Research Article
BibTex RIS Cite

Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi

Year 2018, Volume: 33 Issue: 1, 319 - 352, 20.04.2018
https://doi.org/10.24988/deuiibf.2018331735

Abstract

Bireylerin içinde yaşadıkları toplumdan etkilendikleri göz önünde bulundurularak ilk bakışta kolayca kestirilebilen bir değişken olan cinsiyet ile karşılaştırmalı olarak toplumsal cinsiyet rolleri kavramı giderek önem kazanmaktadır. Bireylerin toplum tarafından atfedilen rolleri benimsemelerinin birer tüketici olarak satın alma karar tarzlarını etkilediği düşüncesinden hareketle yapılan bu çalışma toplumsal cinsiyet rollerinin satın alma karar tarzları üzerine etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda literatür taraması yapılmış olup oluşturulan soru formu 620 kişiye uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre ilgilenim düzeyini ölçümlemesi, toplumsal cinsiyet rollerinin cinsiyete göre farklılaştığını ve satın alma karar tarzlarının toplumsal cinsiyet rollerine göre farklılaştığını ortaya koyması bakımından özgün nitelikli bir çalışma olmuştur.

References

  • AL JERAISY, K. (2008). Consumer Behavior. Riyadh: King Fahd National Library Cataloging Publication.
  • AYDIN, B. ve KAVUNCU, A. N. (1991). Farklı Sosyo - Ekonomik Düzeylerdeki Lise Öğrencilerinde Cinsiyet Rollerinin Araştırılması. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , 1 (2): 53 - 65.
  • BEM, S. (1974). The Measurement of Psychological Androgyny. Journal of Consulting and Clinical Psychology , 42 (2): 155 - 162.
  • CANDEMİR, A., ZALLUHOĞLU, A., ve YÜCEL, E. (2015). Perakende Sektöründe Satış Elemanlarının Eğitimlerinin ve Kişisel Niteliklerinin Satış Başarısı Üzerindeki Etkisi: İzmir Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), s. 49 – 65.
  • CEYLAN, H. (2013). Tüketici Tipleri Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 22 (2): 41 - 58.
  • CONSTANTINOPLE, A. (1973). Masculinity–Femininity: An Exception to a Famous Dictum? Psychological Bulletin , 80: 389 - 407.
  • COŞKUN, A. ve ÖZDİLEK, R. (2012). Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sağlığa Yansıması ve Kadın Sağlığı Hemşiresinin Rolü. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi , 9 (3): 30 - 39.
  • CRESPI, I. (2003). Socialization and Gender Roles within the Family: A Study on Adolescents and Their Parents in Great Britain. 06 19, 2014 tarihinde Marie Curie Fellows Association: http://www.mariecurie.org/annals/volume3/crespi.pdf adresinden alındı
  • ÇİLİNGİR, Z. ve YILDIZ, S. (2010). Tüketicilerin Ürünlere Olan İlgileniminin Marka Sadakati Üzerindeki Etkisi: Sembolik Nitelikteki Bir Ürün Grubu için İstanbul İli Pilot Çalışması. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 6 (11): 79 - 100.
  • DÖKMEN, Z. Y. (1996). Bem Cinsiyet Rolü Envanteri Kadınsılık ve Erkeksilik Ölçekleri Türkçe Formunun Psikometrik Özellikleri. Kriz , 7 (1): 27 - 40.
  • DÖKMEN, Z. Y. (2012). Toplumsal Cinsiyet: Sosyal Psikolojik Açıklamalar (3. Baskı b.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • DURSUN, İ., ALNIAÇIK, Ü. ve TÜMER Kabadayı, E. (2013). Tüketici Karar Verme Tarzları Ölçeği: Yapısı ve Boyutları. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi , 9 (19): 293 - 304.
  • DURVASULA, S., LYSONSKI, S., ANDREWS, C. (1993). Cross-Cultural Generalizability of a Scale for Profiling Consumers' Decision-Making Styles. The Journal of Consumer Affairs , 27 (1): 55 - 65.
  • ERCİŞ, A., ÜNAL, S. ve BİLGİLİ, B. (2006). Decision-Making Styles and Personal Values of Young People. 10 23, 2016 tarihinde International Marketing Trends Conference: http://www.marketing-trends-congress.com/sites/default/files/papers/2010/2010_fr_Ercis_Unal_Bilgili.pdf adresinden alındı
  • FINE, B. (2002). The World of Consumption. London: Taylor & Francis Group.
  • GÖRMÜŞ, A., ERGİN, G. ve AYDIN, S. (2013). İşletme Bölümü Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Cinsiyet Rolleri Bağlamında İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi , 15 (1): 109 - 128.
