Amaç: Geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GETAT) uygulamaları ve ilişkili enfeksiyonlar konusunda sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgi düzeyini tespit etmek
Yöntem: Tanımlayıcı kesitsel türde olan çalışmaya online anket aracılığıyla Temmuz 2021- Eylül 2021 arasında eğitim gören 599 öğrenci katıldı.
Bulgular: Katılımcıların büyük bölümü GETAT kelimesini okuldan (%37,5), internetten (%31,2) duyduğunu belirtirken; akupunktur en çok bilinen yöntem oldu. Öğrencilerin %70,6’sı GETAT ile ilgili eğitim almak isterken en sık öğrenmek istenilen yöntemler akupunktur ve hipnozdu. GETAT yöntemini daha önce kendiniz için uyguladınız/uygulattınız?” sorusuna %25,2 katılımcı hipnoz cevabını verdi. “GETAT ilişkili bakteriyal/viral hastalık bulaşabilir” fikrine 410 kişi; “GETAT sağlık kuruluşunda hijyenik koşullarda yapılmalıdır” fikrine 529 kişi katıldı. GETAT uygulamalarının etkinliğine dair inanç %77 oranındaydı. GETAT yöntemi uygulama yerine 161 katılımcı (%56,3) sağlık kuruluşu cevabını verdi. GETAT uygulaması sırasında hijyen koşullarına uyuldu mu?” sorusuna 185 kişi evet yanıtını verdi. Uygulamada 182 kişi invaziv girişimler olmadığını belirtti. Uygulama sonrası komplikasyon gelişen 75 (%26,2) kişiydi. “Sağlık eğitimi GETAT hakkında eğitim içermelidir” yönergesi cevapları arasında bölümler bazında anlamlı farklılık bulunmamaktadır (p<0,05).
Sonuç: Sağlık hizmetleri meslek yüksek okulunda GETAT ve GETAT ile ilişkili enfeksiyonlar konusunda bilgi düzeyleri ilk kez değerlendirilmiştir, öğrencilerin GETAT uygulamalarının sağlık kuruluşunda uygulanmasının gerekliliği, enfeksiyon, komplikasyonlar ile ilgili bilgiye ihtiyaçlarının olduğu düşünüldü.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | December 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 36 Issue: 1 |