Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2020, Volume: 10 Issue: 19, 248 - 260, 25.05.2020

Abstract

Bu çalışmada Üniversite Kariyer Merkezlerinin öğrencilere sunduğu kariyer planlama hizmetleri ile kariyer danışmanlığı süreçlerinin danışanlar açısından etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Kariyer rehberliği uygulamaları kapsamında kariyer danışmanlığı sürecinde olan öğrencilerin kariyer yönelim analizleri tespit edilerek kariyer danışmanlığı hizmetlerinin geri bildirimleri değerlendirilmiştir. Bu bağlamda Dicle Üniversitesi Kariyer Merkezinden hizmet alan danışanların, kariyer gereksinimleri ve kariyer yönelimleri ortaya konulmuştur.

References

  • Arthur, MB, Arthur, MB, Hall, DT ve Lawrence, BS (Eds.). (1989). Kariyer teorisi el kitabı. Cambridge Üniversitesi Yayınları, 7-25. Bailyn, L. (1989). Mükemmel işyerine doğru mu? ACM'nin iletişimi, 32 (4), 460-471. Barley, S. R., identities, institutions, Arthur, M. B., Hall, D. T., ve Lawrence, B. S. (1989). legacy of the Chicago School of Sociology. Handbook of career theory, 41. Campbell, C. A., ve Dahir, C. A. (1997). The national standards for school counselling programs (s. 17). Alexandria, VA: American School Counselor Association. Connel, C. (2011). Career development: An examination of challenges for the African‐American male. InSight: Rivier Academic Journal, 7(2), 1‐6. Crites, J. O. (1981). Career counselling: Models, methods and materials. New York: McGraw-Hill, s.16. Dahir, CA, Burnham, JJ ve Carolyn, S. (2009). Sesleri dinleyin: Okul danışmanları ve kapsamlı okul danışmanlığı programları. Profesyonel Okul Danışmanlığı, 12 (3). Davis, R. V., ve Lofquist, L. A. (1984). A Psychological Theory Of Work Adjustment: An İndividualdifferences Model and Its Applications. Minneapolis: University of Minnesota Press. Elizur, D. (1984). Facets of work values: A structural analysis of work outcomes. Journal of Applied Psychology, 69, 379-389. Jones, L. K. (1994). Frank Parsons' contribution to career counselling. Journal of Career Development, 20(4), 287-294. Judge, T., ve Bretz, R. (1992). Effects of work values on job choice decisions. Journal of Applied Psychology, 77, 261-271. Litoiu, N., ve Oproiu, C. G. (2012). The Need of Career Counselling in Universities: A Competencies–Based Approach. In Proceedings of the International Conference of Scientific Paper AFASES, Brasov, Romania (s. 24-26). Mevzuat Bilgi Sistemi. (2020), https://www.mevzuat.gov.tr/Yonetmelikler.aspx, (ET: 03.04. 2020). Nicholson, N. (1998). Kişilik ve girişimci liderlik :: İngiltere'nin en başarılı bağımsız şirket başkanlarının bir çalışması. Avrupa Yönetim Dergisi , 16 (5), 529-539. Pascarel, E.T., ve Terenzi, P.T., (1991). “How college affects students: Findings and insights from twenty years of research”, San Francisco: Jossey–Bass, s.44. Peterson, G. W., Sampson, J. P., Jr., ve Reardon, R. C. (1991). Career development and services: A cognitive approach. Pacific Grove, CA: Brooks/ Cole Ravlin, E. C., ve Meglino, B. M. (1987). Effect of values on perception and decision making: A study of alternative work values measures. Journal of Applied Psychology, 72, 666-673. Sharf, R. S. (2002), “Applying Career Development Theory to Counseling”, Brooks/Cole Thomson Learning, USA. Splete, H. (1992). Kariyer Danışmanlarının Eğitiminde Ulusal Kariyer Geliştirme Kılavuz İlkelerinin Kullanılması. Pilot Uygulamadan Uygulamaya: Kariyer Geliştirme Programlarının Güçlendirilmesi, 55-71. Stebbins, RA (1970). Kariyer: öznel yaklaşım. Sosyolojik Üç Aylık, 11 (1), 32-49. Super, D. E., Savickas, M. L., ve Super, C. M. (1996). The life‐span, life‐space approach to careers. In D. Brown, L. Brooks, & Associates (Eds.), Career choice and development s.121–178). San Francisco: Jossey‐Bass. Van Maanen, J. E., ve Schein, E. H. (1977). Toward a theory of organizational socialization. Vernick, S., Garis, J., ve Reardon, R. (2000). Integrating service, teaching, and research in a comprehensive university career center. Career Planning & Adult Development Journal, 16, 7-24. Wilensky, H. (1961). Düzenli Kariyer ve Sosyal Katılım: Çalışma Tarihinin Orta Kütlede Sosyal Bütünleşme Üzerindeki Etkisi. "Amerikan Sosyolojik İncelemesi s.26. YÖK., (2020). https://istatistik.yok.gov.tr/, (ET: 01.04.2020). Ulusal Kariyer Gelişimi Derneği https://www.ncda.org/aws/NCDA/pt/sp/about, (E.T: 27.04.2020)
Year 2020, Volume: 10 Issue: 19, 248 - 260, 25.05.2020