  • GÜZEL, E. (2014). Toplumsal Cinsiyete Dayalı Ayrımcılık ve Medyanın Rolü. Global Media Journal: TR Edition , 4 (8): 185 - 199.
  • HINTON, P., BROWNLOW, C., MCMURRAY, I. ve COZENS, B. (2004). SPSS Explained. East Sussex: Routledge.
  • HOOGLAND, R. C. (2008). Gender, Theories of. F. Malti-Douglas içinde, Encyclopedia of Sex and Gender: Volume 2 (s. 628 - 632). Farmington Hills: The Gale Group.
  • İÇLİ, G. (2005). Sosyolojiye Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • KALAYCI, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • KANDEMİR, D., ATAKAN, S. ve DEMİRCİ , C. (2013). İlgilenim Kavramı ve Türkçe İlgilenim Ölçeklerinin Değerlendirilmesi: Tüketici İlgilenimi, Sürekli İlgilenim ve Satın Alma Kararı İlgilenimi. İktisat İşletme ve Finans , 38 (330): 21-48.
  • KLINE, R. (1998). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. London: The Guilford Press.
  • MARANGOZ, M. (2000). Geleceğin Pazar Yapılarındaki Değişim ve Yaşlı Tüketiciler Pazarı. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1), s. 35 - 47.
  • MITTAL, B. ve HOLBROOK, M. (2008). Consumer Behavior: How Humans Think, Feel, and Act in the Marketplace. Open Mentis.
  • ÖZDEMİR, A. (2010). Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş.
  • PROCTOR, T. (2005). Essentials of Marketing Research. Essex: Pearson Education Limited.
  • RAMKISSOON, H. ve NUNKOO, R. (2012). More than Just Biological Sex Differences: Examining the Structural Relationship Between Gender Identity and Information Search Behavior. Journal of Hospitality & Tourism Research , 36 (2): 191-215.
  • RYLE, R. (2011). How Do We Learn Gender?: Gender and Socialization. R. Ryle içinde, Questioning Gender: A Sociological Exploration (s. 119 - 167). SAGE Publications, Inc.
  • SAVAŞ, B., GÜNAY, G. ve AYDINER BOYLU, A. (2014). The Effect of Women’s Decision Making Styles on Sustainable Consumption Behaviours. Academic Journal of Interdisciplinary Studies , 3 (3): 288 - 294.
  • SPROLES , G. ve KENDALL, E. (1986). A Methodology for Profiling Consumers' Decision Making Styles. The Journal of Consumer Affairs , 20 (2): 267 - 279.
  • SPROLES, G. B. (1985). From Perfectionism to Fadism: Measuring Consumers' Decision-Making Styles. American Council on Consumer Interests : 79-85.
  • ŞAHİN, S., ve AKSU, S. (2015). Üniversitelerde Yöneticilik Görevine Sahip Akademisyenlerin Kişilik Özellikleri İle Kullandıkları Çatışma Çözme Stilleri İlişkisi: İzmir İli Örneği. 23. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Bildiriler Kitabı (s. 674 - 681). Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
  • ŞAVRAN, T. G. (2012). Toplum, Bilim ve Yöntem. N. Suğur içinde, Sosyolojiye Giriş (s. 2 - 34). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset.
  • ŞİMŞEK, Ö. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Ekinoks.
  • TAPLAMACIOĞLU, M. (1969). Genel Sosyoloji Üzerine Bir Deneme (İkinci Baskı b.). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2016). 12 01, 2016 tarihinde TUİK: http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist adresinden alındı
  • ÜNAL, S. ve ERCİŞ, A. (2007). Genç Pazarın Satın Alma Tarzlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 21 (1): 321 – 336
  • VIEIRA, V., SLONGO, L., TORRES, C. ve GAVA, R. (2011). Evaluating The Psychometric Properties of Consumer Decision‐Making Style Instrument. Revista de Administração FACES Journal , 10 (3).
  • WIENCLAW, R. A. (2011). Gender Roles. The Editors of Salem Press içinde, Gender Roles and Equality (s. 33 - 40). Pasadena, California: Salem Press.
  • WONG, F., MCCREARY, D. ve DUFFY, K. (tarih yok). A Further Validation of the Bem Sex Role Inventory: A Multitrait-Multimethod Study. Sex Roles , 22 (3/4): 249 - 259.
  • ZAICHKOWSKY, J. (1994). The Personal Involvement Inventory: Reduction, Revision, and Application to Advertising. Journal of Advertising , 23 (4): 59-70.
  • ZIKMUND, W. ve BABIN, B. (2010). Essentials of Marketing Research. Mason: South-Western Cengage Learning.

