Popular culture, created by society, is often defined as the means through which people enhance their daily lives with enjoyable practices. One of the key tools for transmitting popular culture is media, encompassing technologies that have become indispensable in contemporary life. Written, oral, and visual tools that are accepted and followed by large communities are called popular media. Education, defined as a process that fosters permanent behavioral change, is the art of improving both present and future lives. For education to be effective, it must align with the realities of modern society. This includes employing materials that allow students to actively participate in the lesson, question and research. Today, digital tools such as the internet and its associated applications have emerged as essential educational resources. To reveal the situation of using these applications as materials in religious education, this study synthesizes findings from existing literature using a compilation method. As a result, popular media tools increase the permanence of education because they appeal to individuals' minds, ears, and eyes, and even all of them together. When the structure of religious education is considered, the use of popular media tools increases the permanence of religious education. Because popular media provides concrete learning, contains rich examples, connects to daily life, and helps students empathize. Thus, it provides students with the ability to analyze, criticize, evaluate, compare, and reinterpret religious information. However, to use popular media tools during the lesson, preparations should be made in advance by the teacher.
Popüler kültür, halk tarafından oluşturulup gündelik hayatın içinde insanların hoş bir şekilde yaşamlarını geçirmesi olarak tanımlanmaktadır. Popüler kültürün aktarılmasında medya araçları önemli yer almaktadır. Toplumların yaşam sürelerinin kaliteli olması ve devamlılığının sağlanması eğitim, sosyal çevre ve güncel teknolojiler ile olmaktadır. Günümüzün teknolojileri arasında popüler medya yer almaktadır. Geniş topluluklar tarafından kabul ve takip edilen yazılı, sözlü ve görsel araçlara popüler medya denir. Bireyde kalıcı izli davranış değişikliği olarak tanımlanan eğitim, yetişecek nesillerin hem şimdiki yaşantılarını hem de gelecekteki yaşantılarını verimli hale getirme sanatıdır. Bunun için eğitimin günün şartlarına uygun olarak verilmesi gerekir. Eğitim-öğretim yapılırken öğrencilerin bilgileri kalıcı olarak aldığı ve derse aktif katıldığı materyaller kullanılmalıdır. Böylece öğrenciler interaktif bir şekilde derse katılan, sorgulayan, araştı-ran bir yapıya kavuşacaktır. Tüm bunların olması için eğitim-öğretim ortamlarında güncel materyallerin kullanılması gereklidir. Günümüzün güncel materyali ise internet ve onunla bağlantı kurulduğu uygulamalardır. Bu uygulamaların din eğitiminde materyal olarak kullanılma durumunun ortaya konulması için derleme yöntemiyle literatürde var olan çalışmalar incelenmiştir. Böylece genel bir sonuca ulaşılmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, popüler medya araçları hem akla hem kulağa hem göze hatta hepsine birlikte hitap ettiği için eğitimin kalıcılığını artırmaktadır. Din eğitiminin genel yapısı ve özelde soyut yapısı düşünüldüğünde popüler medya araçlarının kullanımı din öğretiminde kalıcılığı artırmaktadır. Popüler medya; somut öğrenme sağlaması, zengin örnekler içermesi, günlük yaşantı ile bağlantı kurmasının yanı sıra öğrencilerin empati yapmalarına yardımcı olmaktadır. Böylece öğrencilere analiz etme, eleştirme, değerlendirme, dini bilgileri karşılaştırma ve yeniden yorumlama yeteneği kazandırmaktadır. Ancak popüler medya araçlarının ders esnasında kullanılması için öğretmen tarafından önceden hazırlıklar yapılmalıdır.
Yoktur.
Sayın Editör, Bu çalışma, Ahmet Yusuf GINAŞ ve Saadettin ÖZDEMİR’ in Düzce İlahiyat Dergisi’ ne olası, yayınlanmak üzere göndermek istediği eseridir. Bu çalışmada; Popüler Medyanın Din Eğitiminde kullanılabilirliği konu edilmiştir. Çünkü eğitim-öğretimde kalıcılığı artırmak için günün şartlarına ayak uydurulmalıdır. Günümüzün en önemli teknolojisi medyadır. Medya bireylerin bilgilenmesinde ve kültürlenmesinde etkilidir. Popüler medyanın bireylerin bütün duyularını etkileyerek onları etkisi altına aldığı bilinmektedir. Eğitim-öğretim ortamlarında özelde din eğitimi ortamında kullanılması eğitimin kalıcılığını artıracak ve öğrencilerin derslere interaktif bir şekilde katılmalarını sağlayacaktır. Ayrıca din eğitiminin soyut konuları ve tarihselliği dikkate alındığında konuların anlaşılmasında kolaylıklar sağlayacaktır. Bu açıdan popüler medyanın din eğitiminde kullanımının artı ve eksisi eleştirel bir şekilde ele alınmaktadır. Böylece popüler medyanın din eğitiminde kullanımı dersi daha etkin ve verimli olmasına katkı sağlamaktadır. Bu çalışmanın orijinal olduğunu ve başka bir yerde yayınlanmadığını ve şu anda başka bir yerde yayınlanmak üzere değerlendirilmediğini onaylamaktayız*. Yazarların herhangi bir çıkar çatışması yoktur. Araştırma ile ilgili bir proje ya da firmadan mali destek alınmamıştır. Çalışmamızı, derginizde yayınlamak için değerlendirirseniz çok minnettar oluruz. Çalışma ile ilgili her türlü bilgi için lütfen sorumlu yazar ile iletişime geçiniz. Sorumlu Yazar: Ahmet Yusuf GIYNAŞ Beyşehir Eşrefoğlu İmam Hatip Ortaokulu, Konya, Türkiye E- posta: yusufgiynas@gmail.com Telefon: 05362142296
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | September 4, 2024 |
Acceptance Date | October 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 2 |
Düzce Divinity Journal is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence (CC BY NC).