Abstract

References

  • Arthur, MB, Arthur, MB, Hall, DT ve Lawrence, BS (Eds.). (1989). Kariyer teorisi el kitabı. Cambridge Üniversitesi Yayınları, 7-25. Bailyn, L. (1989). Mükemmel işyerine doğru mu? ACM'nin iletişimi, 32 (4), 460-471. Barley, S. R., identities, institutions, Arthur, M. B., Hall, D. T., ve Lawrence, B. S. (1989). legacy of the Chicago School of Sociology. Handbook of career theory, 41. Campbell, C. A., ve Dahir, C. A. (1997). The national standards for school counselling programs (s. 17). Alexandria, VA: American School Counselor Association. Connel, C. (2011). Career development: An examination of challenges for the African‐American male. InSight: Rivier Academic Journal, 7(2), 1‐6. Crites, J. O. (1981). Career counselling: Models, methods and materials. New York: McGraw-Hill, s.16. Dahir, CA, Burnham, JJ ve Carolyn, S. (2009). Sesleri dinleyin: Okul danışmanları ve kapsamlı okul danışmanlığı programları. Profesyonel Okul Danışmanlığı, 12 (3). Davis, R. V., ve Lofquist, L. A. (1984). A Psychological Theory Of Work Adjustment: An İndividualdifferences Model and Its Applications. Minneapolis: University of Minnesota Press. Elizur, D. (1984). Facets of work values: A structural analysis of work outcomes. Journal of Applied Psychology, 69, 379-389. Jones, L. K. (1994). Frank Parsons' contribution to career counselling. Journal of Career Development, 20(4), 287-294. Judge, T., ve Bretz, R. (1992). Effects of work values on job choice decisions. Journal of Applied Psychology, 77, 261-271. Litoiu, N., ve Oproiu, C. G. (2012). The Need of Career Counselling in Universities: A Competencies–Based Approach. In Proceedings of the International Conference of Scientific Paper AFASES, Brasov, Romania (s. 24-26). Mevzuat Bilgi Sistemi. (2020), https://www.mevzuat.gov.tr/Yonetmelikler.aspx, (ET: 03.04. 2020). Nicholson, N. (1998). Kişilik ve girişimci liderlik :: İngiltere'nin en başarılı bağımsız şirket başkanlarının bir çalışması. Avrupa Yönetim Dergisi , 16 (5), 529-539. Pascarel, E.T., ve Terenzi, P.T., (1991). “How college affects students: Findings and insights from twenty years of research”, San Francisco: Jossey–Bass, s.44. Peterson, G. W., Sampson, J. P., Jr., ve Reardon, R. C. (1991). Career development and services: A cognitive approach. Pacific Grove, CA: Brooks/ Cole Ravlin, E. C., ve Meglino, B. M. (1987). Effect of values on perception and decision making: A study of alternative work values measures. Journal of Applied Psychology, 72, 666-673. Sharf, R. S. (2002), “Applying Career Development Theory to Counseling”, Brooks/Cole Thomson Learning, USA. Splete, H. (1992). Kariyer Danışmanlarının Eğitiminde Ulusal Kariyer Geliştirme Kılavuz İlkelerinin Kullanılması. Pilot Uygulamadan Uygulamaya: Kariyer Geliştirme Programlarının Güçlendirilmesi, 55-71. Stebbins, RA (1970). Kariyer: öznel yaklaşım. Sosyolojik Üç Aylık, 11 (1), 32-49. Super, D. E., Savickas, M. L., ve Super, C. M. (1996). The life‐span, life‐space approach to careers. In D. Brown, L. Brooks, & Associates (Eds.), Career choice and development s.121–178). San Francisco: Jossey‐Bass. Van Maanen, J. E., ve Schein, E. H. (1977). Toward a theory of organizational socialization. Vernick, S., Garis, J., ve Reardon, R. (2000). Integrating service, teaching, and research in a comprehensive university career center. Career Planning & Adult Development Journal, 16, 7-24. Wilensky, H. (1961). Düzenli Kariyer ve Sosyal Katılım: Çalışma Tarihinin Orta Kütlede Sosyal Bütünleşme Üzerindeki Etkisi. "Amerikan Sosyolojik İncelemesi s.26. YÖK., (2020). https://istatistik.yok.gov.tr/, (ET: 01.04.2020). Ulusal Kariyer Gelişimi Derneği https://www.ncda.org/aws/NCDA/pt/sp/about, (E.T: 27.04.2020)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Research Article
Authors

Uğur Kaval 0000-0003-4049-9144

Kadir Gökoğlan 0000-0001-6397-8477

Publication Date May 25, 2020
Submission Date April 28, 2020
Acceptance Date May 9, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 10 Issue: 19

Cite

APA Kaval, U., & Gökoğlan, K. (2020). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 248-260.
AMA Kaval U, Gökoğlan K. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. May 2020;10(19):248-260.
Chicago Kaval, Uğur, and Kadir Gökoğlan. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10, no. 19 (May 2020): 248-60.
EndNote Kaval U, Gökoğlan K (May 1, 2020) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10 19 248–260.
IEEE U. Kaval and K. Gökoğlan, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 19, pp. 248–260, 2020.
ISNAD Kaval, Uğur - Gökoğlan, Kadir. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10/19 (May 2020), 248-260.
JAMA Kaval U, Gökoğlan K. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;10:248–260.
MLA Kaval, Uğur and Kadir Gökoğlan. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 19, 2020, pp. 248-60.
Vancouver Kaval U, Gökoğlan K. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER EĞİLİMLERİ: DİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;10(19):248-60.

                                                                                                                                                           32482   32483

All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.