Occupational safety and occupational health issues begin by the application of a candidate forwork, who requests a recruitment report from a physician. Physicians evaluate the physical andmental capability and fitness of the declared work of the applicant. A complete and accurateassessment of the health status and working conditions are of importance. This task can befulfilled by occupational medicine department, which is regulated by laws and regulations. Dueto lack of occupational physicians a step-wise approach is delivered, where primary carephysicians are involved at the first step level. Family physicians are expected to preparerecruitment reports according to the number of employees and level of work danger in acompany. Family physicians are authorized to handle companies with less than ten employeesand less danger level according to a recent ratified law, which has negatively affected familyphysicians who are not directly involved in occupational health issues of their patients and easilyaccessible for them. Family physicians do not accept this task as their primary duty and areseriously concerned to get in confrontation with laws and regulations. This new task is creatingheavy workload and burden and it has become an important issue in family medicine. Solutionsfor this problem is expected by all stakeholders
İş güvenliği ve işçi sağlığı, kişinin işe başlayabilmesi için gerekli olan işe giriş raporu almaküzere hekime başvurması ile başlar. Hekim kişinin bedenen ve ruhen çalışmak istediği işe uygunolup olmadığını değerlendirir. Değerlendirmeyi tam ve doğru yapabilmek için kişinin sağlığınınyanı sıra iş ve iş yeri ortamına ait bilgi ve veriler de gerekir. Her iki unsuru birliktedeğerlendirebilecek en uygun kurum “İşyeri Hekimliği” kurumudur . Yasa ve yönetmeliklerlebu görev açık bir şekilde tanımlanmış ve işyeri hekimlerine verilmiştir. Ancak uygulamada işlerimevzuata göre yapabilecek sayıda iş yeri hekiminin bulunmaması başta olmak üzere bir takımbaşka nedenlerle yasayla iş ve işçi sayılarına göre basamaklı bir geçiş süreci ön görülmüştür.Bu da yeterli olmayınca değiştirilen kanun maddesine, raporların 10’dan az çalışanı bulunan veaz tehlikeli işyerleri için kamu hizmet sunucuları veya aile hekimlerinden de alınabileceğiifadesi eklenmiştir. Bu değişiklik birinci basamak oluşu nedeniyle en çok Aile SağlığıMerkez(ASM)lerin deki aile hekimleri ile hastanelerdeki aile hekimliği uzmanlarını etkilemiştir.Aile hekimlerinin bir kısmı bu işi kendi işleri olarak görmemekte, bir kısmı yasa veyönetmeliklerin taraflarca farklı yorumlanmalarından kaynaklanabilecek sorunlar nedeniylehukuki ve cezai bir durumla karşılaşmaktan ciddi endişe duymaktadırlar. Bir kısmı da bu konudakendilerini yetkin hissetmemektedir. Bütün bu sıkıntıların yanına iş yüklerinin çok artmışolmasından kaynaklanan yakınmaları da eklemek gerekir. İşe giriş raporlarının aile hekimlerincede verilebilecek olması, aile hekimliğinin konusu haline gelmiştir. Bu çalışmada konu ile ilgilimevzuat ve yönetmelikler ile literatür taranmıştır. Literatürde konu ile ilgili yayınarastlanılmamıştır. Çalışma ile işe giriş raporu verme durumundaki aile hekimlerinin sorunlarıüzerinde durularak onlara faydalı olabilecek önerileri ortaya konulmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Collection |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 3 |