The Effect of Gender Roles on Decision Making Styles at White Goods Products

Year 2018, Volume: 33 Issue: 1, 319 - 352, 20.04.2018
https://doi.org/10.24988/deuiibf.2018331735

Abstract

Considering that individuals are affected by the society they live in, the concept of gender roles, compared to gender which is a variable that can easily be estimated at first glance. becomes increasingly important. This study, based on the belief that the role of individuals as a society is affected by their behavior as a consumer, is aimed at exhibiting the influence of gender roles on consumer decision making styles. For this purpose, literature review was done and the generated questionnaire was applied to 620 people. It has been an original study in its field as it measures the involvement levels and it presents the gender roles differ according to sex and consumer decision making styles differ according to gender roles according to the results of analysis.

References

  • AL JERAISY, K. (2008). Consumer Behavior. Riyadh: King Fahd National Library Cataloging Publication.
  • AYDIN, B. ve KAVUNCU, A. N. (1991). Farklı Sosyo - Ekonomik Düzeylerdeki Lise Öğrencilerinde Cinsiyet Rollerinin Araştırılması. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , 1 (2): 53 - 65.
  • BEM, S. (1974). The Measurement of Psychological Androgyny. Journal of Consulting and Clinical Psychology , 42 (2): 155 - 162.
  • CANDEMİR, A., ZALLUHOĞLU, A., ve YÜCEL, E. (2015). Perakende Sektöründe Satış Elemanlarının Eğitimlerinin ve Kişisel Niteliklerinin Satış Başarısı Üzerindeki Etkisi: İzmir Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), s. 49 – 65.
  • CEYLAN, H. (2013). Tüketici Tipleri Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 22 (2): 41 - 58.
  • CONSTANTINOPLE, A. (1973). Masculinity–Femininity: An Exception to a Famous Dictum? Psychological Bulletin , 80: 389 - 407.
  • COŞKUN, A. ve ÖZDİLEK, R. (2012). Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sağlığa Yansıması ve Kadın Sağlığı Hemşiresinin Rolü. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi , 9 (3): 30 - 39.
  • CRESPI, I. (2003). Socialization and Gender Roles within the Family: A Study on Adolescents and Their Parents in Great Britain. 06 19, 2014 tarihinde Marie Curie Fellows Association: http://www.mariecurie.org/annals/volume3/crespi.pdf adresinden alındı
  • ÇİLİNGİR, Z. ve YILDIZ, S. (2010). Tüketicilerin Ürünlere Olan İlgileniminin Marka Sadakati Üzerindeki Etkisi: Sembolik Nitelikteki Bir Ürün Grubu için İstanbul İli Pilot Çalışması. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 6 (11): 79 - 100.
  • DÖKMEN, Z. Y. (1996). Bem Cinsiyet Rolü Envanteri Kadınsılık ve Erkeksilik Ölçekleri Türkçe Formunun Psikometrik Özellikleri. Kriz , 7 (1): 27 - 40.
  • DÖKMEN, Z. Y. (2012). Toplumsal Cinsiyet: Sosyal Psikolojik Açıklamalar (3. Baskı b.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • DURSUN, İ., ALNIAÇIK, Ü. ve TÜMER Kabadayı, E. (2013). Tüketici Karar Verme Tarzları Ölçeği: Yapısı ve Boyutları. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi , 9 (19): 293 - 304.
