Çocuklarla Felsefe (P4C), çocukların düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla
tasarlanan ve uygulanan bir pedagojidir. Pedagojinin temelleri 1960’lı yılların sonunda
Amerika’da atılmıştır. 1970’ten sonra gelişmeye başlayan bu eğitim pedagojisi, giderek tüm
dünyaya yayılmıştır. 2015 yılı itibariyle Türkiye’de de akademik çalışmalara konu olan Çocuklarla
Felsefe (P4C) özellikle son birkaç yıldır üzerinde çokça çalışılan bir alandır. Ann Margaret Sharp
ve Matthew Lipman bu pedagojinin kurucularıdır. Çocuklarla Felsefe (P4C) öğrencilerin merkezde
olduğu, felsefi grup diyaloglarından oluşan, kendine özel yöntemleri ve içeriği olan bir yaklaşıma
sahiptir. Dünyanın pek çok ülkesinde uygulanmakta olan bu pedagojinin her geçen gün farklı
yöntemleri ve yaklaşımları ortaya çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sistematik Felsefe (Diğer) |
Bölüm | Kitap Tanıtımları |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 8 |
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi bünyesinde 2021 yılından beri faaliyet gösteren uluslararası, bilimsel ve hakemli dergi.
Yılda iki sayı olarak (Haziran-Aralık) yayımlanır.
İletişim: erdem.ozturk@hbv.edu.tr & okan.uzunoz@hbv.edu.tr & dinveinsan@hbv.edu.tr
Din ve İnsan Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.