Bu çalışma ticari bir marka özelinde, son yedi yıl içinde, satış araçlarında meydana gelen değişimi ve gelişen teknoloji ile birlikte giderek artan sayısal medya kullanımının, satış mecralarındaki yerini araştırmaktadır. Araştırma, sayısal medya kullanımlarını değerlendirmek ve sektördeki medya evrimini anlamayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel anlatım kullanılmıştır. Elde edilen verilerden gerekli olanlar tablolaştırılıp sonuçlar çıkarılmıştır. Makalede öncelikle baskılı satış araçlarının neler olduğu belirlenmiş ve incelenmiştir. Daha sonra belirlenmiş bir marka tarafından tercih edilen ve kullanılan araçların yıllara göre kullanım miktarı belirlenerek tablo olarak verilmiştir. Devamında satış araçlarının, yeküne olan oranları, yıllara göre tablolar halinde verilmiştir. Makalenin inceleme alanı; 2014 ile 2021 yılları arasında, bir belirli bir markanın tercih ettiği baskılı ve sayısal satış araçları ile sınırlıdır. Son yedi yıl içinde baskılı satış mecralarının ve sayısal medya mecralarının kullanım miktarı ve sıklığı incelenmiştir. Yapılan araştırmanın sonucunda; Araştırma konusu ticari markanın, sayısal medya araçlarını, özellikle son üç yıldır baskılı satış araçlarına tercih edildiği gerçeği ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 3 |