  • DURVASULA, S., LYSONSKI, S., ANDREWS, C. (1993). Cross-Cultural Generalizability of a Scale for Profiling Consumers' Decision-Making Styles. The Journal of Consumer Affairs , 27 (1): 55 - 65.
  • ERCİŞ, A., ÜNAL, S. ve BİLGİLİ, B. (2006). Decision-Making Styles and Personal Values of Young People. 10 23, 2016 tarihinde International Marketing Trends Conference: http://www.marketing-trends-congress.com/sites/default/files/papers/2010/2010_fr_Ercis_Unal_Bilgili.pdf adresinden alındı
  • FINE, B. (2002). The World of Consumption. London: Taylor & Francis Group.
  • GÖRMÜŞ, A., ERGİN, G. ve AYDIN, S. (2013). İşletme Bölümü Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Cinsiyet Rolleri Bağlamında İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi , 15 (1): 109 - 128.
  • GÜZEL, E. (2014). Toplumsal Cinsiyete Dayalı Ayrımcılık ve Medyanın Rolü. Global Media Journal: TR Edition , 4 (8): 185 - 199.
  • HINTON, P., BROWNLOW, C., MCMURRAY, I. ve COZENS, B. (2004). SPSS Explained. East Sussex: Routledge.
  • HOOGLAND, R. C. (2008). Gender, Theories of. F. Malti-Douglas içinde, Encyclopedia of Sex and Gender: Volume 2 (s. 628 - 632). Farmington Hills: The Gale Group.
  • İÇLİ, G. (2005). Sosyolojiye Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • KALAYCI, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • KANDEMİR, D., ATAKAN, S. ve DEMİRCİ , C. (2013). İlgilenim Kavramı ve Türkçe İlgilenim Ölçeklerinin Değerlendirilmesi: Tüketici İlgilenimi, Sürekli İlgilenim ve Satın Alma Kararı İlgilenimi. İktisat İşletme ve Finans , 38 (330): 21-48.
  • KLINE, R. (1998). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. London: The Guilford Press.
  • MARANGOZ, M. (2000). Geleceğin Pazar Yapılarındaki Değişim ve Yaşlı Tüketiciler Pazarı. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1), s. 35 - 47.
  • MITTAL, B. ve HOLBROOK, M. (2008). Consumer Behavior: How Humans Think, Feel, and Act in the Marketplace. Open Mentis.
  • ÖZDEMİR, A. (2010). Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş.
  • PROCTOR, T. (2005). Essentials of Marketing Research. Essex: Pearson Education Limited.
  • RAMKISSOON, H. ve NUNKOO, R. (2012). More than Just Biological Sex Differences: Examining the Structural Relationship Between Gender Identity and Information Search Behavior. Journal of Hospitality & Tourism Research , 36 (2): 191-215.
  • RYLE, R. (2011). How Do We Learn Gender?: Gender and Socialization. R. Ryle içinde, Questioning Gender: A Sociological Exploration (s. 119 - 167). SAGE Publications, Inc.
  • SAVAŞ, B., GÜNAY, G. ve AYDINER BOYLU, A. (2014). The Effect of Women’s Decision Making Styles on Sustainable Consumption Behaviours. Academic Journal of Interdisciplinary Studies , 3 (3): 288 - 294.
  • SPROLES , G. ve KENDALL, E. (1986). A Methodology for Profiling Consumers' Decision Making Styles. The Journal of Consumer Affairs , 20 (2): 267 - 279.
  • SPROLES, G. B. (1985). From Perfectionism to Fadism: Measuring Consumers' Decision-Making Styles. American Council on Consumer Interests : 79-85.
