Alternatif aktmla beslenen elektrikli demiryolu katener hatuntn
guc faktorii; tren gecmesi esnastnda, 90k ktsa surelerde 90k buyuk
degerlere varan degismeler gosterir ve gilc faktoru oldukca dusuktur.
Aylik enerji tuketim miktarlari goz onune altndtgtnda; bir demiryolu
istasyonu traJo merkezinin ayltk reaktif enerji tiiketimi, aktif enerji
tiiketiminden [azla olabilmektedir. Bu sebeple reaktif enerjiye karstlik
gelen paramn odenmemesi icin kompanzasyon yaptlmast zorunludur.
Demiryolu katener haiti icin en uygun kompanzasyon, statik var
kompanzatoru kullarumt ile saglanabilir. Bu makalede katener hatlari
icin kullanilabilecek statik var kompanzatoru tipleri anlatilmaktadtr ve
bu tiplerin avantaj ve dezavantajlartndan bahsedilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Electrical Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Issue: 001 |
HAZİRAN 2020'den itibaren Journal of Scientific Reports-A adı altında ingilizce olarak yayın hayatına devam edecektir.