Information technologies, population growth and the education needs of people in the world have necessitated the distance education method. The pandemic process, which has occurred worldwide due to the Covid-19 virus, has accelerated the orientation of the countries of the world to distance education. In our study, the views of the students who are the addressees of this process on distance religious education were examined in the example of Dicle University Faculty of Theology. The obtained data were analyzed in SPSS program. Unrelated t-test and one-way analysis of variance (Anova) were used to evaluate the data. In the study, necessary tests were made between the mean scores of the scale dimensions and the determined variables and were evaluated with the support of the literature.
Dünyada bilgi teknolojileri, nüfus artışı ve insanların eğitim ihtiyaçları zorunlu olarak uzaktan eğitim yöntemini zorunlu kılmıştır. Covid-19 virüsü nedeniyle dünya genelinde oluşan pandemi süreci tüm dünyanın uzaktan eğitime yönelimini hızlandırmıştır. Çalışmamızda bu sürecin muhatabı olan öğrencilerin uzaktan din eğitimine ilişkin yaklaşımları Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneğinde incelenmiştir. Oluşturulan ölçme aracıyla elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Verilerin değerlendirilmesi amacıyla ilişkisiz t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Çalışmada ölçek boyutları ortalama puanları ve belirlenen değişkenler arasında gerekli testler yapılmış ve literatür desteğiyle değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 24 Sayı: 2 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License kapsamında lisanslanmıştır.