Hıristiyanlığın, sancılı bir süreç geçirdikten sonra doktriner olarak teşekkül ettiği bilinmektedir. Benzer bir süreç ilk Hıristiyanların akademik bir kurum oluşturmasında da yaşanmıştır. İlk Hıristiyanların, kendi inançlarına göre bir eğitim öğretim faaliyeti geliştirmek üzere ortaya koydukları çabalar, bir inanç topluluğunun erken dönemdeki eğitim faaliyetleri hakkında fikir edinmemizi sağladığı kadar özü itibariyle bir dinin beşerî bir faaliyete nasıl giriştiğini göstermesi bakımından da ilgiye değerdir. Hıristiyanların Mısır’ın İskenderiye şehrindeki okullaşma çabaları, bunun tipik bir göstergesidir. Okullaşma süreci, farklı kültürlere ve inançlara ev sahipliği yapan İskenderiye şehrinin zengin mirasıyla karşılaşan Hıristiyanlar açısından riskler ve imkânlar barındırmıştır. Okullaşma sürecinin ne tür riskler ve imkânlar barındırdığını tespit etmek, tarihte İskenderiye Hıristiyan Okulu olarak şöhret bulan bu okulun kuruluş sürecini ve bu süreçte rol oynayan faktörleri tespit etmeyi gerektirir. Bu da Hıristiyanların felsefi, sosyal, akademik, dini ve kültürel unsurlarla nasıl bir etkileşime girdiğine açıklık kazandırmayı zorunlu kılar. Bu çalışmada İskenderiye Hıristiyanlarına ve onları müstakil bir okul kurmaya sevk eden sebeplere değinilecektir. Çalışmanın temel öngörüsü, etkisi yüzlerce yıl devam eden İskenderiye Hıristiyan Okulu’nun İskenderiye şehrinden ve bu şehirde faaliyet gösteren inanç ve kültür ortamından önemli oranda etkilendiği yönündedir. Çalışmamız, konuyu çok yönlü bir bakış açısıyla ele almayı ve onun tarihsel önemini kapsamlı bir şekilde incelemeyi hedeflemektedir. Bu amaca ulaşmak için hem betimsel hem de analitik yöntemler kullanılmaktadır. Her bir yöntem, işlevsel olduğu yerlerde kullanılmaya özen gösterilmiştir.
It is known that Christianity was formed doctrinally after a painful process. A similar process took place in the formation of an academic institution by the early Christians. The efforts of the early Christians to develop an educational activity following their beliefs are of interest not only because they provide us with an insight into the early educational activities of a community of faith, but also because they show how a religion, in essence, engages in a human activity. The schooling efforts of Christians in Alexandria, Egypt, are a typical indication of this. The process of schooling posed risks and opportunities for the Christians as they encountered the rich heritage of Alexandria, a city that was home to different cultures and faiths. Identifying the risks and opportunities of the schooling process requires identifying the founding process of what became known in history as the Alexandrian Christian School and the factors that played a role in this process. This necessitates clarifying how Christians interacted with philosophical, social, academic, religious, and cultural elements. This study will focus on the Christians of Alexandria and the reasons that led them to establish an independent school. The basic premise of the study is that the Alexandrian Christian School, whose influence lasted for hundreds of years, was significantly influenced by the city of Alexandria and the religious and cultural milieu operating in this city. Our study aims to address the issue from a multifaceted perspective and to comprehensively analyze its historical significance. To achieve this aim, both descriptive and analytical methods are used. Care has been taken to utilize each method where it is functional.
Christianity Church Alexandria Schooling Alexandrian Christian School. History of Religions
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Christian Studies, Comparative Religious Studies, Religious Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | April 28, 2024 |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | February 22, 2024 |
Acceptance Date | April 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 1 Issue: 1 |
Journal of the History of Religions is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.