Research Article
BibTex RIS Cite

MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article)

Year 2019, Volume: 9 Issue: 17, 180 - 202, 31.05.2019

Abstract

Günümüzde üniversiteler, sadece
bilimsel bilgi üreten birimler olmayıp, kuruldukları bölgelere özellikle
sosyo-kültürel ve ekonomik açıdan katkılar sağlayan kurumlardır.
Üniversitelerin yerel ekonomik gelişmelere ve bölgesel kalkınmaya katkıları
oldukça fazladır. Özellikle kentleşmenin tam olarak gerçekleştirilemediği
bölgelerde kurulan meslek yüksekokulları, bulundukları bölgenin sosyal ve
ekonomik gelişmişlik düzeyinin artırılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu
çalışmanın amacı, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Ağrı Meslek Yüksekokulu
Muhasebe ve Vergi Programı öğrencilerinin sosyal ve ekonomik profillerini
belirlemek, öğrencilerin zamanı ve parayı nasıl kullandıklarını incelemektir.
Araştırmanın verileri elde edilirken anket yöntemi tercih edilmiştir. Verilerin
analiz edilmesinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde
tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak frekans, ortalama, standart sapma
kullanılmıştır. Gruplu değişkenler arasındaki ilişki ki-kare analizi ile test
edilmiştir.

References

  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. ve Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Bulundukları İl Merkezine Ekonomik Katkıları ve Harcama Eğilimleri: Isparta 2003-2009 Yılları Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 165-178.
  • Arı, S. (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Demografik ve Sosyo-Ekonomik Özelliklerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Selçuk Üniversitesi Çumra Meslek Yüksekokulu Örneği. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences (JILSES), 3(2), 295-315.
  • Atalay, B. (2016). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi (Bölüm Adı: Ön Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi, ss.55-105, Editör: Ahmet Gökgöz,). Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Ayyıldız, H. ve Toksoy, D. (2001). Kafkas Üniversitesi-Artvin Orman Fakültesi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Yapısını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Kafkas Üniversitesi Artvin Orman Fakültesi Dergisi, 1, 75-82.
  • Bilgili, E., Uçan, O. ve Çetin, F. (2003). ODTÜ İktisat, Erciyes ve Niğde Üniversiteleri İktisat ve İşletme Bölümü Öğrencilerinin Profillerinin Karşılaştırılması. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 21, 1-18.
  • Bozkurt, Y. ve Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Meslek Yüksekokulu ve Fakülte Öğrencilerinin Karşılaştırılması. Erciyes İletişim Dergisi “akademia”, 3(1), 94-108.
  • Çayın, M. ve Özer, H. (2015). Üniversitelerin İl Ekonomisine Katkısı ve Öğrencilerin Tüketim Yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 131-147.
  • Çevik, O., Doğanay, T.C. ve Karaçayır, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal ve Ekonomik Profilinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19(32), 27-33. Demir, B. (2015). Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Eğitiminde Stajın Önemi, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 76-80.
  • Erilli, N.A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Bulundukları İl Ekonomisine Katkıları: Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 2(1), 79-96.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye’de Üniversitelerin Kentleşme Üzerine Etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(10), 159-181.
  • İş, E., Balcı, S. ve Kayan, M.S. (2017). Mardin Artuklu Üniversitesi Öğrenci Profili ve Harcama Analizi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 137-150.
  • Kuru, E. ve Pepe, K. (2002). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Katılan Öğrencilerin Sosyoekonomik Profilleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 253-265.
  • Nartgün, Ş.S. ve Yüksel, E. (2009). Ahi Evran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Düzeylerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 1-18.
  • Otlu, F., Durmuş, A.F. ve Solak, B. (2012). Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Bölümlerindeki Muhasebe Eğitimi ve Bölümün Geleceği Hakkında Bir Araştırma: Malatya Meslek Yüksekokulu Uygulaması. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 55, 35-50.
  • Özdemir, S. (2010). Ön Lisans Muhasebe Öğrencilerinin Kariyer Planlanmasını Etkileyen Unsurlar: Ege Bölgesinde Bir Araştırma. Muhasebe ve Bilim Dünyası Dergisi, 12(2), 103- 122.
  • Özel, A. (2006). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Yapısı. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 317-336.
  • Saraç, T.B. ve Ceylan, D.A. (2006). Meslek Yüksekokullarında Okuyan Öğrencilerin Demografik Yapısı ve Meslek Yüksekokullarının Etkinliği. 4. Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Bergama/İzmir.
  • Sarıhan, E.O., Arslan Duru, A. ve Parlakay, O. (2015). Uşak Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi Öğrenci Profili ve Sosyo-Ekonomik Yapısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 20(2), 52-59.
  • Sezgin, A., Erem, T. ve Aksoy, A. (2008). Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 39(1), 1-8.
  • Sevüktekin, M., Nargeleçekenler, M. ve Çetin, I. (2012). Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Profil Araştırması. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, XXXI(2), 99-128.
  • Yamane, T. (1973). Statistics: An Introductory Analysis. New York: Harper & Row.
  • Yaylalı, M. Oktay E., Özen Ü., Akan Y., Özer H., Kızıltan A., Naralan A., Doğan E., Özçomak M. ve Aktürk, E. (2006). Üniversite Gençliğinin Sosyo-Ekonomik Profili Araştırması. Erzurum: Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları, 109.
  • Zaif, F. ve Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 115-136.
Year 2019, Volume: 9 Issue: 17, 180 - 202, 31.05.2019

