Dünyanın birçok ülkesinde yükseköğretim talebi sürekli olarak artmaktadır. Bu artışın nedenleri arasında yaşam
düzeyinin yükselmesi, ilk- orta öğretimde giderek daha fazla öğrencinin yükseköğretim aşamasına ulaşması,
bilimsel ve teknik ilerleme sonucunda düşük kademe eğitiminin günümüzde aşırı derecede karmaşıklaşan
hayatın gereklerini karşılamada yeterli olmaması ve özellikle diğer eğitim seviyelerine göre yükseköğretimin
bireylere daha fazla kazanç sağlaması gösterilmektedir. Yükseköğretim kurum sayısı ve kontenjanı ile ifade
edilen yükseköğretim arzının arttırılamaması, oldukça rekabetçi bir giriş sisteminin geliştirilmesine neden olmuştur.
Bu giriş sistemleri, adaylar arasından elemeyi sağlayan alternatif çözüm yolu olarak her ülkede farklı
uygulanmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, teknik bir çerçevede Türkiye’de ve bazı ülkelerde yükseköğretime giriş sistemlerinin
karşılaştırılmasını sağlamaktır. Çalışmanın sonucunda, tek bir giriş sisteminin olmadığı, ülkelere göre değişen
biçimlerde yükseköğretim kurumlarına kayıt yapıldığı görülmüştür
Demand of higher education has been increasing in many countries. Reasons for this demand are increases in
living standarts, attainment of more students from primary and secondary schools and insufficiency of lower
level schools for complexity of life and income. Number of higher education institutions, limited quota of
universities and demand for education cause a competition in entry system. These systems are implemented in
various countries eliminating candidates as an alternative solution.
This study aims to compare entry systems of higher education in Turkey and some of countries. As a result, it is
seen that there is not a standart entry system and it varies according to student registration of universities.
Other ID | JA92UU63VE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2013 |
Submission Date | September 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 5 - Yıl:2013 Sayı: 5 |
All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.