  • ŞAHİN, S., ve AKSU, S. (2015). Üniversitelerde Yöneticilik Görevine Sahip Akademisyenlerin Kişilik Özellikleri İle Kullandıkları Çatışma Çözme Stilleri İlişkisi: İzmir İli Örneği. 23. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Bildiriler Kitabı (s. 674 - 681). Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.
  • ŞAVRAN, T. G. (2012). Toplum, Bilim ve Yöntem. N. Suğur içinde, Sosyolojiye Giriş (s. 2 - 34). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset.
  • ŞİMŞEK, Ö. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Ekinoks.
  • TAPLAMACIOĞLU, M. (1969). Genel Sosyoloji Üzerine Bir Deneme (İkinci Baskı b.). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2016). 12 01, 2016 tarihinde TUİK: http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist adresinden alındı
  • ÜNAL, S. ve ERCİŞ, A. (2007). Genç Pazarın Satın Alma Tarzlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 21 (1): 321 – 336
  • VIEIRA, V., SLONGO, L., TORRES, C. ve GAVA, R. (2011). Evaluating The Psychometric Properties of Consumer Decision‐Making Style Instrument. Revista de Administração FACES Journal , 10 (3).
  • WIENCLAW, R. A. (2011). Gender Roles. The Editors of Salem Press içinde, Gender Roles and Equality (s. 33 - 40). Pasadena, California: Salem Press.
  • WONG, F., MCCREARY, D. ve DUFFY, K. (tarih yok). A Further Validation of the Bem Sex Role Inventory: A Multitrait-Multimethod Study. Sex Roles , 22 (3/4): 249 - 259.
  • ZAICHKOWSKY, J. (1994). The Personal Involvement Inventory: Reduction, Revision, and Application to Advertising. Journal of Advertising , 23 (4): 59-70.
  • ZIKMUND, W. ve BABIN, B. (2010). Essentials of Marketing Research. Mason: South-Western Cengage Learning.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ezgi Karataş Yücel

Publication Date April 20, 2018
Acceptance Date February 20, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 33 Issue: 1

Cite

APA Karataş Yücel, E. (2018). Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 33(1), 319-352. https://doi.org/10.24988/deuiibf.2018331735
AMA Karataş Yücel E. Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. April 2018;33(1):319-352. doi:10.24988/deuiibf.2018331735
Chicago Karataş Yücel, Ezgi. “Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 33, no. 1 (April 2018): 319-52. https://doi.org/10.24988/deuiibf.2018331735.
EndNote Karataş Yücel E (April 1, 2018) Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 33 1 319–352.
IEEE E. Karataş Yücel, “Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 33, no. 1, pp. 319–352, 2018, doi: 10.24988/deuiibf.2018331735.
ISNAD Karataş Yücel, Ezgi. “Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 33/1 (April 2018), 319-352. https://doi.org/10.24988/deuiibf.2018331735.
JAMA Karataş Yücel E. Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2018;33:319–352.
MLA Karataş Yücel, Ezgi. “Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 33, no. 1, 2018, pp. 319-52, doi:10.24988/deuiibf.2018331735.
Vancouver Karataş Yücel E. Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2018;33(1):319-52.