Bu çalışma, Türkiye’deki üniversite öğrencilerinde sürekli umut, kariyer adanmışlığı ve iyi oluş (flourishing) arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın hipotezlerine dayanarak yapısal bir model geliştirilmiş ve test edilmiştir. Araştırmaya 291’i kadın (%70.6), 121’i erkek (%29.4) olmak üzere toplam 412 üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Demografik Bilgi Formu, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Umut Ölçeği ve Kariyer Adanmışlığı Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar, sürekli umudun kariyer adanmışlığı ve iyi oluş üzerindeki doğrudan etkilerinin anlamlı olduğunu göstermiştir. Ayrıca, kariyer adanmışlığının iyi oluş üzerindeki doğrudan etkisi de anlamlı bulunmuştur. Bununla birlikte, sürekli umudun iyi oluş üzerindeki toplam ve dolaylı etkilerinin de anlamlı olduğu ortaya konmuştur. Yapısal modelin veriye iyi uyum sağladığı görülmüştür (CMIN/DF = 1.227, CFI = 0.999, NFI = 0.996, GFI = 0.994, RMSEA = 0.023, SRMR = 0.008). Elde edilen bulgular, olumlu kişilik özelliklerinin ve eğilimlerin yaşamda artan katılım ve iyi oluş durumuna nasıl katkı sağladığına dair değerli içgörüler sunmaktadır. Üniversite öğrencilerinde olumlu kişilik özelliklerinin ve kariyer adanmışlıklarının güçlendirilmesini hedefleyen müdahaleler, hem bireysel hem de toplumsal düzeyde olumlu sonuçları artırabilir. Bulgular, mevcut literatür doğrultusunda tartışılmıştır.
Bu çalışma için, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Bilimsel Araştırma Önerisi Etik Değerlendirme Kurulu tarafından 19 Haziran 2025 tarihinde, E-99711239-050.04-576209 sayılı onayla önceden etik uygunluk izni verilmiştir.
The present study aims to investigate the associations between dispositional hope, career engagement, and flourishing among Turkish college students. Based on the study's hypotheses, a structural model was developed and tested. A total of 412 college students volunteered, comprising 291 females (70.6%) and 121 males (29.4%). The Demographics Information Form, the Flourishing Scale, the Hope Scale, and the Career Engagement Scale were utilized as data collection tools. The results demonstrated that the direct effects of dispositional hope on career engagement and flourishing were significant. Additionally, the direct effect of career engagement on flourishing was found to be significant. Furthermore, it was also revealed that dispositional hope exhibits significant total and indirect effects on flourishing. The structural model demonstrated a good fit to the data (CMIN/DF = 1.227, CFI = 0.999, NFI = 0.996, GFI = 0.994, RMSEA = 0.023, SRMR = 0.008). The present findings provide valuable insights into how positive traits and dispositions contribute to enhanced engagement and flourishing in life. Interventions targeting the empowerment of positive characteristics and career-oriented commitments among college students may enrich both personal and societal outcomes. The results are discussed in line with the existing literature.
An a priori ethics approval was granted by the Ethical Review Board for Research Proposals in the Social Sciences at Sivas Cumhuriyet University on June 19, 2025, with the reference number E-99711239-050.04-576209.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Counselling Psychology |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | September 26, 2025 |
| Publication Date | September 26, 2025 |
| Submission Date | July 24, 2025 |
| Acceptance Date | September 17, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 2 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License