Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BASKILI VE SAYISAL SATIŞ ARAÇLARININ SATIŞ STRATEJİSİNDEKİ YERİ

Yıl 2022, Sayı: 3, 1 - 9, 30.03.2022

Öz

Bu çalışma ticari bir marka özelinde, son yedi yıl içinde, satış araçlarında meydana gelen değişimi ve gelişen teknoloji ile birlikte giderek artan sayısal medya kullanımının, satış mecralarındaki yerini araştırmaktadır. Araştırma, sayısal medya kullanımlarını değerlendirmek ve sektördeki medya evrimini anlamayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel anlatım kullanılmıştır. Elde edilen verilerden gerekli olanlar tablolaştırılıp sonuçlar çıkarılmıştır. Makalede öncelikle baskılı satış araçlarının neler olduğu belirlenmiş ve incelenmiştir. Daha sonra belirlenmiş bir marka tarafından tercih edilen ve kullanılan araçların yıllara göre kullanım miktarı belirlenerek tablo olarak verilmiştir. Devamında satış araçlarının, yeküne olan oranları, yıllara göre tablolar halinde verilmiştir. Makalenin inceleme alanı; 2014 ile 2021 yılları arasında, bir belirli bir markanın tercih ettiği baskılı ve sayısal satış araçları ile sınırlıdır. Son yedi yıl içinde baskılı satış mecralarının ve sayısal medya mecralarının kullanım miktarı ve sıklığı incelenmiştir. Yapılan araştırmanın sonucunda; Araştırma konusu ticari markanın, sayısal medya araçlarını, özellikle son üç yıldır baskılı satış araçlarına tercih edildiği gerçeği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • ARIKAN, Prof. Dr. B. A. (2020). Yeni medya trendleri yeni medya, i̇letişim, teknoloji toplum ve i̇ş dünyası i̇çin perspektifler. Hiperlink eğit.ilet.yay.san.tic.ve ltd.sti.
  • Balle, F., Eymery, G., ve Şakiroğlu, M. S. (1991). Yeni medyalar.
  • Büyükpehlivan, G. A., ve Oktav, M. (2021). Ofset baskı si̇stemi̇ne ai̇t temel teri̇mler ve değerlendi̇ri̇lmesi̇. Avrasya Terim dergisi, 2, 64.
  • K.K.1 Çetintaş, Eser (28.12.2021) Ajans Yöneticisi (1977, Antalya)
  • Özeskici, Ş. K., Avcıoğlu, C., ve Nükte, M. (2019). İnkjet di̇ji̇tal baskı teknoloji̇si̇ i̇le deneysel serami̇k karo tasarımı ve uygulaması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel sayı, 67.
  • Özgiden, H. (2013). Dijital Kültür Sürecinde Elektronik Ticaretin Dönüşümü: Sosyal Ticaret Uygulamaları. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Ryan, D. (2016). Dijital pazarlamacılığı anlama: dijital neslin katılımını sağlamak için pazarlama stratejileri, Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Kogan Page Publishers.
  • Safko, L., ve Brake, D. (2009). Sosyal medya incili: İş başarısı için taktikler, araçlar ve stratejiler, The social media bible: Tactics, tools, and strategies for business success. Hoboken: Wiley John & Sons.
  • Smith, K. T. (2011). digital marketing strategies that millennials find appealing, motivating, or just annoying. Journal of strategic marketing, 19(6), 489-499.
  • Todor, R. D. (2016). Geleneksel ve dijital pazarlamayı harmanlamak, Blending traditional and digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences. Series V, 9(1), 51.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Grafik Tasarımı
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Haldun Şekerci 0000-0002-2753-6951

İlker Onuk Bu kişi benim 0000-0002-0522-2177

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şekerci, H., & Onuk, İ. (2022). BASKILI VE SAYISAL SATIŞ ARAÇLARININ SATIŞ STRATEJİSİNDEKİ YERİ. D-Sanat(3), 1-9.