Aile, yapı itibari ile informel ilişkileri ve dolayısıyla duygusal yönü ağır basan bir yapıyı ifade ederken şirket ise mantıksal yönü ile kendinden söz ettiren ve duygusallığın çoğu kez yerinin olmadığı birimdir. Birbiriyle uyuşmayan bu iki olgunun şirketin sürekliliğine olumsuz etkide bulunmaması, aile şirketinin kurumsallaşmak için ciddi çaba sarf etmesine bağlıdır. Kurumsallaşma sayesinde aile ve iş ilişkileri birbirinden soyutlanacak ve şirket profesyonel bir hüviyet kazanacaktır
While Family, meaning an emotionally predominant structure by having informal relationships, company is known as to be rational and no place for emotionality for most of the time. These two opposite facts in order not to negatively affect the sustainability of the company depends on the serious efforts of family businesses to be institutionalized. Because of being institutionalized, family and business relationships will be abstracted from each other and company will have a professional identity
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 8 |
All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.