016, doi: 10.24988/deuiibf.2016311434.
ISNAD Yeğinboy, Emine Yasemin - Özdemir, Ali. “2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 31/1 (June 2016), 289-310. https://doi.org/10.24988/deuiibf.2016311434.
JAMA Yeğinboy EY, Özdemir A. 2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;31:289–310.
MLA Yeğinboy, Emine Yasemin and Ali Özdemir. “2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 31, no. 1, 2016, pp. 289-10, doi:10.24988/deuiibf.2016311434.
Vancouver Yeğinboy EY, Özdemir A. 2014 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Lisans Sınavı Sonuçlarına Göre İstatistik Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Dersi Testlerindeki Başarılarının Karşılaştırmalı Analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;31(1):289-310.