Hayâl gücünün bir ürünü olan fantastik edebiyat, ilâhi varlıkların fantastik figürlerle canlandırıldığı Antik çağa kadar uzanmaktadır. Masallar ise fantastik öğelerle donatılmış, eğitici ve eğlendirici anlatım biçimleridir. İtalyan edebiyatındaki fantastik etkisine gelindiğinde Roma dönemi anıtlarındaki süslemelerde yer alan figürlerden yola çıkmak gerekmektedir. Onüçüncü ve Ondördüncü yüzyılın en tanınmış yazarlarından Dante ve Boccaccio da zaman zaman fantastik öğelere başvurmuşlardır. Rönesans dönemine gelindiğinde, bazı sanatçı ve yazarlar yapıtlarını fantastik öğelerle zenginleştirmişlerdir. Romantik dönemde fantastik tür öncelikle Alman, İngiliz ve Fransız edebiyatlarında görülmüştür. Ayrıca İngiltere’de Gotik denilen bir edebiyat türü ortaya çıkmıştır. İtalya’da ise bu dönem edebiyatı, vatanperver bir ödev üstlendiğinden, bu tür anlatıya uzak durmuştur. Hattâ, Leopardi, Manzoni ve Croce fantastiğin İtalyan ruhuna aykırı olduğunu belirtmişlerdir. Ancak, birçok yazar, ironik nitelik taşıyan fantastik ve sürrealist öğelerden yararlanmıştır. Faşizm döneminde ise, bu öğelere sıklıkla başvurulmuş, çünkü, insanları dönemin gerçeklerinin acımasızlığından uzaklaştırmak için bir araç olarak kabul edilmişlerdir. Günümüzde ise fantastik öğelere çok rastlanmakta ve Benni’de doruğa ulaşmaktadır.
La letteratura fantastica, prodotta dalla capacità d’immaginazione, risale all’Età Antica in cui le presenze divine venivano raffigurate tramite figure fantastiche. Anche le fiabe sono forme narrative dotate di elementi fantastici, educative e divertenti. Quanto all’effetto del fantastico sulla letteratura italiana, occorrerebbe partire dalle figure negli ornamenti sui monumenti del Periodo Romano. Alcuni autori più famosi dei secoli XIII. e XIV., quali Dante e Boccaccio ricorsero talvolta agli elementi fantastici. Nel Rinascimento, alcuni artisti e autori arricchirono le loro opere con tali elementi. E nel Romanticismo, la specie fantastica si vede inizialmente nelle letterature tedesca, inglese e francese. Inoltre in Inghilterra nacque la Letteratura Gotica. Ma in Italia, poiché la letteratura del periodo s’assunse un compito patriottico, rimase lontana dalla narrazione fantastica. Tuttavia, molti autori usarono elementi fantastici e surreali, piuttosto di carattere ironico. In fine, durante il fascismo, questi elementi, considerati un mezzo per allontanare la gente dalle verità spietate del periodo, vennero più spesso usati. Oggi, gli elementi fantastici si vedono più frequentemente e in Benni giungono al colmo.
Literature Fantasy Gothic Element Italian Writer Work Stranalandia
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 46 Issue: 2 |
Ankara University Journal of the Faculty of Languages and History-Geography
This journal is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.