This paper aims to explore how the dead body is employed as a structural device in Katherine Mansfield's “The Garden Party” and David Herbert Lawrence's “Odour of Chrysanthemums” in order to create a climactic revelation whereby the female characters gain awareness and a new understanding into the realities and illusions of their life, their social positions and the essence of human nature. This paper also argues that the dead body functions to unveil that the female protagonists are oppressed within the confines of feminine roles prescribed by the patriarchal and class-based society and thus, stripped of their essence.
Death Dead Body Katherine Mansfield David Herbert Lawrence The Garden Party Odour of Chrysanthemums
Bu makale, Katherine Mansfield'in “Bahçe Partisi” ve D.H. Lawrence'ın "Krizantem Kokusu” adlı öykülerinde, kadın karakterlerin hayatlarının gerçeklerine ve yanılsamalarına, toplumsal durumlarına ve insan doğasının özüne yeni bir anlayıs ve farkındalık kazanmalarını sağlayan aydınlanma anlarını vurgulamak için, ölü bedenin hikaye yapısı içerisinde nasıl kullanıldığını göstermeyi amaçlamaktadır. Bu makale ayrıca ölü bedenin, kadın karakterlerin ataerkil ve sınıf bazlı toplum tarafından belirlenen cinsiyet rolleri yüzünden baskılanmasını ve böylelikle, kendi benliklerinden kopmalarını açığa çıkardığını vurgulamaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 60 Issue: 2 |
Ankara University Journal of the Faculty of Languages and History-Geography
This journal is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.