Teknolojinin hızla gelişmesi ile internetten yapılan ticari faaliyetler de hızla yayılmıştır.
İnternetin birçok önemli özelliği tüketicilerin online mağazaları tercih etmesinde büyük rol
oynamıştır. Bu bakımdan tüketicilerin internetten yapacağı alışverişlerde davranışlarını
etkileyen faktörleri tespit etmek işletmeler ve pazarlamacılar açısından verimliliği sağlamak
için kilit unsurdur. Bu doğrultuda yapılan faaliyetler ile amaçlanan e-ticarette kalıcı başarı için
sağlam adımlar atılacaktır.
Bu çalışmanın temel amacı; tüketicilerin internetten alışveriş yaparken gösterdikleri tutum ve
davranışlarında demografik faktörlerin etkisini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda;
demografik özellikler ve internetten alışveriş konuları incelenmiştir. Ayrıca Malatya ilinde
bulunan bir kamu kurumunun çalışanları üzerinde anket yöntemi ile araştırma yapılmıştır.
With the rapid development of the internet, the commercial activities executed on the internet
have also spread rapidly. Several important features of the internet have played a major role in
choosing online stores for consumers. Identifying the factors affecting the consumer
behaviors on online shopping has a key role in the sense of ensuring efficiency for firm and
marketers. The actions in this direction ensure taking the first step for a long term success.
The main purpose of this research; determine the affecting factors of consumers’ behavior and
attitudes on online shopping. Within this aim, demographics, consumer behavior and online
shopping threads processed. And a research was carried out by using survey method on public
employees in Malatya City
Other ID | JA32FM27MR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Submission Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 10 |
All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.