Abstract

References

  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. ve Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Bulundukları İl Merkezine Ekonomik Katkıları ve Harcama Eğilimleri: Isparta 2003-2009 Yılları Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 165-178.
  • Arı, S. (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Demografik ve Sosyo-Ekonomik Özelliklerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Selçuk Üniversitesi Çumra Meslek Yüksekokulu Örneği. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences (JILSES), 3(2), 295-315.
  • Atalay, B. (2016). Türkiye’de Muhasebe Eğitimi (Bölüm Adı: Ön Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi, ss.55-105, Editör: Ahmet Gökgöz,). Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Ayyıldız, H. ve Toksoy, D. (2001). Kafkas Üniversitesi-Artvin Orman Fakültesi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Yapısını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Kafkas Üniversitesi Artvin Orman Fakültesi Dergisi, 1, 75-82.
  • Bilgili, E., Uçan, O. ve Çetin, F. (2003). ODTÜ İktisat, Erciyes ve Niğde Üniversiteleri İktisat ve İşletme Bölümü Öğrencilerinin Profillerinin Karşılaştırılması. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 21, 1-18.
  • Bozkurt, Y. ve Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Meslek Yüksekokulu ve Fakülte Öğrencilerinin Karşılaştırılması. Erciyes İletişim Dergisi “akademia”, 3(1), 94-108.
  • Çayın, M. ve Özer, H. (2015). Üniversitelerin İl Ekonomisine Katkısı ve Öğrencilerin Tüketim Yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 131-147.
  • Çevik, O., Doğanay, T.C. ve Karaçayır, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal ve Ekonomik Profilinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Örneği. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19(32), 27-33. Demir, B. (2015). Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Eğitiminde Stajın Önemi, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 76-80.
  • Erilli, N.A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Bulundukları İl Ekonomisine Katkıları: Cumhuriyet Üniversitesi Örneği. Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 2(1), 79-96.
  • Işık, Ş. (2008). Türkiye’de Üniversitelerin Kentleşme Üzerine Etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(10), 159-181.
  • İş, E., Balcı, S. ve Kayan, M.S. (2017). Mardin Artuklu Üniversitesi Öğrenci Profili ve Harcama Analizi. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 137-150.
  • Kuru, E. ve Pepe, K. (2002). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarına Katılan Öğrencilerin Sosyoekonomik Profilleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 253-265.
  • Nartgün, Ş.S. ve Yüksel, E. (2009). Ahi Evran Üniversitesi Kaman Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Düzeylerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 1-18.
  • Otlu, F., Durmuş, A.F. ve Solak, B. (2012). Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Bölümlerindeki Muhasebe Eğitimi ve Bölümün Geleceği Hakkında Bir Araştırma: Malatya Meslek Yüksekokulu Uygulaması. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 55, 35-50.
  • Özdemir, S. (2010). Ön Lisans Muhasebe Öğrencilerinin Kariyer Planlanmasını Etkileyen Unsurlar: Ege Bölgesinde Bir Araştırma. Muhasebe ve Bilim Dünyası Dergisi, 12(2), 103- 122.
  • Özel, A. (2006). Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Yapısı. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 317-336.
  • Saraç, T.B. ve Ceylan, D.A. (2006). Meslek Yüksekokullarında Okuyan Öğrencilerin Demografik Yapısı ve Meslek Yüksekokullarının Etkinliği. 4. Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Bergama/İzmir.
  • Sarıhan, E.O., Arslan Duru, A. ve Parlakay, O. (2015). Uşak Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi Öğrenci Profili ve Sosyo-Ekonomik Yapısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 20(2), 52-59.
  • Sezgin, A., Erem, T. ve Aksoy, A. (2008). Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 39(1), 1-8.
  • Sevüktekin, M., Nargeleçekenler, M. ve Çetin, I. (2012). Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Profil Araştırması. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, XXXI(2), 99-128.
  • Yamane, T. (1973). Statistics: An Introductory Analysis. New York: Harper & Row.
  • Yaylalı, M. Oktay E., Özen Ü., Akan Y., Özer H., Kızıltan A., Naralan A., Doğan E., Özçomak M. ve Aktürk, E. (2006). Üniversite Gençliğinin Sosyo-Ekonomik Profili Araştırması. Erzurum: Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları, 109.
  • Zaif, F. ve Ayanoğlu, Y. (2007). Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1), 115-136.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Research Article
Authors

Fatma Temelli 0000-0001-7436-5289

Publication Date May 31, 2019
Submission Date March 2, 2019
Acceptance Date April 6, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 17

Cite

APA Temelli, F. (2019). MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article). Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(17), 180-202.
AMA Temelli F. MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article). Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. May 2019;9(17):180-202.
Chicago Temelli, Fatma. “MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article)”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9, no. 17 (May 2019): 180-202.
EndNote Temelli F (May 1, 2019) MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article). Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 17 180–202.
IEEE F. Temelli, “MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article)”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 17, pp. 180–202, 2019.
ISNAD Temelli, Fatma. “MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article)”. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9/17 (May 2019), 180-202.
JAMA Temelli F. MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article). Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;9:180–202.
MLA Temelli, Fatma. “MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article)”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 17, 2019, pp. 180-02.
Vancouver Temelli F. MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE VE VERGİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL VE EKONOMİK PROFİLİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: AĞRI MYO ÖRNEĞİ (Araştırma Makalesi / Research Article). Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;9(17):180-202.

                                                                                                                                                           32482   32483

All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.