Günümüzde gençlerin inançla ilgili
sorgulamalarının daha çok kader inancı ilgili olduğu görülmektedir. Sorgulamalarına
tatmin edici cevap alamayan gençlerin ise Deizme kaydığına dair bir izlenim
mevcuttur. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler gençleri diğer alanlarda olduğu
gibi inanç alanında da birçok bilgi ve yorumla karşı kaşıya getirmiştir. Bu
durum, örgün din eğitiminin hem önemini hem de sorumluluğunu artırmaktadır. Din
Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitapları
belki de birçok öğrencinin hayatı boyunca karşılaşacağı en önemli dinî
kaynaklardan biridir. Bu çalışmada
gençlerin kader inancı ile ilgili sorguladığı meselelere ders kitaplarında
nasıl yaklaşıldığını tespit etmek amacıyla ilk ve ortaokul Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi öğretim programları ile ders kitapları doküman inceleme yöntemiyle
taranmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Submission Date | November 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |