In metro tunnel excavations, it is important to control surface settlements observed before
and after excavation, causing damages for the surface structures. Otherwise, metro tunnel
can not be perform the task expected and the advantages of metro tunnel are lost. For this
purpose, 2. stage excavation of Istanbul Metro between Unkapanı and Yenikapı in various
geological formation was studied. In this study the New Austrian Tunneling Method
(NATM) and the Umbrella Arch Method which was applied additionally to NATM in sensitive regions were compared. After the study, it was found out that surface deformations especially in clay bearing formations could be controlled at a high degree by using the Umbrella Arch Method.
Metro tünellerinde, kazı öncesinde ve sonrasında yüzeyde oluşan ve yüzeyde bulunan yapılara zarar veren, hatta yıkılmalarına neden olan yüzey oturmalarının, müsaade edilebilir değerler arasında tutulabilmesi çok önemlidir. Aksi halde, metro tüneli kendisinden beklenilen vazifeleri yerine getiremeyeceği gibi metrodan beklenilen kazanımlar da yok olacaktır. Bu amaçla, İstanbul Metrosu 2. Aşama kazıları Unkapanı-Yenikapı bölümünde değişik formasyonlarda yapılan tünel kazıları üzerinde çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu (NATM) ve özellikle hassas bölgelerde bu metoda ek olarak yapılan koruyucu kemer (KK) yöntemi mukayese edilmiştir. Çalışma sonucunda özellikle killi zeminlerde koruyucu kemer yöntemi ile yüzey deformasyonlarının büyük ölçüde kontrol edilebildiği görülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 012 |
HAZİRAN 2020'den itibaren Journal of Scientific Reports-A adı altında ingilizce olarak yayın hayatına devam edecektir.