The most important factor for a university library is that it should meet the varied needs and expectations of users and satisfy them by its performance. The librarians should endeavor to overcome all the forces which may create the impression that the library fails to meet the demands and expectations of the faculty, students and all other researchers; that is they should make conscious efforts to offer the best possible service by improving their approach to the users and their way of presenting all services.
Üniversite kütüphanelerinin sundukları hizmetlerin kullanıcıların gereksinim ve beklentilerine karşılık vermesi, onlarda bir tatmin duygusu yaratması kütüphanenin performansında önemli bir faktördür. Kütüphaneciler öğretim elemanları, öğrenciler ve kütüphaneden yararlanan bütün araştırmacıların bu yöndeki tüm beklenti ve tatminini azaltan olumsuzlukları gidermek için hizmet ve ürünlerin sunumunda olduğu kadar, kullanıcıya yaklaşımlarında da bilinçli davranarak en iyiye ulaşmaya çalışmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 39 Issue: 1-2 |
Ankara University Journal of the Faculty of Languages and History-Geography
This journal is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.