Research Article
BibTex RIS Cite

Aksaray Valiliği Twitter (X) Paylaşımlarının Kök Değerler Bakımından İncelenmesi

Year 2024, Volume: 02 Issue: 01, 23 - 35, 29.06.2024

Abstract

Bu araştırmada Aksaray Valiliği Twitter (X) paylaşımlarının kök değerler bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Aksaray Valiliğinin 21.05.2023 – 30.11.2023 tarihleri arasındaki 762 paylaşımı, Milli Eğitim Bakanlığının öğretim programlarında belirtmiş olduğu kök değerler teması başlığı altında betimsel analiz tekniğiyle incelenmiştir. Araştırma bulgularında, 203 paylaşımın kök değerlerle ilişkili olduğu ve paylaşımların 318 kök değere karşılık geldiği tespit edilmiştir. Her dört paylaşımdan birisinin kök değerlerle ilişkili olduğu görülmüştür. Vatanseverlik, saygı ve sorumluluk en çok vurgulanan kök değer olurken; dürüstlük ve sabır değerleri en az değinilen değerler olmuşlardır. Vatanseverlik değerinde şehit ve gazilerimiz; saygı değeriyle ise milli ve dini bayramların gereği gibi kutlanıldığı ve bu günleri yaşamamıza olanak sağlayan ecdada saygı duymamız gerektiğine değinilmiştir. Yardıma ihtiyaç duyan insanlara yardım etmenin ve gençliği yetiştirmenin herkesin ortak sorumluluğu olduğu vurgulanmıştır. Çocukların sevilmeye muhtaç olduğu, onlara verilen sevginin bulaşıcı! Nitelikte olduğunun altı önemli çizilmiştir. Valilik makamı geliştirmiş olduğu projeler yoluyla insanlığa yardım elini uzatmaktadır. Bağımlılık yapan kötü alışkanlıklardan uzak durma, sporun centilmenlik içinde gerçekleşmesi gibi durumlar için gençliğin öz denetim becerilerin yükseltilmesinden bahsedilmiştir. Halkın güvenliği için yapılan asayiş toplantıları, yasa gereği yapılan uyarılar, valiliğin adalet paylaşımları arasındadır. Aksaray halkı yaşanan deprem felaketinde Kahramanmaraşlı yurttaşlara yardım elini uzatmış, böylece kurulan dostluk bağının derinliğine değinilmiştir. Esnafın ahi geleneğine göre dürüst olması gerektiği ele alınmıştır. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün cumhuriyeti kurarken ortaya koyduğu sabır iradesi bizlere tekrar hatırlatılmış ve cumhuriyetimize sahip çıkmamız gençliğe ödev olarak verilmiştir. Bu sonuçlar akabinde eğitim paydaşlarına, valilik makamının önemsediği değerler ile okullarda verilen değer eğitiminin yeniden düşünülmesi gerektiği önerilmektedir.

References

  • Aksekili, S. (2020). Belediyelerin kurumsal iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: Twitter örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi.
  • Aslan, M. (2023). Pandemi sürecinde belediyelerim bir iletişim aracı olarak twitter kullanımı: Mersin örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi.
  • Bayoğlu, Y. (2021). Doğu Anadolu bölgesinde bulunan büyükşehir belediyelerinin twitter hesapları üzerinden kurumsal iletişim çalışmalarının karşılaştırmalı analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi.
  • Can, G. (2023). Türkiye’de büyükşehir belediye başkanlarının twitter kullanımları: İçerik ve mention analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi.
  • Çalhan, H. S. (2021). Büyükşehir belediyeleri kurumsal twitter hesaplarında kamu değerlerinin yansıması: Analitik hiyerarşi süreci yardımıyla bir içerik analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Pamukkale Üniversitesi.
  • Dursun, H. (2023). Kamusal halkla ilişkiler perspektifinden twitter kullanımı: Gaziantep büyükşehir belediyesi ve Gaziantep valiliği örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Göçoğlu, İ. D. (2020). Türkiye’de yerel yönetimlerde sosyal medya kullanımı ve yerel katılım: Büyükşehir belediyelerinin twitter hesapları üzerinden bir analiz. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi.
  • İçöz, E. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde milli eğitim bakanının twitter mesajlarının metin madenciliği yöntemiyle incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi.
  • Karagöz, Y. (2021). Spss-amos-meta uygulamalı nicel-nitel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. 3. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karaman, M. K., & Karataş, A. (2009). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri. İlköğretim Online, 8(3), 798-808. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8597/106997
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2022). Değerler eğitimi öğretim programlarında yer alan kök değerler temalı etkinlik kitabı. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kitap/degerler-egitimi/index.html
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş bir kaynak kitap: Nitel veri analizi. 2. Baskı. Çeviri Editörü: Akbaba Altun, S, &- Ersoy, A. Ankara: Pegem Akademi.
Year 2024, Volume: 02 Issue: 01, 23 - 35, 29.06.2024

Abstract

References

  • Aksekili, S. (2020). Belediyelerin kurumsal iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: Twitter örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi.
  • Aslan, M. (2023). Pandemi sürecinde belediyelerim bir iletişim aracı olarak twitter kullanımı: Mersin örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi.
  • Bayoğlu, Y. (2021). Doğu Anadolu bölgesinde bulunan büyükşehir belediyelerinin twitter hesapları üzerinden kurumsal iletişim çalışmalarının karşılaştırmalı analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi.
  • Can, G. (2023). Türkiye’de büyükşehir belediye başkanlarının twitter kullanımları: İçerik ve mention analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi.
  • Çalhan, H. S. (2021). Büyükşehir belediyeleri kurumsal twitter hesaplarında kamu değerlerinin yansıması: Analitik hiyerarşi süreci yardımıyla bir içerik analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Pamukkale Üniversitesi.
  • Dursun, H. (2023). Kamusal halkla ilişkiler perspektifinden twitter kullanımı: Gaziantep büyükşehir belediyesi ve Gaziantep valiliği örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Göçoğlu, İ. D. (2020). Türkiye’de yerel yönetimlerde sosyal medya kullanımı ve yerel katılım: Büyükşehir belediyelerinin twitter hesapları üzerinden bir analiz. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi.
  • İçöz, E. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde milli eğitim bakanının twitter mesajlarının metin madenciliği yöntemiyle incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi.
  • Karagöz, Y. (2021). Spss-amos-meta uygulamalı nicel-nitel-karma bilimsel araştırma yöntemleri ve yayın etiği. 3. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karaman, M. K., & Karataş, A. (2009). Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri. İlköğretim Online, 8(3), 798-808. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8597/106997
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2022). Değerler eğitimi öğretim programlarında yer alan kök değerler temalı etkinlik kitabı. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kitap/degerler-egitimi/index.html
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş bir kaynak kitap: Nitel veri analizi. 2. Baskı. Çeviri Editörü: Akbaba Altun, S, &- Ersoy, A. Ankara: Pegem Akademi.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Applied and Developmental Psychology (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Naile Erkal 0009-0004-2081-7883

Mihri Nur İnanç 0009-0005-6422-3312

Fevzi Altan 0009-0000-6422-0107

Ahmet Temel 0000-0001-9215-6106

Publication Date June 29, 2024
Submission Date May 5, 2024
Acceptance Date May 19, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 02 Issue: 01

Cite

APA Erkal, N., İnanç, M. N., Altan, F., Temel, A. (2024). Aksaray Valiliği Twitter (X) Paylaşımlarının Kök Değerler Bakımından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 02(01), 23-35.